ביל גייטס מכר בשנה האחרונה 90 מיליון מניות של מיקרוסופט

גייטס צמצם בשנה האחרונה את אחזקותיו במיקרוסופט ב-13%, והוא מחזיק כיום ב-7% ממניות החברה ● רק ב-2 וב-3 בפברואר הוא מכר עשרה מיליון מניות שלה

עדיין האיש העשיר בעולם. ביל גייטס

ביל גייטס, יושב ראש מיקרוסופט (Microsoft), ממשיך למכור מניות של הענקית בקצב שעלול להדאיג חלק מהמשקיעים. ממסמכים שהוגשו שלשום (ב') לרשויות בארצות הברית עולה, כי גייטס מכר ב-3 בפברואר חמישה מיליון מניות, וממסמכים שהוגשו ביום ו' עולה, כי ב-2 בפברואר הוא מכר חמישה מיליון מניות נוספות.

בסך הכול, עולה מהמסמכים שהוגשו לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), גייטס מכר ב-12 החודשים האחרונים לא פחות מ-90 מיליון מניות של מיקרוסופט – ובסך הכול צמצם את אחזקותיו בחברה ב-13%. בשנתיים האחרונות צמצם גייטס את אחזקותיו בחברה שהוא נמנה על מקימיה ב-22%, ביותר מתריסר עסקאות נפרדות.

כיום מחזיק גייטס ב-591 מיליון מניות של מיקרוסופט, שהן כ-7% מ-8.4 מיליארד המניות הסחירות לציבור. עם זאת, גייטס הוא עדיין בעל המניות הגדול ביותר של החברה.

בתשובה לשאלה מה המניעים של גייטס למכירת המניות, טענו בעבר מנהלי מיקרוסופט, כי כמו כל משקיע חכם, הוא נוהג לגוון את השקעותיו. ואכן, גייטס מרבה להשקיע בשלל תחומים – מתרומה למיגור מחלת המלריה בעולם השלישי באמצעות הקרן על שם ביל ומלינדה גייטס ועד לרכישת מניות בחברה לטיפול בפסולת בלאס-ווגאס.

עם זאת, סביר להניח שכמו כל משקיע חכם, מבקש גייטס לקבל תמורה להשקעה – ומניות מיקרוסופט אינן מצטיינות בתחום זה: מי שרכש את מניות החברה ב-2001 והחזיק בהן עד היום, קיבל בחמש השנים האחרונות תשואה שנתית ממוצעת של 2.74% בלבד. זאת, בהשוואה לתשואה שנתית ממוצעת של 38.8% שהניבה בחמש השנים האחרונות השקעה במניות אפל (Apple), תשואה של 11.12% שהניבה השקעה במניות גוגל (Google), תשואה של 30% להשקעה במניות אורקל (Oracle) ו-17.37% – במניות יבמ (IBM).

הקפאון בשער המניות של מיקרוסופט בא, בהתאם לתיאוריות הכלכליות, במקביל לשיתוק שאחז בפעילות החברה בפלחי השוק הצומחים, דוגמת טלפונים חכמים, מחשבי לוח, חיפוש באינטרנט ורשתות חברתיות. נראה, כי גם סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שהוא בעל המניות השני בגדלו בחברה, הבין זאת – גם נוכח הביצועים הדלים של האופציות שהוענקו לו. לאחר שפיטר את בוב מוליה מראשות החטיבה לשרתים וכלים, עומד באלמר לחולל טלטלה נוספת בהנהלה הבכירה של מיקרוסופט ולקדם, על פי הדיווחים, שורה של מהנדסים ומומחים למשרות ניהול בצמרת החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים