אינטל: "אנחנו נשארים מחויבים ל-MeeGo"

כתגובה לעסקת נוקיה-מיקרוסופט, הציגה אינטל בביתן שלה בתערוכת הסלולר בברצלונה סרטון וידיאו על מערכת ההפעלה הנמצאת בתהליך פיתוח למחשבי הטאבלט ● כמו כן, פורסם מסמך רשמי עם מידע מפורט על המוצר, כלי פיתוח תוכנה ותוכניות למפתחים ● מנהלת חטיבת התוכנה והשירותים של אינטל, רנה ג'יימס: "חוויית המשתמש שלנו למערכת MeeGo למחשבי טאבלט מראה את העוצמה והגמישות שלה"

אינטל (Intel) מחויבת להמשיך את פרויקט מערכת ההפעלה הפתוחה MeeGo, למרות ששותפתה לפרויקט, נוקיה (Nokia), רועה בשדות זרים. בעקבות תהיות שעלו לאחר ההכרזה של עסקת נוקיה-מיקרוסופט (Microsoft), ובתגובה להכרזה, הדגישה השבוע דוברת אינטל, סוזי ראמירז, כי "אנחנו מאוכזבים מהחלטתה של נוקיה, אבל נשארים מחויבים ל-MeeGo".

רק כמה ימים לאחר ש-"רעדה" האדמה מתחת לפרויקט, ונוקיה מסכה על הנושא ערפול, עם המילים – "הפרויקט יישאר יוזמה של חדשנות לטווח הרחוק, שיתמקד במכשירים ובפלטפורמות של הדור הבא ובחוויית משתמש" – הציגה אינטל בביתן שלה בתערוכת הסלולר הגדולה בברצלונה סרטון וידיאו על מערכת ההפעלה הנמצאת בתהליך פיתוח וממשק משתמש של המערכת למחשבי טאבלטים. בנוסף, פרסמה אינטל מסמך רשמי (White Paper) עם מידע מפורט על המוצר, כמו גם כלי פיתוח תוכנה ותוכניות למפתחים. את המוצר ניתן למצוא ב-AppUp Center של אינטל.

לדברי מנהלת חטיבת התוכנה והשירותים של אינטל, רנה ג'יימס, "חוויית המשתמש שלנו למערכת MeeGo למחשבי טאבלט מראה את העוצמה והגמישות של MeeGo. כשנוסיף כלי פיתוח ותוכניות, נאיץ את אסטרטגיית הטאבלטים שלנו ואת התנופה של האקו-סיסטם של מערכת ההפעלה, וכך נאפשר הגעה מהירה לשוק עם מוצרים חדשניים הן עבור יצרניות OEM והן עבור ספקיות שירותים".

ג'יימס ציינה, כי גורמים רבים משתתפים בפרויקט הפיתוח של MeeGo, בהם גם AMD, טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), מפעילות סלולריות כמו טלפוניקה (Telefonica), ספרינט (Sprint) ואורנג' (Orange) וגם חברות תוכנה כמו נובל (Novell) ו-ווינד ריבר (Wind River).

בהדגמת הווידיאו שנערכה בדוכן החברה, התלוצץ מנהל עיצוב חוויית המשתמש של מערכת ההפעלה, ושלח כמה חצים לעבר מערכת ההפעלה של ה-iPad כשאמר, שהצוות שלו "לא סתם לוקח ממשק משתמש של טלפון ומגדיל אותו לטאבלט".

במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה החברה בתערוכה, הבטיחו נציגי אינטל כי מחשבי טאבלט מבוססי MeeGo יושקו עוד השנה, וכי שבבי האטום של החברה הנכללים במחשבי הטאבלט שיושקו, ישולבו בעתיד גם במכשירי סלולר.

מכל מקום, ג'יימס הייתה גם מעשית יותר ואמרה, כי "אינטל תומכת בכל הסביבות ומערכות ההפעלה, ועובדת עם מפתחים, עם ספקיות שירותים ועם יצרניות ברחבי העולם כדי לספק חוויה עלית של פלטפורמה כוללת".

מאחר ש-MeeGo היא רק אחת מהפלטפורמות האלה, השאלה אם תהפוך למערכת הפעלה בולטת עדיין לוטה בערפל, למרות התמיכה לה היא זוכה כרגע בביתן של אינטל. נחכה ונראה.

בתוך כך, פרסם אתר Engadget ביקורת על מה שאינטל כינתה התקדמות בפיתוח מערכת ההפעלה, וטוען, כי זה "מדהים לראות כמה מעט שופר במערכת מאז יוני האחרון", וציין שהחברה לא הסכימה לדון במועד שבו תהיה המערכת מוכנה לשחרור לשוק. "בשורה התחתונה", קובע האתר, "למרות שנחמד לראות את הניסיונות של אינטל להתמודד עם הצד של התוכנה במוצרים, מערכת MeeGo אפילו לא קרובה להיות מוכנה ל-'רגע הגדול' למחשבי טאבלט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים