גוגל מציגה מערכת משלה למכירת מנויים

המערכת שהשיקה גוגל תתחרה בזו שהציגה אפל יממה קודם לכן על ליבם של אלה שמבקשים למכור באינטרנט מנויים לתכנים דיגיטליים ● גוגל מציעה מערכת גמישה יותר וגוזרת עמלה בשיעור נמוך מזו שגובה אפל - 10% לעומת 30%

יום אחד בלבד לאחר שהכריזה אפל (Apple) על כללים חדשים למכירת תכנים בדמי מנוי עבור מכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה iOS, מציגה גוגל (Google) מערכת חלופית וגמישה יותר, תוך גזירת עמלה בשיעור נמוך מזה שגובה אפל.

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, חשף את המערכת החדשה, המכונה Google One Pass, באירוע שנערך אתמול (ד') באוניברסיטת המבולדט בברלין. בניגוד למודל הבודד שמציעה אפל, המערכת של גוגל מציעה מגוון מודלים – דמי מנוי, מדידת היקף השימוש, מודל שמכונה Freemium או מכירה של מאמר בודד.

מערכת One Pass תוכל לשמש למכירת יישומים סלולריים וגם למכירת גישה לאתרי אינטרנט. ההבדל המשמעותי ביותר בין שתי המערכות, מבחינתם של המו"לים, הוא שבעוד שאפל גובה עמלה של 30%, מסתפקת גוגל בעמלה בשיעור של 10% בלבד.

אל חילווה, אנליסט מ-IDC, ציין, כי גוגל מעצימה את התחרות מול אפל ומציעה יותר גמישות ויותר פתיחות, אולי על חשבון בקרת איכות. "אין ספק שאנחנו עדים לתחרות עזה מצד שתי החברות שמבקשות להציע את הסביבה האקולוגית העשירה והאיתנה ביותר עבור יוצרי היישומים והתכנים", אמר.

ג'ו אירווין, נשיא Rhapsody – חברה שמציעה שירות מוזיקה במתכונת של דמי מנוי – גינה את התוכנית שמציעה אפל ושיבח את זו של גוגל. "ההסכם שמציעה אפל, אשר מחייב אותנו לשלם לה 30% מההכנסות, בנוסף לתשלומים שעלינו לשלם תמורת התכנים לחברות המוזיקה, למו"לים ולאמנים, הוא בלתי נסבל", אמר. "התוצאה תהיה שלא נוכל להציע את השירות שלנו בחנות iTunes אם יהיה עלינו לשלם לאפל 30% לחודש, במקום 2.5% לחברת האשראי".

ביחס לשירות של גוגל ציין דובר Rhapsody, כי "אנחנו סבורים שהמודל שמציעה גוגל מתאים הרבה יותר לפעילות העסקית שלנו. אנחנו מחויבים לפלטפורמת אנדרואיד (Android) ונחלנו בה הצלחה רבה. אנחנו מצפים להוסיף ולשתף פעולה עם גוגל על מנת להציע את חוויית Rhapsody למשתמשים במכשירי אנדרואיד".

לי שירני, מנהל מוצרים בגוגל, כתב בבלוג של החברה, כי "היעד שלנו הוא לספק פלטפורמה פתוחה וגמישה מתוך מחויבות לתמוך במו"לים, בעיתונות ובגישה לתכנים איכותיים". עם זאת, ייתכן שגוגל תאסור על מו"לים להשתמש במערכת One Pass כדי למכור תכנים למשתמשי iOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים