דיווחים: אפל תציע מכשירי iPhone קטנים וזולים יותר

החברה מעוניינת להתחרות במכשירים מבוססי האנדרואיד, שנתח השוק שלהם גדול ביותר מפי שניים מזה שלה ● המכשירים החדשים יוצעו תמורת 200 דולרים, ובניגוד לאנדרואיד - ללא התחייבות לחברת סלולר ● באפל מתכוונים להשיק אותם עוד השנה, אולם ייתכן שההשקה תידחה

אפל (Apple) שוקדת בימים אלה על פיתוח גרסאות קטנות וזולות יותר של מכשירי iPhone, מתוך שאיפה לתת מענה לתחרות הגוברת מצד מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – כך על פי מקורות שעודכנו בתוכניות של אפל.

אחת הגרסאות החדשות תהיה קטנה וזולה יותר ממרבית המכשירים מהדור הנוכחי של החברה, מסר אחד האנשים שצפו באבטיפוס, שביקש לשמור על עילום שם, משום שאפל לא מעוניינת עדיין לחשוף את התוכניות לציבור. כן שוקדים בחברה על פיתוח טכנולוגיה שתאפשר להשתמש במכשירי iPhone ברשתות סלולר שונות, מסרו המקורות.

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, שמוסיף להיות מעורב בהחלטות אסטרטגיות של החברה גם במהלך חופשת המחלה שלו, מבקש להציע מכשירים זולים יותר כדי להרחיב את קהל היעד של iPhone ולבלום את המגמה של איבוד נתחי שוק למכשירי אנדרואיד. מכשירי iPhone זולים יותר עשויים להתחרות גם במכשירים של נוקיה (Nokia), שזוכים לפופולריות רבה באירופה ובחלק מהשווקים המתפתחים.

"במקום להסתפק בפנייה ל-25% משוק המכשירים הסלולריים, תפנה אפל ל-100% מהשוק", הסביר צ'רלי וולף, אנליסט מחברת Needham & Co בניו-יורק.

נטלי קריס, דוברת אפל, סירבה להגיב.

אנדרואיד – פי שניים מאפל

ברבעון האחרון של 2010 גדל נתח השוק של אנדרואיד ביותר מפי שלושה והגיע ל-32.9% משוק הטלפונים החכמים, בהשוואה ל-16% של אפל, על פי נתונים של חברת Canalys. איחוד הכוחות בין נוקיה למיקרוסופט (Microsoft) מציב איום נוסף על נתח השוק של אפל.

אחד המקורות ציין, כי באפל מתכוונים להציע את המכשירים החדשים והקטנים תמורת 200 דולרים, ללא התחייבות לחברת סלולר. המכשירים המבוססים על אנדרואיד מוצעים בדרך כלל על ידי חברות הסלולר בטווח רחב של מחירים, עם התחייבות. מכשירי iPhone 4 עולים בארצות הברית בין 200 ל-300 דולרים, עם התחייבות לחברת סלולר שמסבסדת את מחיר המכשירים.

באפל שואפים להציע את המכשירים החדשים החל מאמצע השנה הנוכחית, אך ייתכן שהשקתם תידחה, ציינו המקורות. רק מעט אנשים באפל מעודכנים בפרטי התוכנית החדשה, והחברה שוקדת לעתים קרובות על פרויקטים שבסופו של דבר לא רואים אור.

יצוין, כי הממדים של אב הטיפוס קטנים בכשליש מאלה של iPhone 4 והוא לא כולל לחצן HOME, שמאפיין את מכשירי ה-iPhone המוכרים. החברה תוכל להציע את המכשירים החדשים במחיר נמוך יותר משום שהם יצוידו ברכיבים מהדור הנוכחי ולא ברכיבים המתקדמים יותר, שיותקנו במכשירים הרגילים מהדור הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים