תוכן שיווקי

הוראות רגולציה צפויות בשנת 2011 – דרכי מימוש ודגשי מיכון

חלק ב'

14/02/2011 16:01

מאת עמיר טל, מנהל תחום מוצר "נס פנסיה", מגזר הפיננסי, נס ישראל ומרצה בכנס "כשרשתות חברתיות פוגשות פיננסים" המוקדש ללקוחות המגזר הפיננסי של חברת נס טכנולוגיות

בחלק השני והאחרון של מאמר זה נדון ב-2 נקודות נוספות הקרובות יותר לפעילויות ניהול תיקי העמיתים ו/או למערכות המיכון המשרתות את היצרנים.

ניהול טכנולוגיות המידע בגופים מוסדיים
חוזר המבוסס את גישת ה"עולם החדש" התופסת מקום באגף שוק ההון שלנו, ובאגפי הרגולטורים בעולם כולו. גופי הבקרה והפיקוח כמגדרי עקרונות ממשל, מדיניות וקווי יסוד, אותם מתרגמים הגופים המפוקחים לנהלים פרטניים, תהליכי עבודה ומשימות. כל גורם עפ"י הבנתו ויכולותיו ובתנאי כי יפעל במסגרת העקרונות וברוח היעדים שהציב הרגולטור.

עיקר העבודה בחוזר מוטלת על הדרג הניהולי של היצרנים. דירקטוריון החברה, הנהלה, מנמ"ר ו"קצינים" מקצועיים, נדרשים להגדיר מדיניות פעולה בתחום הטכנולוגיה, לתרגם אותה לנהלים ולתוכניות עבודה ולפקח על ביצועה הנאות. בשנה הקרובה יעסקו במימוש חוזר זה דרגי הניהול של אגפי מערכות ומידע ושל החברות. במהלך השנים הקרובות תחלחל השפעתו אל כל הדרגים והרמות של החברה בכלל ושל אגפי מערכות המידע בפרט.

המלצתנו – (1) לעבוד בשיטת השכבות. כל נושא שטופל מהווה בסיס לרמה הבאה אליה אנו שואפים להגיע באותו הנושא. (2) מורגש חסרונו של פורום חשיבה רב חברתי בתחום. כל מנמ"ר מתמודד לבדו. נס טכנולוגיות החליטה ל"הרים את הכפפה" בנושא  ולהקים/לספק אכסניה לפורום שכזה. אינפורמציה והזמנות יופצו בקרוב.

התאמת מסלול החיסכון הפנסיוני למאפייני העמית (המודל הצ'ילאני)
הגם שהוא עדין ברמת טיוטת חוזר, סיכוי גבוהה כי נידרש לפתח לו מענה במערכות המיכון במהלך 2011 ולהפעילו מבצעית בתחילת 2012. אל תלכו שולל אחרי המעבר המדורג הנפרס בין השנים 16–2012. עמיתים חדשים (לרבות העברות) נדרשים לקבל טיפול מלא בהתאם לחוזר מיד עם הצטרפותם. במונחי תוכנה משמעו כי נדרש פתרון לכל הדרישות שבחוזר כבר ביום תחילת הפעלתו.

למרות "תיעול" הפתרון כעולה מהחוזר, מציגה נס ללקוחותיה שלוש דרכים שונות למימוש המענה לדרישות המופיעות בחוזר (ויש עוד …):

•    הקמת מסלולים עפ"י תחומי גיל (כגון נשים, גילאי 50 – 45) – תיק ההשקעות של מסלול זה ינוהל בהתאם לטווח חברות צפוי של 17 שנה (64 פחות 47.5). עמיתה אשר תגיע לגיל 50 תועבר בחודש העוקב ביחד עם יתרת הכספים הצבורה לה למסלול הגילאים הבא.

•    הקמת מסלולים עפ"י תחום שנות לידה (כגון גברים, ילידי 1965 – 1960) – מדיניות ההשקעות של מסלול זה תשתנה אחת לתקופה בהתאם לטווח השנים הממוצע הצפוי לחברי קבוצה זו עד לגיל הפרישה. אוכלוסיית המסלול תישאר קבועה (למעט מצטרפים ועוזבים). בהתרוקן המסלול מכל חבריו (פרשו לפנסיה, עזבו או נפטרו) ייסגר המסלול.

•    הקמת מסלולים עפ"י תחומי השקעה (כגון מנייתי, אג"ח מדינה, מט"ח) – מדיניות ההשקעות של כל מסלול תהיה בהתאם להנחיות האוצר בתחום ניהול מסלולי השקעה נושאיים. לכל עמית עפ"י גילו, מינו (וקריטריונים נוספים), יקבע תמהיל השקעות שונה במסלולים אלו (כגון – גבר בן 46, מנייתי = 25%, אג"ח = 37.5%, מט"ח = 37.5%). שמירת התמהיל תבוצע בכל חודש לרבות איזון היתרות הצבורות בכל מסלול בהתאמה לתמהיל. תמהיל ההשקעות לעמית ישתנה אחת לתקופה.

המלצתנו – לכל אחת מהשיטות הנ"ל יתרונות וחסרונות הקשורים לא רק למדיניות החברה ולשיקוליה העסקיים, אלא גם להתאמת מערכות המיכון ותהליכי העבודה לשינויים הנדרשים. נא בחנו היטב את היתרונות, החסרונות ומשמעויות המימוש של כל שיטה והחלו את התהליך בבחירת הפתרון הרצוי והמתאים לכם.

ליצירת קשר – עמיר טל

אירועים קרובים