גל עופרי, בזק בינלאומי: "בעיית הגיור בפתרונות מיחשוב ענן חשובה יותר מאשר בעיית הזמינות"

"השוק בארץ מקופח לעומת שאר מדינות העולם באפשרות לקבל תוכנות במתכונת שירות", אמר עופרי, מנהל הפיתוח העסקי של בזק בינלאומי, במסגרת רב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס CloudCon 2011 ● רן גולן, מנהל הפיתוח העסקי של טלדור, אמר, כי התשתיות ואבטחת המידע הן "עולם אחד" - ואין להפריד אותן

"בעיית הגיור והתאמת הפתרונות של מיחשוב ענן לשוק המקומי חשובה יותר מאשר בעיית הזמינות", כך אמר גל עופרי, מנהל הפיתוח העסקי של בזק בינלאומי.

עופרי דיבר ברב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים בשבוע שעבר לקראת כנס CloudCon 2011, שייערך ב-30 במרץ במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב השיח היה רפאל פוגל, מנהל תוכנית הוועידות המקצועיות של אנשים ומחשבים.

לדברי עופרי, אתגר נוסף העומד בפני ספקיות התוכנה כשירות – SaaS – הוא ההלימה לרגולציה. הוא הוסיף, כי "השוק בארץ מקופח לעומת שאר מדינות העולם באפשרות לקבל תוכנות במתכונת שירות".

על בזק בינלאומי אמר עופרי, כי היא מספקת מגוון שירותי מיחשוב בענן, לרבות ERP של קומקס, אירוח נתונים, דואר אלקטרוני ופתרונות מבוססי מיקרוסופט (Microsoft). השנה, ציין, תספק החברה אבטחת מידע בענן. כמו כן, הוא אמר, כי אירוחים נוספים הם של PaaS – פלטפורמה כשירות – ו-IaaS – תשתית כשירות. באופן זה, הסביר, הציוד יושב בבזק בינלאומי והלקוח מקבל שרת וירטואלי. כן אמר עופרי, כי החברה עובדת עם כלל מערכות ההפעלה הקיימות בשוק. לדבריו, "אנחנו נמצאים במהלך רכישה של מערך מיכון. לשם הולך העולם, יש צורך לנהל את המשאבים של הלקוחות לספק שירותי ניהול שליטה ובקרה".

רן גולן, מנהל הפיתוח העסקי של טלדורבין לקוחות החברה בענן ציין עופרי את החברה למתנ"סים, שעברה משירות מבוסס שרתים והתקנות מקומיות לענן פרטי מלא.

הוא סיכם באמרו, כי בכוונת בזק בינלאומי להוביל השנה את מיחשוב הענן בארץ ולתת היצע אמיתי של שירות ללקוחות עסקיים, וכי בסוף השנה תשיק החברה ענן בן כלאיים.

"יש להפריד תשתיות ואבטחת מידע"

רן גולן, מנהל הפיתוח העסקי של טלדור, אמר כי החברה תחל בקרוב לייצג בישראל בין עשר לתריסר חברות מחו"ל המספקות תוכנה כשירות וכי בקרוב היא תחל בתהליך הגיור של שירותים אלה. גולן אמר כי באחרונה חברת תופין הטמיעה תוכנה כשירות מבוססת Webcom, המנהלת את כל תהליך הצעות המחיר בחברה כמוצר משלים למערכות CRM בתצורת SaaS.

לדבריו, יש להפריד את עולמות התשתיות ואבטחת המידע מעולם המוצרים כשירות, "ללקוח בעולם התוכנה כשירות לא צריך להיות אכפת היכן ממוקם השרת, שכן הדבר חסר חשיבות", אמר. הוא סיכם באומרו, כי "אנחנו מתמקדים רק בעולם התוכנה כשירות, ולא בעולם התשתיות".

סבטלנה סטולרוב, יועצת תוכנה בכירה ב-BMC ישראלהוא סיכם באמרו, כי "אנחנו מתמקדים רק בעולם התוכנה כשירות, ולא בעולם התשתיות".

סבטלנה סטולרוב, יועצת תוכנה בכירה ב-BMC ישראל, ציינה, כי החברה מספקת פתרון ניהול מלא בענן. "לקחנו את תוכנת ה-BSM (ר"ת ניהול שירותים עסקיים) שלנו עם תשתיות התוכנה ויצרנו פתרון בענן – דבר הממנף את הפתרון עבור הלקוחות הארגוניים", אמרה.

לדבריה, כך מתקבל מיטוב של התהליכים העסקיים. "כיום, כל ארגון בודק את המעבר לענן", ציינה סטולרוב. "הלקוח מקבל יכולת למטב את התהליכים העסקיים, למכן אותם ולבצע הקצאה שלהם". בעוד חודשיים, הוסיפה, BMC תצא עם גרסה חדשה, שלישית במספר, של הפתרון.

היא סיכמה באמרה, כי הסניף הישראלי של BMC מצוי בימים אלה בשלבים שונים של משא ומתן למכירת פתרון הענן שלה מול כמה לקוחות בארץ, וכי ברחבי העולם בוצעו כבר התקנות רבות של הפתרון.

יוסי שובל, מנהל מכירות אזורי לענן בסימנטק ישראל"הענן היה פה תמיד"

יוסי שובל, מנהל מכירות אזורי לענן בסימנטק (Symantec) ישראל, ציין את המיתוג שביצעה החברה באחרונה של מסג'לאבס, שאותה רכשה לפני כשנתיים, ל-Symantec.cloud. הוא הסביר, כי המיתוג נועד למצב את החברה כמי שמספקת פתרונות אבטחה גם בתצורת שירותי מיחשוב ענן. "אנחנו מציעים על פלטפורמת הענן שלנו אבטחת דואר אלקטרוני, Web Filtering, הצפנה, הגנה לתחנות קצה ואירכוב", אמר. הוא הוסיף, כי הפלטפורמה תשמש בעתיד גם לאיחסון ול-DLP (ר"ת מניעת זליגת מידע). לדברי שובל, יותר ויותר מלקוחות החברה עוברים לשימוש בשירותי מיחשוב הענן שלה.

שובל ציין כי במסגרת שירותים אלה, החברה מתחייבת ל-SLA של 100%, משמע – "וירוס קלין". הוא הסביר, כי התעבורה עוברת דרך 14 מרכזי המיחשוב של סימנטק, והעיכוב הנוצר בשל כך עומד על עד 100 מילי-שנייה.

מיכאל בורשטיין, מנכ"ל משותף בטרה-סקאימיכאל בורשטיין, מנכ"ל משותף בטרה-סקאי, אמר, כי "הענן היה פה תמיד, והשינוי הוא סמנטי. פעם פשוט קראו לזה לשכת שירות". הוא ציין, כי בטרה-סקאי פועלת בעולם התשתיות ומספקת פתרונות אינטגרציה וגיבוי למידע בארץ ובחו"ל – בתצורת מיחשוב ענן. "אנחנו חברת תשתיות. היישומים שאנחנו מספקים ללקוחות דרך הענן הם יישומים תשתיתיים", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים