דו"ח: חנות האפליקציות של אנדרואיד צומחת מהר יותר מזו של אפל

צמיחת היישומים ב-Android Market גדולה פי שלושה בהשוואה ל-App Store - כך על פי הדו"ח של חברת האבטחה Lookout ● עם זאת, נראה שהמפתחים עדיין מעדיפים את המערכת של אפל: כמעט 24 אלף מפתחים נרשמו לחנות היישומים שלה מאוגוסט 2010 ועד פברואר 2011, לעומת 4,000 מפתחים בלבד שנרשמו בחנות אנדרואיד ● "אם פיתוח היישומים לשתי הפלטפורמות ימשיך בקצב דומה, בחנות אנדרואיד יהיו יותר יישומים מאשר בזו של אפל באמצע שנת 2012", קובעת Lookout

חנות האפליקציות Android Market צומחת בקצב מהיר פי שלושה מה-App Store של אפל (Apple), כך עולה מדו"ח שפרסמה אתמול (ד') חברת האבטחה הסלולרית Lookout. הדו"ח פורסם בתערוכת הסלולר MWC (ר"ת Mobile World Congress) המתקיימת בברצלונה, ובמקביל גם בוועידת האבטחה RSA הנערכת בימים אלה בסן פרנסיסקו.

על פי הדו"ח, מספר היישומים בחנות אנדרואיד (Android) עלה בכ-127% מאז אוגוסט 2010, בעוד שמספר היישומים בחנות של אפל עלה בקצב של 44% באותה תקופה – כך דיווחה החברה ב-App Genome Project report שפרסמה, המבוסס על ניתוח של יותר מחצי מיליון יישומים לשתי הפלטפורמות.

לדברי קווין מאפי, ה-CTO של Lookout,"האנדרואיד מתבגר במהירות, אבל בחנות של אפל יש עדיין הרבה יותר יישומים". כך, לפי הדו"ח, יש בחנות של אפל כ-350 אלף יישומים, מתוכם כ-100 אלף שהוספו בששת החודשים האחרונים, בעוד שבחנות האנדרואיד יש כ-90 אלף יישומים, מתוכם כ-50 אלף שנוספו בששת החודשים האחרונים.

גם מספר היישומים בתשלום בחנות האנדרואיד עלה מ-22% באוגוסט, ל-34% כיום, בעוד שבחנות של אפל הוא ירד קמעה, מ-70% באוגוסט ל-66% כיום – מדווחת Lookout.

"אם פיתוח היישומים לשתי הפלטפורמות ימשיך בקצב דומה", נכתב בדו"ח, "בחנות אנדרואיד יהיו יותר יישומים מאשר בזו של אפל באמצע שנת 2012".

נראה שהמפתחים עדיין מעדיפים את המערכת של אפל. כמעט 24 אלף מפתחים נרשמו לחנות היישומים שלה מאוגוסט 2010 ועד פברואר 2011, לעומת 4,000 מפתחי אנדרואיד שנרשמו בתקופה שנבדקה. מנגד, מספר היישומים הממוצע למפתח באנדרואיד עומד על 6.6, בעוד שהממוצע של מפתחי אפל עומד על 4.8 בלבד.

עוד ציינה Lookout, כי יישומים רבים בשתי הפלטפורמות הם בעלי יכולת גישה למיקום המשתמש ולאמצעי קשר איתו, למרות שתכונה זו הולכת ופוחתת במהלך הזמן בשל מודעות גוברת מצד המפתחים לנושאי פרטיות. כך, ביישומי אפל 11% מהם כוללים מידע על אמצעי קשר, ו-34% כוללים מידע על מיקום, בהשוואה ל-7.5% ו-28%, בהתאמה, ביישומי אנדרואיד.

Lookout השיקה את פרויקט App Genome בקיץ האחרון, מתוך מאמץ לנתח את היבטי האבטחה של היישומים בשוק הפלטפורמות לסמארטפונים. הפרויקט ממפה ומנתח את היישומים למכשירי הסלולר המיועדים לפלטפורמות רבות ולחנויות יישומים שונות, ובודק נתונים על גישה של יישומים למידע אישי תוך זיהוי של איומי אבטחה ויכולות רגישות במכשירים ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים