בקרוב: יוגבלו קנסות היציאה גם בטלוויזיה הרב-ערוצית, האינטרנט, הטלפוניה הנייחת והטלפוניה הבינלאומית

לאחר שבתחילת החודש ביטל המשרד התקשורת את קנסות היציאה בענף הסלולר, החליט כעת השר להרחיב את המהלך גם לתחומים האחרים שבאחריותו ● שר התקשורת, משה כחלון: "עם אישור החוק יוסר מכשול משמעותי שיסייע בהגברת התחרות, והלקוחות יהיו חופשיים לעבור בין החברות בלי חשש ובלי קנסות"

משרד התקשורת הודיע הבוקר (א') על הרחבת ביטול קנסות היציאה והחלתו על כלל ענף התקשורת בישראל, לרבות על שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, ספקי האינטרנט, ספקי הטלפוניה הנייחת, הטלפוניה הבינלאומית ועוד.

כך, הבהיר המשרד, במידה ומנוי ביטל את הסכם ההתקשרות בינו לבין החברה במהלך תקופת ההתחייבות, החברה לא תהיה רשאית לגבות מהמנוי תשלום ולא תמנע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא הביטול, ששיעורם הכולל עולה על 8% מממוצע החשבון החודשי של המנוי עבור השירותים שצרך המנוי במהלך תקופת ההסכם האמור עד למועד ביטולו, כשהוא מוכפל במספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות.

סכום התקרה, הסביר המשרד, נגזר משירותי החברה שצרך המנוי, כך שסכום זה אינו כולל תשלום עבור רכישת ציוד קצה. כמו כן, לא ייכלל בסכום זה תשלום ששילם המנוי עבור שירותי השכרה או השאלה של ציוד קצה מהחברה, שירותים הנפוצים בעיקר בשוק השידורים. על אף האמור, פרט לסכום התקרה, תוכל החברה  להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי.

כזכור, החל מה-1 בפברואר הוגבלו קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, וביניהם גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, שכעת יכולים לעבור מחברה לחברה באותה המתכונת של תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות.

ממשרד התקשורת נמסר, כי המהלך הנוכחי הוא חלק ממהלכים רבים נוספים, שמטרתם צמצום חסמי מעבר בין החברות והעברת הכוח ללקוח. עוד מסר המשרד, כי הוא פועל להרחבת התחרות באופן שיאפשר ללקוח לבחור באלטרנטיבות נוספות. למשל, בתחום התשתית הנייחת, המשרד פועל להכנסת חברת החשמל כספק תשתית רחבת סרט נוסף למפעילים, כאלטרנטיבה להוט (HOT) ובזק.

מנכ"ל משרד התקשורת ,עדן בר טל, מסר, כי "מהלך זה של הגבלת הקנסות בכל שווקי התקשורת יחזק את מעמדו של ציבור הצרכנים מול חברות התקשורת, יאפשר לצרכנים חופש מעבר, חופש בחירה ויעצים את התחרות".

שר התקשורת, משה כחלון, הוסיף, כי "לאחר שהוגבלו קנסות היציאה בשוק הסלולר הצעד הבא הוא הגבלת קנסות היציאה לכלל שוק התקשורת. עם אישור החוק יוסר מכשול משמעותי שיסייע בהגברת התחרות, והלקוחות יהיו חופשיים לעבור בין החברות בלי חשש ובלי קנסות".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל

    זהירות עדיין החוק להורדת הקנסות בחברת הוט לא תקף ..מכאן עולה, שאם הלקוח יבקש להתנתק אחרי חצי שנה הוא ייאלץ לשלם קנסות של כ-1,500 שקל. אם ירצה להתנתק אחרי 35 חודשים, כשנותר לו חודש אחד בלבד להתחייבות, הוא יתבקש לשלם קנסות של קרוב ל-4,000 שקל, ובשקלול התשלום החודשי, מחיר התקנת ממיר וקנסות: כ-410 שקל לחודש. לפני 25‏ דקות · אהבתי ·

  2. אבנר

    למה לא ממנים אותו לשר אוצר, לדעתי לכולם יצא רק טוב

  3. מיקי

    אם רוצים לעשות שינוי משמעותי בגלישה בישראל צריך לשבור את ספקי התשתית של האינטרנט היום ספקיות האינטרנט עובדות יחסית בתחרות לעומת ספקי התשתית בזק והוט שאין להם מתחרות . עלויות התשתית לא יורדות למרות התקדמות הטכנולוגיה. ולמה להם להוריד הם אפילו לא מנסים לשכנע לעבור כי הם שניהם נותנים תשתיות באותו מחיר.

אירועים קרובים