תוכן שיווקי

חוגגים 2,000 מוסמכי ISTQB בישראל

16/02/2011 14:42

ב-15 לדצמבר 2010 נפגשו כמאתיים וחמישים מהנדסי ומנהלי בדיקות תוכנה באולם האירועים אקסודיה תל אביב לאירוע חינמי בחסות ITCB. ארגון ITCB, שהינו מלכ"ר שמטרתו העיקרית היא לקדם את בדיקות התוכנה והמערכות הממוחשבות כמקצוע מוכר בישראל על ידי הכשרת בודקים והענקת הסמכות בתחום, החליט לקיים ערב לקהילת הבודקים בסימן הישג 2,000 מוסמכי ISTQB בישראל.

לטובת האירוע החגיגי הוזמנו כ-250 מהנדסי ומנהלי בדיקות מהענף. האירוע כלל בין השאר מילות תודה לחברי הקהילה ולשותפים לדרך העלאת המודעות המקצועית והידע המקצועי של תחום הבדיקות, חלוקת תעודות הוקרה לחברות וכן חלוקת הפרס לעידוד מצויינות ולתרומה לקהילת הבודקים לשנת 2010 בשיתוף עם הפורום הישראלי לבודקי תוכנה SIGiST Israel.

פול ג'רארד, מומחה בתחום הבטחת איכות ומרצה בינלאומי מוערך, הרצה על נושא חדשני – "Advancing Testing Using Axioms”. בהמשך המשתתפים נהנו ממופע ולבסוף הוגשה ארוחת ערב חגיגית שלוותה בבר פתוח. רבים אף לקחו חלק בקבוצת דיון שנוצרה באופן ספונטאני ע"י החברים והאורחים.

יאן ברון, מנהל תחום האוטומציה בבדיקות בקומברס משמש כמתנדב בעמותה וחבר בהנהלה הבכירה בה מציין: כמוסמך ISTQB בעצמי, אני חש גאווה רבה שהגענו לציון 2,000 מוסמכים בישראל בזמן כל כך קצר של שש שנות פעילות העמותה. חשוב לציין, כי כל שנה מצטרפים חברים חדשים למעגל המוסמכים והמגמה בתעשיה היא חיובית מאוד וממשיכה לגדול בהתמדה. אני שמח שרבים החליטו להגיע”

הכרת התודה הייתה ניכרת באירוע, בזמן דברי הפתיחה הרעיפו ירון צוברי, נשיא ITCB והארגון הבינלאומי ISTQB ואלון לינצקי, יו"ר סיגיסט ישראל וסגן נשיא ITCB – את ברכותיהם למוסמכים ולחברות ששלחו את בודקיהם לבחינות.

ירון צוברי, נשיא ISTQB העולמי ו- ITCB הישראלית: "הערב אנו מציינים גם את החברות שהגדילו לשלוח כמות ניכרת של מהנדסי ומנהלי בדיקות לבחינות הסמכה במשך השנים, חברות כגון: Intel, Kodak, NDS, Qualitest, סלע גרופ, Comverse וטאקט בדיקות תוכנה; חברות אשר שלחו את נציגהן לקבל תעודת הוקרה ומכתב הערכה על פעילותן לקידום מקצוע הבדיקות בארץ. אנחנו מציינים לטובה גם את בית הספר למקצועות המחשב בצה"ל שקיבל החלטה להסמיך את חיילי הסדיר שלו בעידוד ובתמיכת ITCB, כן אנו מודים לשותפינו מרכזי ההדרכה המוסמכים סלע וג'ון-ברייס ולסיום לכל חברי קהילת הבודקים בישראל".

אלון לינצקי, יו"ר סיגיסט ישראל וסגן נשיא ITCB: "סיגיסט ישראל מקיימת כל שנה מספר מפגשים מקצועיים המיועדים בעיקר לחברי המועדון שלה, האירוע הזה שנערך בשיתוף סיגיסט הוא שונה במהותו, ההרשאה לאפשר כניסה חופשית גם לחברי סיגיסט הלא מוסמכים  מסמן לדעתי את שיתוף הפעולה הצמוד בנינו שללא ספק ימשיך ויתחזק גם בשנים הבאות".
אחד משיאי הערב היה הענקת הפרס לעידוד מצוינות ולתרומה לקהילת הבודקים לשנת 2010. התחרות, המתקיימת בפעם השניה, נועדה להכיר בבודקים מקצוענים שתרמו תרומה משמעותית למקצוע בדיקות התוכנה בישראל. טל פאר, חבר בהנהלת ITCB וראש ועדת הפרס ציין שמספר המועמדים לפרס היה כפול מהפעם הקודמת. חברי הועדה הביעו את הנאתם מהפרויקטים שהוצגו והבחירה ביניהם היתה קשה. לבסוף נבחרו שלום מיץ ואבי פרוכטר מחברת NDS שהציגו פתרון אוטומציה מקורי לבדיקה של ממירי טלויזיה שמייצרת החברה.
הזוכים קיבלו תעודת הוקרה על הפרויקט שהציגו ויקבלו סיקור בעתונות מקצועית ופרס כספי, ITCB מתכוונת לקיים גם בשנה הבאה את התחרות.

הערב הסתיים לאיטו בשעה שהאורחים התדיינו בקבוצות ספונטניות בזמן הגשת ארוחת הערב ושתייה.

אירועים קרובים