ארצות הברית: האם עדכון סטטוס בפייסבוק בזמן נהיגה גרם למוות?

בתביעה שהוגשה השבוע בשיקגו נטען, כי אישה שעדכנה את מצב הסטטוס שלה ברשת החברתית בזמן שנהגה פגעה בגבר בן 70 שבדיוק יצא ממכוניתו, לאחר שעבר תאונת דרכים קלה ● אמה של הנתבעת טוענת, לעומת זאת, שבתה עדכנה את הסטטוס כשישבה מחוץ לביתו של החבר שלה, כשלושה ק"מ ממקום התאונה

כולם יודעים שהסחת דעת בנהיגה עלולה להיות מסוכנת. ובכל זאת, ככל שיש יותר גאדג'טים וצעצועים שהופכים להיות ניידים ושאפשר לשאת אותם למכונית – גדל הסיכוי שמשהו רע יקרה.

טרגדיה שכביכול קשורה לשיגעון הגאדג'טים מתבררת כעת בתביעה משפטית בשיקגו, כפי שפורסם בשיקגו טריביון (Chicago Tribune).

בכתב תביעה על הריגה בשוגג שהוגש השבוע נטען, כי אישה שעדכנה את מצב הסטטוס שלה בפייסבוק (Facebook) בעת נהיגה פגעה בגבר בן 70 שבדיוק יצא ממכוניתו, לאחר שעל פי העיתון, היה מעורב בתאונת דרכים קלה עם רכב אחר. הקורבן, ריימונד ולוז, מת מפצעיו לאחר שנקטעה רגלו. בעיתון דווח, כי הוא דימם למוות.

התביעה הוגשה על ידי בתו של ולוז, רג'ינה קאבריילס, שטוענת, כי הנתבעת, אראסלי ביז, עדכנה את מצב הסטטוס שלה בשעה 07:54 בבוקר, באמצעות הטלפון הסלולרי. עוד היא טענה, כי זו הייתה בדיוק השעה שוולוז צלצל לשירותי החירום 911.

הנתבעת, כמו גם הנהג שהיה מעורב בתאונה הקלה עם הקורבן, אמרו לחוקרי המשטרה, כי יכולת הראייה שלה נפגעה לרעה מהשמש.

אמה של ביז סיפרה לעיתון שעדכון הסטטוס של בתה – שבו כתבה, כי היא הולכת לאימון – נעשה כשישבה במכונית, מחוץ לביתו של החבר שלה, וחיכתה שהמכונית תתחמם. לדבריה, היה זה במרחק של כשלושה ק"מ ממקום התאונה.

במקרה שהתביעה תמשיך להתברר בבית המשפט, יהיה מעניין לראות האם עורכי הדין של קאבריילס יוכלו להוכיח שעדכון הסטטוס של ביז נעשה בשעה שנהגה.

עורך הדין של קאבריילס אמר לשיקגו טריביון שהיה עליו לבדוק האם מנגנון התזמון של מכשירי הטלפון של הפוגעת והקורבן היה אחיד. בנוסף, הוא היה צריך לברר גם האם דף הפייסבוק של ביז עודכן מיידית. "נבדוק את כל אלה במערכות השונות ונגלה האם הזמנים תועדו ונשמרו. נגיש את הממצאים לבית המשפט", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים