ארה"ב: הושגה פשרה בעניינה של עובדת שפוטרה לאחר שמתחה ביקורת על הממונה עליה בפייסבוק

העובדת, דונמרי סוסה, פוטרה בטענה שכינתה את הממונה ברשת החברתית בכינויי גנאי משפילים - והגישה תלונה בעקבות כך ● בתביעה נטען, כי סוסה פוטרה שלא כדין, ללא מעורבות של נציג איגוד העובדים, וכי מתחה את הביקורת על הממונה בדף הפייסבוק מהמחשב הפרטי שלה בבית ● החברה טענה, כי החוק אינו מעניק הגנה למעשים דוגמת אלה של סוסה

חברת אמבולנסים מקונטיקט שפיטרה עובדת לאחר שמתחה ביקורת על הממונה עליה בדף הפייסבוק (Facebook) שלה הגיעה אתמול (ב') להסכם פשרה עם העובדת, לאחר שזו הגישה תלונה למועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB).

דונמרי סוסה פוטרה בדצמבר 2009, והמועצה הגישה את התביעה נגד חברת האמבולנסים, American Medical Response, באוקטובר 2010. בתביעה נטען, כי סוסה פוטרה שלא כדין, ללא מעורבות של נציג איגוד העובדים, וכי מתחה את הביקורת על הממונה בדף הפייסבוק מהמחשב הפרטי שלה בבית. בין השאר, כינתה אותו העובדת בכינויי גנאי משפילים.

בתגובה טענה חברת AMR, כי החוק אינו מעניק הגנה למעשים דוגמת אלה של סוסה. המועצה טענה מנגד, כי פיטוריה של סוסה מנוגדים לחוקי העבודה, המתירים לעובדים לדון בתנאי ההעסקה עם עמיתים לעבודה, כמו גם עם אנשים אחרים. עוד טענה המועצה, כי סירובה של החברה לאפשר לסוסה לערב בהליך משמעתי שהתנהל נגדה נציג של איגוד העובדים שבו היא חברה רק מחמיר את הפרשה, וכי למעשה, רק בעקבות סירוב זה פרסמה סוסה את ההערות המשפילות נגד הממונה עליה.

במסגרת הסכם הפשרה התחייבה AMR לתקן את "הכללים הגורפים" שמופיעים בחוברת המחולקת לעובדים ביחס לשימוש באינטרנט על ידי עובדים. כן הסכימה החברה שלא לנקוט בצעדים משמעתיים נגד עובדים שדורשים ייצוג על ידי איגוד עובדים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-AMR.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. nex

    ומה על בגורלה של הגברת המסכנה שרק פרקה זעם באינטרנט ואם לא נגרם כאן כל פגיעה באותו בוס שהשמיצה אז למה פוטרה בכלל שהרי זה הופך את הדבר לנקמה ברורה של המעסיקים כנגדה רק באמריקה

אירועים קרובים