מומחים: ההאשמות על כך שמיקרוסופט העתיקה מגוגל הן "מגוחכות"

מיקרוסופט אינה יכולה להיעזר בתוצאות שהועתקו כדי לפצח באמצעות הנדסה הפוכה (Reverse Engineering) את האלגוריתמים הסודיים של גוגל, מה עוד שהיא כלל אינה מעוניינת להפעיל מנוע חיפוש שיפעל בדיוק כמו זה של גוגל, סבורים מומחים אמריקניים ● אל חילווה, IDC: "הדיון על איסוף הנתונים מהדפדפנים מגוחך משהו, במיוחד כשמי שמשמיעה את הטענות היא גוגל - שאוספת בעצמה נתונים ממשתמשי כרום"

אפילו אם מיקרוסופט (Microsoft) העתיקה תוצאות חיפוש מגוגל (Google), לא ניתן לראות במעשה חיקוי משמעותי ורחב היקף של האלגוריתמים של גוגל – כך מעריכים אנליסטים ומנהלים מענף החיפוש. מיקרוסופט גם אינה יכולה להיעזר בתוצאות שהועתקו כדי לפצח באמצעות הנדסה הפוכה (Reverse Engineering) את האלגוריתמים הסודיים של גוגל, מה עוד שהיא כלל אינה מעוניינת להפעיל מנוע חיפוש שיפעל בדיוק כמו זה של גוגל. "האשמות אלה מגוחכות", אמר גורד הוצ'קיס, סגן נשיא בכיר בחברת Mediative שעוסקת בשיווק דיגיטלי.

בשבוע שעבר פרסמה גוגל ממצאים של חקירה פנימית שערכה ומהם עולה, כי מיקרוסופט אספה נתונים מדפדפנים לגבי שאילתות חיפוש שערכו משתמשים בגוגל ולגבי התוצאות שהניבו חיפושים אלה. גוגל טענה, כי מדובר במעשה מרמה, אך מיקרוסופט טענה שמשתמשי הקצה מתירים לה לאסוף נתונים אלה, אשר משמשים, בין למעלה מאלף אמצעים נוספים, כדי לשפר את תוצאות החיפוש במנוע בינג (Bing).

גוגל הבהירה, כי אין בכוונתה לנקוט באמצעים משפטיים כנגד מיקרוסופט, אך קראה למיקרוסופט להפסיק להשתמש בשיטה זו. מיקרוסופט טוענת כי בגוגל מייחסים לסוגיה חשיבות מופרזת.

שרלן לי, מייסדת חברת המחקר והייעוץ Altimeter Group, סבורה כי הטענות של גוגל הן תגובה שגויה לאיום אמיתי. "בגוגל לא רגילים שיש להם מתחרים. אפשר לתהות מדוע פעלו כפי שפעלו. זו תגובה לא בשלה שמזכירה ילד שבוכה 'זה לא הוגן'. הציבור ששומע טענות כאלה אינו מזדעזע ממעשיה של מיקרוסופט, אלא מגיע למסקנה שגוגל מתנהגת בצורה פתטית".

הוצ'קיס, שהשתתף באירוע שערכה מיקרוסופט בנושא חיפוש, חש שלא בנוח כאשר העלו מנהלי גוגל את ההאשמות במהלך הוועידה. "חשבתי שזה לא הולם. זה לא עולה בקנה אחד עם הנושא של האירוע. זה לא רלוונטי לתכנים שבהם אמור היה לעסוק האירוע. התחושה הייתה שהם רק מבקשים לעורר מחלוקת", אמר הוצ'קיס, מנהל בחברת Enquiro שעוסקת בשיווק במנועי חיפוש, אשר נרכשה בשנה שעברה על ידי "דפי זהב" הקנדים ושולבה ב-Mediative. "נראה שהם הופכים זבוב לפיל. לא מדובר בגניבה של מתכון סודי אלא באמצעי מסוים, בעל תועלת מוגבלת. זה לא כל כך חשוב", הסביר הוצ'קיס.

גם אל חילווה, אנליסט מ-IDC, חכך בראשו במבוכה נוכח הטענות שהשמיעה גוגל. "אני סבור שהדיון על איסוף הנתונים מהדפדפנים מגוחך משהו, במיוחד כשמי שמשמיעה את הטענות היא גוגל – שאוספת בעצמה נתונים ממשתמשי כרום (Chrome)", אמר חילווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים