גוגל שחררה תוסף שמאפשר למשתמשי כרום לחסום תוצאות חיפוש לא רצויות

משתמשי הדפדפן של גוגל יכולים מעתה לחסום תוצאות מדומיינים מסוימים כשהם מחפשים באתר החברה ● התוסף שולח הודעה לחברה עצמה בכל פעם שמתבצעת חסימה של דומיין, מה שעתיד להשפיע על איכות תוצאות החיפוש ועל המדרוג שלהן

גוגל (Google) שחררה תוסף חדש לדפדפן כרום (Chrome), שמאפשר למשתמשים להגדיר "אתרים חסומים", כך שתוצאות המתקבלות מאותם אתרים לא יופיעו ברשימת תוצאות החיפוש, כל עוד המשתמש לא ישחרר את החסימה.

התוסף, Personal Blocklist, מאפשר לחסום דומיין מסוים, ובכך למנוע הופעה של תוצאות החיפוש המגיעות ממנו. בסוף עמוד החיפוש מופיעה הודעה שמזכירה למשתמש שהוא חסם כתובות, ולחיצה על הקישור המסופק מציגה ברשימה, על גבי רקע אדום, את הקישורים החסומים. כך, יכול המשתמש לבחור האם ברצונו לבטל את החסימה או להשאירה. ניתן לראות את רשימת האתרים החסומים אפשר לראותך גם באמצעות לחיצה על צלמית התוסף, לצד פס הכתובת בדפדפן.

יצוין, כי התוסף החדש לא משמש רק כדי למטב את התוצאות של משתמש הקצה. כל חסימה של אתר בתוצאות החיפוש על ידי הגולש משודרת גם לשרתים של גוגל עצמה, ויכולה להשפיע על איכות תוצאות החיפוש ועל המדרוג שלהן. כלומר, גוגל מעניקה כעת משקל מסוים במנגנון מדרוג האתרים להרגלי הגלישה והחסימה של המשתמשים.

בבלוג של גוגל נכתב, כי "בחנו מספר אלגוריתמים בכדי לאתר חוות תוכן שהן אתרים שמוסיפים תכנים ברמה נמוכה או רדודה. אחד המדדים לאתרים כאלה היה משוב ברור וחד מהמשתמשים שלנו. כעת, התוסף שולח לנו חומר, ואנחנו נחקור אותו כמדד דירוג פוטנציאלי עבור תוצאות החיפוש שלנו".

ניתן להוריד את התוסף מכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים