HP השיקה מכשירי WebOS ראשונים

בראש הרשימה נמצא הטאבלט של החברה - ה-TouchPad - שאמור להתחרות באופן ישיר על אותו נתח שוק שתופס כיום ה-iPad של אפל ● המכשיר דומה במידותיו ל-iPad, ובא עם מסך בגודל של 9.7 אינץ' ● כמו כן, ה-TouchPad כולל מצלמה קדמית באיכות של 1.3 מגה-פיקסלים לצורך ביצוע שיחות וידיאו, והגרסאות הראשונות שיושקו ישתמשו ב-Wi-Fi בלבד

ענקית המיחשוב HP השיקה אתמול (ד') בפעם הראשונה מכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה WebOS, שעברה לבעלותה עם רכישת פאלם (Palm) אשתקד. בראש הרשימה נמצא הטאבלט של החברה – ה-TouchPad – שאמור להתחרות באופן ישיר על אותו נתח שוק שתופס כיום ה-iPad של אפל (Apple).

המכשיר, שדומה במידותיו למתחרה מבית אפל – המסך שלו הוא בגודל של 9.7 אינץ – הוצג באירוע מיוחד בסן-פרנסיסקו, ג'ון רובינשטיין, מנהל קבוצת פאלם ב-HP, אמר שמדובר באותה מערכת הפעלה שנמצאת כבר במכשירי ה-Pre וה-Pixie – טלפונים חכמים שהספיקה פאלם לשחרר לשוק עוד לפני הרכישה. הוא ציין, כי מדובר בהתחלה חדשה עבור HP והוסיף ש-WebOS תשולב גם בשני טלפונים חכמים עתידיים של החברה – Pre3, גרסה עסקית של ה-Pre, ו-Veer, שהינה גרסה קטנה יותר.

עם זאת, HP לא מתכוונת לעצור בטאבלטים ובטלפונים החכמים בכל מה שקשור למערכת ההפעלה שלה. אף על פי שהיא לא מתכוונת לנתק את הקשר ההיסטורי שלה עם מיקרוסופט (Microsoft), בכוונת החברה להשתמש במערכת ההפעלה הקניינית שלה גם במחשבים ניידים "רגילים", שפונים לכלל הציבור.

WebOS היא מערכת הפעלה שמוגדרת מראש לביצוע מטלות במקביל (Multitasking). המערכת תומכת בפלאש (Flash) של אדובי (Adobe) ומציעה יכולת מיוחדת שבמסגרתה ניתן להציג כל יישום פתוח על שולחן העבודה בצורת כרטיס. כמו כן, היא מאפשרת לערום כרטיסים זה מעל זה כדי לפנות מקום על שולחן העבודה עד לרגע שבו זקוקים ליישום בפועל.

הטאבלט יושק עם מצלמה קדמית באיכות של 1.3 מגה-פיקסלים לצורך ביצוע שיחות וידיאו, והגרסאות הראשונות שיושקו ישתמשו ב-Wi-Fi בלבד. גרסה אחת תגיע עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון וגרסה שנייה – עם 32 ג'יגה-בייט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים