מנכ"ל נוקיה: הקרקע בוערת תחתינו

ענקית הסלולר מפינלנד עומדת להציג בסוף השבוע אסטרטגיה חדשה - ולהכריז ככל הנראה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט בשוק של הטלפונים החכמים ● המנכ"ל, סטיבן אילופ, השווה את מצבה של נוקיה לזה של אדם שניצב על פלטפורמת קידוח בוערת בים הצפוני והברירה היחידה שנותרה לו היא לקפוץ למים הקרים

נוקיה

סטיבן אילופ, המנכ"ל החדש של נוקיה (Nokia) ומנהל בכיר לשעבר במיקרוסופט (Microsoft), הפיץ בחברה מזכר פנימי שבו הוא מזהיר מפני המשבר בו נתונה החברה. אילופ השווה את מצבה של נוקיה לזה של אדם שניצב על פלטפורמת קידוח בוערת בים הצפוני והברירה היחידה שנותרה לו היא לקפוץ למים הקרים.

"הגעתי למסקנה שהקרקע בוערת תחתינו", כתב אילופ במזכר. "חסרו לנו האחריות והמנהיגות שנדרשים כדי להוביל את החברה בתקופה סוערת זו. החמצנו הזדמנויות בזו אחר זו. הקצב שבו הצגנו חידושים לא היה מספיק מהיר. חסר לנו שיתוף פעולה בתחומי החברה. נוקיה, הפלטפורמה שלנו עולה באש".

במזכר, שבאתרים שבהם הוא פורסם נטען, כי הוא אמיתי ומקורי (לא ניתן היה לקבל תגובה רשמית מנוקיה), מתוארים הכישלונות של ענקית הסלולר, שמאבדת במהירות נתחי שוק חשובים למכשירי iOS של אפל (Apple) ולאנדרואיד (Android) של גוגל (Google) בקצה העליון של הטלפונים החכמים, ולחברות סיניות בקצה התחתון – של הטלפונים הזולים. סוכנויות לדירוג אשראי בוחנות מחדש את מצבה הכספי של החברה מתוך כוונה להוריד את דירוג האשראי שלה, ולקוחות מאבדים עניין במותג נוקיה.

על פי נתונים שפרסמה אתמול (ד') חברת המחקר גרטנר (Gartner), ירדו המכירות של נוקיה ב-2010 ב-7.5% בהשוואה ל-2009 והסתכמו ב-461.3 מיליון יחידות.

אילופ מבטיח להציג מפנה דרמטי במסיבת עיתונאים שהחברה תכנס מחר (ו') בלונדון. על פי ההערכות, מדובר בשיתוף פעולה של נוקיה עם מיקרוסופט, שמציעה את פלטפורמת חלונות פון 7 (Windows Phone 7). גרטנר ציינה, כי עתידה של נוקיה תלוי במפנה שתציג מחר והזהירה, כי הזמן שעומד לרשותה של החברה מוגבל.

ההערכות בדבר מעבר של נוקיה לחלונות פון 7 קיבלו חיזוק מהדיווחים על כך שהיא ביטלה את המשך הפיתוח של המכשירים שהתבססו על פלטפורמת MeeGo שהשיקה בפברואר אשתקד, בין היתר בשל חוסר עניין מצד מפתחי היישומים. על אף שההחלטה לבטל את פלטפורמת MeeGo אינה מחייבת בהכרח מעבר לפלטפורמה של מיקרוסופט, הרי שנוכח הרקע של אילופ מעריכים, כי החברה תבחר לשתף פעולה עם ענקית התוכנה, שגם היא זקוקה בדחיפות להצלחה מרשימה יותר בשוק של הטלפונים החכמים.

עם זאת, בהודעה שפרסם בטוויטר (Twitter) ויק גונדורטה, סגן נשיא בגוגל, הוא עקץ את שתי החברות: "חיבור בין שני תרנגולי הודו אינו יוצר נשר", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים