הממשלה דחתה את ההחלטה על הענקת מלגות לחיילים משוחררים מהפריפריה שילמדו מדעים מדויקים

ההחלטה נדחתה בחודשיים, על מנת לאפשר לוועדה בראשותו של פרופסור יו'גין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, לסיים את תהליכי הבדיקה של השלכות החוק ● על פי ההערכות, התקציב השנתי של החוק יעמוד על 60 מיליון שקלים בשנה, כאשר אין הגבלה על מספר החיילים ובוגרי השירות הלאומי שיתקבלו ללימודים

הממשלה החליטה לדחות בחודשיים את קבלת ההחלטה לגבי הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב ו-32 ח"כים נוספים, שנועדה להעניק מלגות לחיילים משוחררים ויוצאי שירות לאומי מהפריפריה שיפנו ללמוד מדעים מדויקים. זאת, כדי לאפשר לפרופסור יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, לסיים את תהליכי הבדיקה של ההצעה. רק לאחר מכן תתקבל ההחלטה הסופית.

הצעת החוק היא גורפת ומשמעותה שהמדינה תיקח על עצמה מימון מלא של מחייה ושכר לימוד של חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי מהפריפריה, משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות, שילמדו מדעים מדויקים. על פי ההערכות, מדובר בתקציב של כ-60 מיליון שקלים בשנה. ההצעה לא מגבילה את מספר החיילים שישתתפו בתוכנית, מאחר שהמטרה היא לאפשר לכמה שיותר חיילים להשתלב בה ולהגדיל במהירות את מספר הבוגרים בתחומי המדעים והמחשבים.

הוועדה בראשותו של פרופסור קנדל כבר החלה לפעול, והיא אף בודקת נושאים נוספים הקשורים בהטבות לחיילים משוחררים.

השרים דנו בנושא אתמול (א') ושמעו את עיקרי הצעת החוק. כמו כן, הם למדו על מיזם דומה שמופעל על ידי התעשייה – פרויקט "אופקים להיי-טק", שמוביל איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה. מיזם זה איתר ומימן עד היום מלגות ושכר לימוד ל-500 חיילים. בדיונים שנערכו מול משרד האוצר לקראת התקציב, הביעו התעשיינים את עמדתם, כי בשל החשיבות הלאומית שלו, הממשלה היא זו שצריכה להרים את המיזם הזה, ולא רק גופי תעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים