ארט קוביילו בכנס RSA: "רכבת מיחשוב הענן כבר עוזבת את התחנה"

"אני משווה את זה לגילוי אמריקה על ידי קולומבוס. הצורך העסקי דוחף אותנו לגלות את הענן, וברגע שאנחנו מתחילים ליישם פתרונות ענן שונים - כבר אין דרך חזרה", אמר קוביילו בפתיחת כנס אבטחת המידע הגדול בעולם ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא הוסיף, כי "ה-CIO ומנהלי האבטחה שפחדו לעבור למיחשוב ענן בשנה שעברה עדיין פוחדים, אבל ההבדל הוא שעכשיו הם כבר מתחילים לעשות את זה" ● מארגני הכנס בחרו לפתוח את האירוע החגיגי בטקס הענקת פרס על מפעל חיים לרון ריווסט, עדי שמיר, וליאונרד אדלמן - שפיתחו את אלגוריתם ההצפנה המפורסם RSA

16/02/2011 16:34

כנס RSA, כנס אבטחת המידע הגדול בעולם נפתח אתמול (ג') בסן פרנסיסקו, ומרכז הכנסים מוסקוני אירח אלפי מומחי אבטחה מכל העולם לחמישה ימים של מאות הרצאות וסדנאות בנושאים החמים ביותר של אבטחת הנתונים.

את שלב הנאומים של הכנס פתח ארט קוביילו, מנכ"ל RSA, שנרכשה על ידי EMC ומהווה כיום את חטיבת אבטחת המידע של ענקית האחסון. קוביילו הקדיש את נאום הפתיחה שלו לטרנד מיחשוב הענן והזכיר לקהל הכנס, מומחי אבטחת מידע, חוקרים, מפתחים של מוצרי אבטחה ונציגי חברות IT בינלאומיות המשווקות פתרונות אבטחה, כי גם בשנה הקודמת הקדיש את הרצאת הפתיחה של ועידת ה-RSA לנושא אבטחת מיחשוב הענן. "אבל אז היו אלו רק הבטחות. עכשיו אנו כבר מדברים על עובדות וצרכים אמיתים שבשטח. רכבת מיחשוב הענן כבר עוזבת את התחנה", הוא הצהיר.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר קוביילו כי "ה-CIO ומנהלי האבטחה שפחדו לעבור למיחשוב ענן בשנה שעברה, עדיין פוחדים גם היום, אבל ההבדל הוא שעכשיו הם כבר מתחילים לעשות את זה. המשתמשים הארגוניים פשוט דורשים את האפליקציות שהם רוצים. יותר מזה, המשתמשים כבר התרגלו להתקין אפליקציות ושירותים חדשים בלחיצת כפתור. בדיוק כפי שזה עובד במכשיר ה-iPhone שלהם. זה אפשרי היום רק על גבי תשתית הענן", הוא הסביר.

"אני משווה את זה לגילוי אמריקה על ידי קולומבוס. הצורך העסקי דוחף אותנו לגלות את הענן, וברגע שאנחנו מתחילים ליישם פתרונות ענן שונים, ולעלות על היבשה הזאת, כבר אין דרך חזרה", אמר קוביילו.

הגבולות נפרצו

"אנחנו רואים שינויים אדירים בעולם המידע. לאן הוא זורם ואיך הוא משוכפל לאינספור מכונות בכל רחבי העולם", מסביר קוביילו. "גם העובדים משתמשים באינסוף מכשירים חיצונים כמו iPhone ומכשירים נוספים, שמושכים את המידע אל מחוץ לאנטרפרייז".

נראה כי קוביילו מתכוון אל גבולות הפרימטר המסורתיים. אלו הקשורים לפיירוול, הרשת הארגונית או כל גבול פיזי אחר הקשור למכונה מסויימת והם נפרצים עתה. מסתבר כי אנו לא נוכל לסמוך יותר על הגבולות הפיזיים של התשתית הארגונית כדי להגן על הנתונים הרגישים שלנו. מומחי האבטחה יצטרכו לגבש גבולות המסתמכים על חוקים לוגיים להגנה על המידע שלהם, במקום אלו הישנים המסתמכים על מיקום פיזי של המידע ברשת הארגונית.

"התשתיות הטכנולוגיות המתקדמות שנבנו לצורת שירותי הווירטואליזציה הם אלו שייתנו לנו לבסוף את כלי האבטחה של מיחשוב הענן", טוען קוביילו. "כל זאת בהנחה וכל תעשיית ה-IT תעבוד יחדיו ותעבוד נכון".

ומה יהיה על על אנשי האבטחה המומחים בקינפוג פירוולים ומוצרי רשת נוספים? כאשר אלו יעברו לענן?

"הם יצטרכו להסתגל למציאות החדשה ולהפוך לסוג של אנליסטים, מעריכי סיכונים. הם יצטרכו להבין את הסכנה הטמונה בחשיפת כל סוג מידע ולבנות את החוקים הלוגיים שיאפשר לחשוף רק את מה שצריך עבור מי שצריך".

מארגני הכנס בחרו לפתוח את האירוע החגיגי בטקס הענקת פרס על מפעל חיים לשלוש דמויות מפתח: רון ריווסט, עדי שמיר, וליאונרד אדלמן – שלושה מדענים שפיתחו בשנת 1977 את אלגוריתם ההצפנה המפורסם RSA וייסדו את חברת האבטחה בעלת אותו השם, המורכב מהאותיות הראשונות של שמות המשפחה של שלושתם.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים