גרטנר: קוד פתוח יוצר יתרון תחרותי לארגונים

ארגונים מאמצים יותר ויותר תוכנות מבוססות קוד פתוח בגלל היתרון התחרותי הגלום בהן - כך עולה מדו"ח שערכה חברת המחקר ● יותר ממחצית מהם מטמיעים טכנולוגיות מבוססות קוד פתוח בשתי סביבות העבודה של ה-IT - קריטיות ולא קריטיות ● 46% מהארגונים הטמיעו יישומים מבוססי קוד פתוח עבור מחלקות שונות, ואימוץ תוכנות אלה מהווה חלק מהאסטרטגיה העסקית של כרבע מהארגונים וחלק מאסטרטגיית ה-IT של 31% מהם

בזמן שהפחתת הוצאות ה-IT היא העילה המרכזית לאימוץ תוכנות ומערכות מבוססות קוד פתוח, ארגונים רואים בטכנולוגיה זו דרך לזכות ביתרון תחרותי, ולכן – מאמצים אותה יותר ויותר; כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר גרטנר (Gartner).

הדו"ח נערך במחצית השנייה של 2010 בקרב מאות מנמ"רים ומנהלים טכנולוגיים ב-11 מדינות. מממצאיו עולה, כי יותר ממחציתם מטמיעים טכנולוגיות מבוססות קוד פתוח בשתי סביבות העבודה של ה-IT – קריטיות ולא קריטיות.

לדברי לורי ווסטר, אנליסטית מחקר בחברה, "קבלת יתרון תחרותי היא מניע מרכזי לבחירה במוצר מבוסס קוד פתוח". היא הסבירה, כי בקרב יותר ויותר ארגונים חל שינוי בעמדה לגבי הטמעות תוכנות מבוססות קוד פתוח, והוא כבר לא נתפס, כבעבר, כ-"עוד מוצר חינמי".

ניתוח נתוני הדו"ח מעלה ש-46% מהארגונים הטמיעו יישומים מבוססי קוד פתוח עבור מחלקות שונות, 22% מהמשיבים בחנו באופן עקבי את התועלת העסקית הנובעת מכך ו-21% מהם שוקלים לעשות זאת.

ווסטר ציינה, כי תוכנות קוד פתוח משמשות לתשתית מיחשוב בסיסית, אולם ארגונים עושים בהן שימוש גם לבניית יישומים המסייעים להידוק החיבור שבין ה-IT לעסק. בין היתר, זה נעשה בעולמות ניהול המידע, פיתוח היישומים, שיפור התהליכים העסקיים, אבטחת המידע, ההלימה לרגולציות, חידוש תשתיות המיחשוב והוירטואליזציה.

כרבע מהמשיבים (24%) ציינו, כי אימוץ תוכנות קוד פתוח היווה חלק מהאסטרטגיה העסקית שלהם, בעוד ש-31% ציינו אותו כחלק מאסטרטגיית ה-IT שלהם. מניעים אחרים לאימוץ קוד פתוח היו בשלות היישומים בעולם זה ו-TCO – עלות בעלות כוללת. 29% הסבירו, כי סיבת האימוץ היא יכולת הגידול, החדשנות הטמונה ביישומים אלה, קיצור משך הפיתוח וזמן ההגעה לשוק. בין התוכנות המוטמעות שציינו המשיבים היו SugarCRM ,Zimbra, ואופן אופיס (OpenOffice).

על פי גרטנר, שיעור האימוץ של תוכנות מבוססות קוד פתוח עולה בהתמדה, כאשר לפני חמש שנים, פחות מ-10% מהארגונים הטמיעו תוכנות כאלה. נתון זה עלה במקביל לירידה בשימוש בתוכנות קנייניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים