תוכן שיווקי

לראשונה בישראל: מסמך חתום אלקטרונית הטה את כף המאזניים בבית המשפט

בית המשפט הכיר במסמך החתום בחתימה אלקטרונית מאובטחת של מחקר אלגוריתמים ARX כראיה קבילה ודחה תביעה של 300 אלף ש"ח נגד עירית תל-אביב

13/02/2011 15:41

בפסק דין שפורסם בימים אלה נדחתה תביעה של אזרח, תושב העיר, כנגד עירית תל-אביב להשבת כספים ולפיצויים בסכום מצטבר של למעלה מ- 300 אלף ש"ח. טענות התובע היו כי הכספים עוקלו ממנו מבלי שקיבל הודעה או התראה על חוב שהיה לו מול העירייה. התובע טען כי אין לעירייה ראיות קבילות המוכיחות כי אכן נשלחו אליו הודעות והתראות כחוק.

מנגד- הציגה עיריית תל-אביב מסמכים אשר נשמרו בארכיב האלקטרוני שלה ואשר נחתמו, על פי דרישת החוק, בחתימה אלקטרונית מאובטחת של מחקר אלגוריתמים ARX. השופטת קיבלה את המסמכים כראיה קבילה תוך שהיא מצוטטת את חוק החתימה האלקטרונית: "מסר אלקטרוני החתום בחתימה אלקטרונית מאובטחת לא ייחשב, בכל הליך משפטי, כהעתק המסר האלקטרוני שעל בסיסו הופק, אלא כמקור".

בהסתמכה על המסמכים שהציגה העירייה, קיבלה השופטת את טענותיה ודחתה את התביעה לחלוטין.

מערכות החתימה האלקטרונית של מחקר אלגוריתמים ARX הן מערכות החתימה המובילות בארץ ובעולם. המערכות מבוססות על שרתי חתימה מאובטחים העומדים בתקנים המחמירים ביותר. אלפי המשתמשים במערכות של מחקר אלגוריתמים ARX בארץ חותמים בעזרתן בחתימה אלקטרונית מאובטחת על מסמכים אלקטרוניים. החתימה האלקטרונית המאובטחת היא הדרך היחידה הקבילה על פי חוק להחתמת מסמכים אלקטרוניים. עם לקוחותיה של מחקר אלגוריתמים ARX בארץ נמנים משרדי ממשלה, חברות תקשורת, בנקים, חברות כרטיסי אשראי, בתי חולים וקופות חולים ואף לשכות הסריקה והארכוב המובילות בארץ.

מעבר למשמעות המיידית של פסק הדין בעניין התביעה המדוברת, יש לו גם משמעויות רחבות יותר וחשובות לא פחות. בעוד שהחוק התיר שימוש בחתימה אלקטרונית מאובטחת והכיר בה כאמצעי קביל בהליכים משפטיים, הרי שעד כה לא עמד מסמך אלקטרוני החתום בחתימה אלקטרונית מאובטחת לאישורו של בית משפט בפועל. פסק הדין המדובר נותן, לראשונה בישראל, אישור דה-פקטו לשימוש בחתימה אלקטרונית מאובטחת כאמצעי להבטיח את קבילותם של מסמכים אלקטרוניים בהליכים משפטיים. חברות וארגונים אינם חייבים מעתה לשמור ניירות בארכיון פיזי לתקופות ארוכות- חוק החתימה האלקטרונית, תקנות העדות וכעת גם בית המשפט מכירים במסמכים החתומים בחתימה אלקטרונית מאובטחת כמסמכי מקור הקבילים בכל הליך משפטי.

"העובדה שבית המשפט נתן אישור דה-פקטו לתקפותן של החתימות האלקטרוניות שלנו איננה מקרית", אומר יובל שיבולי, מנהל מכירות ישראל במחקר אלגוריתמים ARX, "מדובר במערכת חתימה מהשורה הראשונה בעולם". "עם זאת, בימים בהם חברות כמו המפעילות הסלולריות נתבעות במליוני שקלים על יישום לא תקין של חתימה אלקטרונית, יש לאישור זה משמעות אדירה עבורנו- הלקוחות שלנו יכולים לישון בשקט".

מחקר אלגוריתמים ARX הנה ספקית בינלאומית של מערכת החתימה האלקטרונית CoSign, ושל מערכות הצפנה ואבטחת מידע המיועדים לתעשיות כגון בריאות, מדעי החיים, ממשלה והנדסה. מהנדסיה ומדעניה של מחקר אלגוריתמים ARX הנם בעלי ניסיון של למעלה מ-20 שנה באבטחת מידע וביישומי חתימה אלקטרונית. ARX מסייעת לעסקים לאבטח, לשדרג ולייעל את התהליכים העסקיים שלהם תוך הפעלת בקרות מתאימות הנדרשות על ידי חקיקה, ורגולציה של התעשיות השונות.

לאתר החברה

אירועים קרובים