תוכן שיווקי

BI בשלושה צעדים: Visualize-Analyze-Deployבאמצעות Spotfire

חלק שני ואחרון

17/02/2011 15:18

מאת עידן נוי, מנהל אגף Business Optimization ביעל תוכנה

אז לאחר שקראנו אתמול על ההבדלים בין ה-BI המסורתי לבין כלי הדור הבא של ה-BI ולמדנו שהדור הבא של כלי BI יכול לעשות שימוש מושכל בחלק מתשתיות ה-BI הקיימות בארגון ויחד עם זאת אינו כבול רק למקורות מידע אלו. למעשה כל מקור מידע פנים ארגוני או חיצוני יכול לקחת חלק בתהליך היצירה של תוצר התובנה העסקית וזאת במטרה לאפשר לכל בעל תפקיד  בארגון  למלא את תפקידו. כלים אלו מאפשרים: לאתר את השונה והחריג (לטוב ולרע), להבין מה עומד מאחורי מידע זה, לשלב (במידת הצורך) תחזית ו/או מודל סטטיסטי מתאים ולהוביל את הארגון לקבלת ההחלטות פרואקטיביות עם הפנים קדימה.

Spotfire  – כלי ה-BI של הדור הבא
Spotfire הינו פתרון ניתוח אנליטי ויזואלי, המעניק ללקוח יותר מפתרון BI סטנדרטי. הכלי ממוצב עפ"י דו"ח גרטנר (December 2009)  ככלי המוביל מבין מוצרי ה-BI הקיימים בעולם והינו בעל יכולות ויזואליזציה אינטראקטיבית, המאפשרות ניתוח והבנה מהירה גם של כמות נתונים גדולה ומורכבת.

באמצעות Spotfire ניתן למזג, לנתח ולהמחיש ויזואלית נתונים מאקסל בשילוב עם מקורות מידע סטנדרטיים אחרים. יכולות אלו מאפשרות למשתמש להגיע לתובנות עסקיות ולהצביע על מגמות חריגות, תוך דקות ספורות, ללא צורך הדוק באנשי ה-IT וללא צורך בהתקנת תשתית חריגה.

ל-Spotfire יש גם יכולות גיאוגרפיות מובנות (GIS). במוצר משולבת יכולות הפועלת באופן דו כיווני, מהתצוגה הגיאוגראפית לניתוח הכמותי ולהיפך. באמצעותן ניתן לסמן, לבחור ולנתח מידע גיאוגרפי ע"ג מפות ולתת מענה אנליטי לניתוח והסקת מסקנות על כמויות  נתונים גדולים ומורכבים. בנוסף, ניתן לאתר מגמות על בסיס ניתוח המידע הכמותי ולהציגן על גבי המפה.

עידן נוי, מנהל אגף Business Optimization ביעל תוכנהיכולות מרשימה נוספת של המוצר הינה מגוון של פונקציות סטטיסטיות המשולבות כחלק אינטגראלי מ-Spotfire. בנוסף ניתן לשלב בצורה קלה וידידותית מודלים סטטיסטיים ויכולות Data mining, המבוססים על שפת  R. מדובר בשפה סטטיסטית חופשית, המשחררת את הצורך בתלות במוצרים יקרים ומאפשרת שימוש במודלים המפורסמים על-ידי קהילת מפתחי R בארץ ובעולם.

למי מיועד Spotfire?
הפתרון מיועד בעיקר עבור משתמשים עסקיים העוסקים בניתוח נתונים ודרכם מנסים להגיע למסקנות ולקבל החלטות ברמה היומיומית, בכלל זה: מנהל שיווק, אנליסט פיננסי, מהנדס ייצור, מנהל לקוחות, מנהל שרשרת האספקה, טכנאי הניסוי הקליני וכד'. ייבוא הנתונים, יצירת החזותיות, ניתוח הנתונים ופרסום התוצרים הינם תהליכים פשוטים ואינטואיטיביים, אשר נטענים ומנותחים באמצעים ויזואליים, דבר המאפשר לאנשי המקצוע הנ"ל, אשר מתפקדים תחת לחץ מתמיד ובסביבה דינאמית להגיע להחלטות חכמות ובמהירות. יחד עם זאת יכול Spotfire לשרת גם את אנשי ה-IT.

ל-Spotfire יש ממשק WEB, שאינו דורש התקנה כלשהי. באמצעותו ניתן להציג גם תצוגות בהירות וממוקדות למנהלים בכל הרמות (Dashboard). לכלי יכולות ייחודית של הדרכה מכוונת, המאפשרת לשמר הידע של האנליסט ולהעבירו למקבלי ההחלטות בארגון בצורה אינטראקטיבית.

לSpotfire ישנה גם גרסת ענן – Spotfire Silver, המאפשרת יישומי BI בענן.

כמו שאמרנו:
מעכשיו אפשר לקבל החלטות באופן יעיל יותר, מהיר יותר, גמיש יותר ולהגדיל את היתרון התחרותי בשלושה צעדים בלבד: Visualize-Analyze-Deploy באמצעות Spotfire.

אירועים קרובים