עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי: "הגיע הזמן לקפיצת מדרגה בממשל זמין"

השלב הבא בממשל זמין צריך להיות שיפור תהליכי קבלת ההחלטות ברשות המקומית ושיפור של השירות לתושב, אומר קפליוק לקראת הכנס השנתי של מנהלי מערכות המידע בשלטון המקומי שיתקיים בשבוע הבא בנהריה ● לדבריו, "במרכז הפעילות שלנו בשנה שעברה עמד שיתוף פעולה של הרשויות המקומיות עם פרויקט ממשל זמין במשרד האוצר. במסגרת שיתוף הפעולה הוקמו שלוש ועדות משותפות של מנמ"רים לשלטון המרכזי ולשלטון המקומי"

"הגיע הזמן לקפיצת מדרגה בממשל זמין, לא רק תשלומים מקוונים, אלא שידרוג של כלל מערכות המידע והפרויקטים בשלטון המקומי שמטרתם לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות ברשות המקומית ואת השירות לתושב. זו עליית מדרגה לעומת המצב הנוכחי" – כך מגדיר ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום מנהלי מערכות מידע בשלטון המקומי בישראל, את החזון של הממשל הזמין המשותף לשלטון המרכזי והמקומי, לקראת הכנס השנתי של מנהלי מערכות המידע בשלטון המקומי שיתקיים בשבוע הבא בנהריה.

"במרכז הפעילות שלנו בשנה שעברה עמד שיתוף פעולה של הרשויות המקומיות עם פרויקט ממשל זמין במשרד האוצר, לשת"פ הזה נקדיש חלק גדול מהיום השני. הוא יתחיל בהרצאה על יחסי שלטון מקומי ושלטון מרכזי של אריה מצליח, סמנכ"ל כלכלה ומידע במרכז השלטון המקומי, סקירה שלי ושל אופיר בן אבי על השת"פ של ממשל זמין וסקירה רחבה של פרויקט שח"ר, שהוא שת"פ בין השלטון המקומי למשרד הרווחה".

לדברי קפליוק, במסגרת שיתוף הפעולה הוקמו שלוש ועדות משותפות של מנמ"רים לשלטון המרכזי ולשלטון המקומי. "ועדה אחת עסקה בשיתוף תשתיות של ממשל זמין בשלטון המקומי ובמסגרתה הוחלט על פיילוט למיקום עשר עמדות ממשל זמין בעשר רשויות מקומיות בישראל. הרעיון הוא שהאזרח, בבואו לקבל שירותים מהממשל, מגיע ממילא למשרדי הרשות המקומית ואין לו קשר לשלטון המרכזי. אם יש לו בעיה ברווחה הוא בא לעירייה, אם יש לו בעיה בבית הספר הוא בא לעירייה, ולכן כדאי שיקבל שם גם את השירותים הממשלתיים".

"הוועדה השנייה עסקה בניסיון להגדיר תיק תושב לאזרח שיכלול נתונים הן מהשלטון המקומי והן מהשלטון המרכזי וזאת על ידי הזדהות חזקה באמצעות כרטיס חכם. הדבר בא למנוע מצב שבו האזרח צריך להיכנס למספר רב  של אתרים ולזכור סיסמאות רבות. הרעיון הוא שיהיה לו תיק אחד בו יוכל לקבל כמה שיותר נתונים. גם בנושא הזה אנחנו רוצים להקים פיילוט עם המשרדים הממשלתיים שישתפו פעולה. כרגע מדובר במשרד התחבורה ובחלק משירותי משרד הפנים".

"הוועדה השלישית עסקה בהגדרת ממשקים למערכות שיש בשלטון המקומי לבין מערכות מקבילות להן בשלטון המרכזי, לדוגמה חינוך, רווחה ופנים. כאשר הדבר בא למנוע העברת מידע בשיטות של פקסים וטלפונים. אנחנו מאמינים שבשיטה כזו גם נקבל נתונים יותר מדויקים, העברת מידע יותר נכונה ובכנס יוצג פרויקט שח"ר שיוצר ממשק בין מערכות הרווחה בשלטון המקומי ומערכות הרווחה הממשלתיות".

מדובר על כנס שנתי של מנהלי מערכות המידע בשלטון המקומי שיתקיים בין ה-22 ל-24 בפברואר במלון קרלטון בנהריה. לכנס יגיעו כ-150 איש, אורחים וספקים ותתקיים תערוכה שתכלול כ-15 חברות. את הכנס יפתח דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, שידבר על פיתוח טכנולוגיות מתקדמות לרשות המקומית במבט עולמי. הכנס יכלול הרצאות של מנמ"רים על פרויקטים מתקדמים ומיוחדים ברשויות המקומיות, הרצאות מקצועיות של המציגים בתערוכה והרצאות העשרה כגון מהפכת הרשתות החברתיות באינטרנט מפי ד"ר יניב לויתן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    כל שנה ממחזר אותם ביטויים. שיתוף פעולה, מעמד המנמ"ר. מה עשה כל השנים האחרונות?? כלום!!!

אירועים קרובים