סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: נשיק השנה מכשירי חלונות פון משופרים

באלמר ייחד את נאומו אמש (ב') בכנס MWC להצדקת שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לנוקיה ואמר, כי "אנחנו בטוחים בכך שנוקיה תביא מכשירי חלונות פון מדהימים" ● עם זאת, הוא לא סיפק פרטים מתי יגיעו התוצרים הראשונים של ההסכם לשוק ● סטיבן אילופ, מנכ"ל ענקית הסלולר, אמר, כי שתי החברות "מייצגות שותפות טבעית; העסקה תיתן למפעילות אפשרויות בחירה מעבר לאנדרואיד ול-iOS" ● מניות שתי החברות המשיכו אתמול את מגמת הירידה שהן חוות מאז החתימה על ההסכם ביניהן

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), ייחד את נאומו אמש (ב') בכנס MWC בברצלונה להצדקת שיתוף הפעולה בינה לבין נוקיה (Nokia), והבטיח מכשירי חלונות פון (Windows Phone) משופרים.

שיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי הענקיות התקבל בשוק בספקנות, אולם באלמר אמר, כי התרומה שתביא נוקיה לפלטפורמה הסלולרית המשופרת של מיקרוסופט היא חדשות מצוינות למפעילות, למפתחים ולצרכנים.

"אנחנו מתחילים מנקודה חזקה", ציין באלמר. "אנחנו יודעים שיש לנו עוד עבודה רבה, ויש לנו הרבה מרץ, אופטימיות ותחושה של הזדמנות אדירה. אנחנו בטוחים בכך שנוקיה תביא מכשירי חלונות פון מדהימים". עם זאת, מנכ"ל מיקרוסופט לא סיפק פרטים מתי יגיעו לשוק התוצרים הראשונים של שיתוף הפעולה עם נוקיה.

באלמר הוסיף, כי הוא מרוצה מהתגובות שקיבל לגבי חלונות פון, שהוצגה בראשונה בתערוכת MWC בברצלונה לפני שנה בדיוק. לדבריו, תשעה מתוך עשרה לקוחות המליצו על הפלטפורמה, ונכון לעכשיו, יש כבר 8,000 אפליקציות בחנות Marketplace של החברה, ו-28 אלף מפתחים רשומים.

"אני חושב שיהיה נכון לומר ש-2011 תהיה מהירה לא פחות, ואולי יותר, מ-2010", אמר. באלמר שיבח את שותפיה של מיקרוסופט לפלטפורמה – HTC, דל (Dell), סמסונג (Samsung) ו-LG.

בהמשך דבריו הסביר מנכ"ל מיקרוסופט את היתרונות הבולטים שהחברה רואה בשיתוף הפעולה עם נוקיה. הוא אמר, כי ענקית הסלולר מביאה לשותפות עיצוב תעשייתי ברמה גבוהה, נגישות גלובלית חזקה, ניהול שרשרת אספקה, מומחיות במצלמות וחיישנים ושירותים מיוחדים כמו Ovi Maps, שישולב במנוע החיפוש בינג (Bing) של מיקרוסופט. "השילוב בין מיקרוסופט לנוקיה", אמר באלמר, "יאפשר לצרכנים יותר אפשרויות בחירה, ויניע מכירות בנפחים גדולים".

עוד ציין באלמר, כי בקרוב ישוחרר עדכון משמעותי של פלטפורמת חלונות פון. עדכון זה יכלול שיפורים רבים, כמו "העתק-הדבק" ומיטוב יישומים, חיבור עם טוויטר (Twitter), יכולת טובה יותר של הרצת יישומים במקביל ושיפור בתצוגה הגרפית. הוא לא ציין את התאריך המדויק שבו ישוחרר העדכון, ורק אמר שזה יקרה מאוחר יותר השנה. הוא גם הבטיח שכבר ב-2011 יהיו דגמים רבים בנקודות מחיר שונות למכשירי חלונות פון.

כדי לחזק את דבריו, הזמין באלמר לבמה את סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה. אילופ אמר, כי "מיקרוסופט ונוקיה מייצגות יחד שותפות טבעית, ואנשים מבינים את זה. העסקה בין שתי החברות תיתן למפעילות אפשרויות בחירה נוספות מעבר לאנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ול-iOS של אפל (Apple)".

בדיוק בשעה שבאלמר ואילופ נשאו את דבריהם על הבמה בברצלונה, נפלו מניות נוקיה בוול-סטריט ב-5% נוספים, והביאו אותן לנקודת השפל הנמוכה ביותר ב-13 השנים האחרונות. מניותיה של מיקרוסופט ירדו אמש ב-0.5% נוסף. זאת, לאחר הירידות שחוו מניות שתי החברות מאז ההודעה על שיתוף הפעולה ביניהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים