תוכן שיווקי

המעבר לסביבת הענן כאסטרטגיה ניהולית

07/02/2011 14:41

בשנים האחרונות מתמודדים המנמר"ים בחיפוש אחר פתרונות התייעלות לסביבת המחשוב והתשתיות והקטנת עלויות תוך הגדלה למקסימום של זמינות המערכות. אנו נמצאים בחיפוש תמידי אחר מערכות שיחסכו בעלויות תשתית, ניהול, כוח אדם ועלויות תשתית להמשכיות עסקית, טיפול וניהול בכמות מידע המצטברת בארגון. פרויקטי וירטואליזציה ופתרונות מחשוב ענן (Cloud Computing) המתפתחים בצורה מואצת מספקים גם מענה טכנולוגי מתקדם לצרכי הארגון וגם את החיסכון הכלכלי הנדרש.

מה השיקולים והמרכזיים המטרות שיש לבחון לפני שנכנסים לעולם הווירטואלי ולמחשוב ענן?
כדי לקבל תשובה עניינית  ראיינו את שגיב קרוננבלט, מנהל מחלקת system/it presale ומומחה בתחום מחשוב ענן, בזק בינלאומי Business.

תשובה: אחד הגורמים המרכזיים בקבלת ההחלטה האם לעבור לסביבה וירטואלית ומחשוב ענן ומה להעביר הינו תכנון נכון של המשאבים. כמה דגשים לתכנון נכון:

*    הדבר הראשון שיש לבחון הינו ניצולת שירותי המחשוב. יש לתת את הדעת על: נתוני ה-DATA, מערכות האחסון, אבטחת המידע, ניצולת הרשת, שימוש במשאבי המחשוב והמשכיות עסקית במקרה כשל מערכתי.

*    יש לתכנן מראש אילו סביבות יעבדו באתר החברה – בצד הלקוח ואילו סביבות ישרתו את הארגון מתוך ה-Cloud שבד"כ ימוקם באתר נותן השירות (ISP).

*    השירות הניתן על ידי ה-ISP מורכב מעלות קבועה של התקשרות עם ספק ה-ISP ועלות שירותי ה-IT (ה-Infrastructure as a Service) אשר מתבצע לפי השימוש בפועל.

*    בארגונים מסודרים קיימת הפרדת רשתות ולכן חשוב לתכנן היטב את תשתית הרשת הוירטואלית, את הזמינות נדרשת של שרתי הפיתוח והיצור, סוג השרת או השירות ומיקומו בסביבת השרתים הארגונית.

מהם היתרונות בחוויית משתמשי הקצה?

תשובה: המשתמשים יכולים לגשת למחשבים הוירטואליים שלהם ממגוון של מתקנים הכולל מחשבים נייחים, מחשבים ניידים ומחשוב רזה תוך התחשבות ומימוש זהותם של המשתמשים והפרופילים השונים. המשתמשים יכולים להיות על תשתית הרשת המקומית או מעבר ל-WAN כחלק מחיבור בטוח לסביבת העבודה הוירטואלית.

זמינות – מבטיח שהסביבה תמיד נגישה (שלל יכולות התשתית)
ביצועים – הבטחה כי אפילו הסביבה הגדולה ביותר תספק את רמת התמיכה הטובה ביותר למשתמש-הקצה

מהם היתרונות הכלכליים במעבר לסביבה וירטואלית?
תשובה: חשמל, ניהול, טיפול בתקלות חומרה, שרידות, ניהול מבוזר של משתמשים (לוגית ופיזית), סיבות אילו ועוד הביאו לתובנה כי מימוש תשתית וירטואלית בסביבת משתמשי הקצה תביא לניצול ההשקעות של הארגון בצורה חכמה יותר תוך הגברת ניצול משאבי המחשוב וללא פגיעה ברמת אבטחת המידע. המעבר לסביבה וירטואלית מפשט את תהליך חזרה מכשל ומעלה את רמת ה SLA הארגוני.

על מה חשוב לתת דגש בבניית הפתרון  בסביבת ענן פרטי וענן ציבורי?

תשובה:

*    יכולת לנהל את סביבת ה IT באתר ובאירוח הענן כסביבה אחת
*    תבנית לשימוש לבניית מאגרי מידע ומיקומם על מערכי האחסון
*    התאמה אישית לכל משתמש או פרופיל
*    יכולת חיפוש ב-Active Directory של משתמשים וקבוצות, ושיוכם למאגר המחשבים על   הענן
*    ניהול משתמשים מחוברים ובמידע בצורה שקופה
*    ניהול כל השינויים וההגדרות המבוצעים בסביבה הווירטואלית.
*    קישור לשדרת הרשת המרכזית.
*    יכולת לבצע מעבר לסביבת DR בשעת מצוקה
*    יכולת לנייד משתמשים לעבודה מכל מקום ובכל שעה.
*    פתרון וירטואליזציה נטול סיכון שיכול לשמש לאספקת יישומים ואפליקציות וירטואליים למחשבים וירטואליים ופיזיים כאחד

אירועים קרובים