הכנסת תקיים מחר דיון מיוחד בנושא מוכנות מערכות המידע והמיחשוב לשעת חירום

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תדון בסוגיה כיצד המגזרים הפרטיים והעסקיים בישראל, שאינם נתונים תחת רגולציה, ערוכים לשעת אסון ● ההערכה היא שגם חוסר היערכות של מגזרים פרטיים ועסקיים יכולה לגרום לנזקים חמורים ● הדיון יתקיים בהשתתפות חברי פורום C3 של אנשים ומחשבים, שאף ייפגשו עם צוות התיקשוב של הכנסת

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשותו של ח"כ מאיר שטרית, תקיים מחר (ג') דיון מיוחד בנושא מוכנות מערכות המידע והמיחשוב לשעת חירום ולאסונות במגזרים הממשלתי, העסקי והפרטי. הדיון יתקיים בהשתתפות פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים, שיהיה אורח הוועדה.

בנוסף, יטלו חלק בדיון, בין היתר, נסים בראל, יושב ראש קומסק ויועץ לאיגוד הבנקים; רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל; יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר; וג'ימי שוורצקופף, מנכ"ל STKI. כמו כן, הוזמנו לדיון נציגי בנק לאומי ונציגים ממשרדי ממשלה רלוונטיים.

הוועדה קיימה לפני כחודש דיון בנושא רעידות אדמה והתייחסה להיבטים הפיזיים והמוכנות של האוכלוסייה אליהן. כעת מבקשת הוועדה לשמוע כיצד המגזרים הפרטיים והעסקיים בישראל, שאינם נתונים תחת רגולציה, ערוכים לשעת אסון, כדוגמת השריפה שהייתה בסוף השבוע בסניף איקאה (IKEA) בנתניה. ההערכה היא שגם חוסר היערכות של מגזרים פרטיים ועסקיים המשרתים את הציבור יכולה לגרום לנזקים חמורים – שיבוש פעילות המשק הן בשעת חירום והן בשעת רגיעה.

קודם לישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה ייפגשו חברי פורום C3 עם צוות התיקשוב של הכנסת, בראשות אריק פישל, וישמעו מהם על פרויקטי התיקשוב והמיחשוב שהכנסת מקיימת בשנה האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים