צהובונים: סטיב ג'ובס עומד למות

על פי נשיונל אנקווירר, שפרסם תמונות של ג'ובס מחוץ למרכז סטנפורד לטיפול בסרטן בקליפורניה, מנכ"ל אפל נראה רזה וחלש מתמיד ● ד"ר סמואל ג'ייקובסון, רופא המתמחה במחלות סופניות שהתראיין לאחד הצהובונים, קבע כי ניתוח התמונות מעלה שג'ובס ימות בתוך חודש וחצי וכי מצבו סופני

היה חבר. סטיב ג'ובס

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), ימות בתוך ששה שבועות – כך פרסם הצהובון האמריקני, נשיונל אנקווירר. בעקבותיו פרסם הדיילי-מייל הבריטי ידיעה דומה, ולאחריה פשטה ברשת במהירות ידיעה לפיה ג'ובס מצוי בשלבי גסיסה מתקדמים.

על פי הצהובון בארה"ב, מצבו של ג'ובס חמור מכפי שהיה ידוע עד כה. העיתון פרסם תמונות של ג'ובס מחוץ למרכז סטנפורד לטיפול בסרטן בקליפורניה. על פי העיתון, ג'ובס נראה רזה וחלש מתמיד. יצוין, כי המרכז התפרסם באחרונה עת טיפל בשחקן פטריק סוויזי, שכידוע נפטר.

שני הצהובונים ראיינו אנשי מקצוע בתחום. אחד מהם, ד"ר סמואל ג'ייקובסון, רופא המתמחה במחלות סופניות, קבע, כי ניתוח התמונות מעלה שג'ובס ימות בתוך חודש וחצי וכי מצבו סופני.

באמצע ינואר הודיע ג'ובס על כוונתו לצאת לחופשה נוספת מסיבות רפואיות, בפעם השלישית בשבע השנים האחרונות – "כדי שאוכל להתמקד במצבי הבריאותי", לדבריו. המהלך הוליד גל מחודש של שמועות לגבי המחליף של המנכ"ל האגדי ואחד ממייסדי אפל, במידה שלא ישוב מהחופשה.

טימותי קוק, מנהל התפעול הראשי של אפל, מנהל את הפעילות השוטפת של החברה מאז יציאתו של ג'ובס לחופשה. קוק מונה לתפקיד מנכ"ל זמני ב-2009, כאשר ג'ובס יצא לחופשה בת חצי שנה – גם אז, כאמור, מסיבות רפואיות. באותה חופשה עבר ג'ובס השתלת כבד לה נזקק עקב סיבוכים של סרטן הלבלב שבו לקה ב-2004.

בניגוד להודעה שפורסמה לפני הפרישה של ג'ובס ב-2009, שבה צוינה במפורש כוונתו לשוב לאפל בתום חצי שנה, הפעם לא נקב ג'ובס במועד ספציפי שבו ישוב לפעילות מלאה בחברה, והסתפק בהבעת תקווה "לשוב בהקדם האפשרי". גם כאשר פרש ג'ובס מתפקידו למשך שישה חודשים ב-2009 התפרסמו דיווחים רבים לפיהם היה חולה יותר משהסכים להודות.

משקיעים רבים רואים בג'ובס את הגאון שמאחורי החידושים של החברה ומייחסים לו את התחייה המחודשת של אפל בעשור האחרון. ג'ובס הוביל את הפיתוח של נגני ה-iPod, שהוצגו ב-2001, ואחריהם את הפיתוח של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad.

מאז שהחלו לצוץ שמועות על מצב בריאותו של ג'ובס, במחצית השנייה של 2008, ועד לשובו לתפקיד המנכ"ל ביולי 2009, ירד השער של מניות אפל בשיעור של 23.3%.

ג'ובס צפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביום א' הקרוב, ביחד עם מארק צוקרברג, אריק שמידט ומנהלי חברות IT אחרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים