IDC: ב-2010 נרשמה עליה של 8% בהוצאות המיחשוב

מנתונים של חברת המחקר עולה, כי ההוצאות על מיחשוב הסתכמו אשתקד ביותר מ-1.5 טריליון דולרים ● מדובר בעליה הגבוהה ביותר בתחום מאז 2007 ● IDC צופה, כי שוק המיחשוב יצמח ב-2011 בשיעור של 7% ויגיע להיקף כולל של 1.65 מיליארד דולרים

שוק המיחשוב רשם בשנה שעברה התאוששות נאה, וההוצאות על מוצרי מיחשוב ושירותים ברחבי העולם עלו בשיעור של 8% והסתכמו ביותר מ-1.5 טריליון דולרים – כך עולה מנתונים שפרסמה אמש (ד') חברת המחקר IDC.

על פי הנתונים, העליה בהוצאות המיחשוב ב-2010 הייתה הגבוהה ביותר מאז 2007. אם לוקחים בחשבון גם את ההוצאות במגזר הטלקומוניקציה, הסתכמו ההוצאות על מיחשוב ותקשורת בקרוב לשלושה טריליון דולרים – עליה של 6% בהשוואה ל-2009.

המניעים לגידול בהוצאות היו הצורך והיכולת של העסקים להשקיע כספים ברענון החומרה והתשתיות הטכנולוגיות, על פי IDC. "בדומה לכלכלה העולמית, הפגין ענף המיחשוב ב-2010 תוצאות טובות מהצפוי", אמר סטיבן מינטון, סגן נשיא לשווקים עולמיים ואסטרטגיה בחברת המחקר. "הצמיחה המחודשת של החברות העסקיות וההתאוששות של שווקי המניות אפשרה לחברות רבות להשקיע במשך השנה במערכות ובתשתיות קריטיות".

הביקוש למוצרי חומרה חדשים הוביל את ההתאוששות ב-2010, כאשר ההוצאות על מחשבים, ציוד היקפי, טכנולוגיית איחסון, מכשירים ניידים וציוד רשת עלו בשיעור של 16% והסתכמו ביותר מ-661 מיליארד דולרים. על פי IDC, מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק החומרה מאז 1996.

ההוצאות על תוכנה עלו בשיעור של 4%, בעוד שההוצאות על שירותי מיחשוב עלו ב-2% בלבד. בארצות הברית עלו ההוצאות ב-2010 בשיעור של 6%, והן צפויות לעלות השנה ב-5% נוספים.

ללא יפן, הוצאות המיחשוב במזרח אסיה רשמו עליה של 13%. השנה צפויה שם עליה נוספת, של 10%. צמיחה בשיעורים דו-ספרתיים צופה חברת IDC גם במרכז אירופה ובמזרחה, באמריקה הלטינית, במזרח התיכון ובאפריקה. בכלכלות המפותחות – מערב אירופה, יפן וקנדה – צופה החברה צמיחה בקצב מתון יותר.

בסך הכול, על פי התחזית של IDC, שוק המיחשוב יצמח השנה בשיעור של 7% ויגיע להיקף כולל של 1.65 מיליארד דולרים. החברה צופה, כי ההוצאות על חומרה יעלו ב-10%, ההוצאות על תוכנה – ב-5% ועל שירותי מיחשוב – ב-4%.

IDC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים