גוגל שחררה גרסת בטה של כרום 10

המרוץ על כתר "הדפדפן המהיר ביותר" נמשך במרץ, לאחר שגוגל טוענת, כי הדפדפן החדש שלה כולל עיבוד מהיר יותר של קוד ג'אווה-סקריפט ● כן נכללים בו שיפורים בסנכרון ומעבר מתפריט Preferences לכל חלון בנפרד לתפריט Preferences נפרד לכל כרטיסייה

גוגל (Google) שחררה ביום ה' גרסת בטה ראשונה של דפדפן כרום 10 (Chrome 10). בין היתרונות שלהם טוענת החברה בגרסה החדשה כלולים עיבוד מהיר יותר של קוד ג'אווה-סקריפט (Javascript), שיפורים בסנכרון ומעבר מתפריט Preferences לכל חלון בנפרד לתפריט Preferences נפרד לכל כרטיסייה.

גרסת הבטה 10.0.648.82 של הדפדפן מוצעת עבור מערכות ההפעלה Mac OS X, לינוקס (Linux) וחלונות (Windows). על פי גוגל, קצב העיבוד של קוד ג'אווה-סקריפט מהיר בגרסה החדשה בשיעור של 66% בהשוואה לגרסה היציבה העדכנית ביותר של כרום 9 (Chrome 9). החברה מייחסת את השיפור לשימוש בגרסה חדשה של מנוע V8 לעיבוד ג'אווה-סקריפט.

גרסת הבטה החדשה של כרום 10 כוללת גם יישום ראשוני של האצת חומרה במעבדים גרפיים (GPU) להצגת וידיאו, שבין יתרונותיו כלולים ניצולת יעילה יותר של המעבדים וחיי סוללה ארוכים יותר. כן תומכת הגרסה החדשה של הדפדפן בסנכרון סיסמאות בין מספר מחשבים ומעבר מתפריט Preferences לכל חלון בנפרד לתפריט Preferences נפרד לכל כרטיסייה, או לכל דף אינטרנט.

על פי מבחנים שפרסמה מיקרוסופט (Microsoft), גרסת ה-Release Candidate של דפדפן אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9), שגם היא עושה שימוש בהאצת חומרה, הייתה מהירה מדפדפן כרום 9. זאת, גם משום שלטענת מיקרוסופט, הדפדפן שלה עושה שימוש מלא בהאצת חומרה, בניגוד לשימוש חלקי שעושה זה של גוגל. עם זאת, מבחנים שנערכו באתרים דוגמת Life hacker העלו, כי כרום 10 מהיר יותר מהדפדפן של מיקרוסופט, בין השאר בעיבוד של קוד ג'אווה-סקריפט.

באשר לתאימות לקוד HTML 5 – כרום 10 תומך ביותר רכיבים של שפת הסימון החדשה מאשר אינטרנט אקספלורר 9. במבחן HTML 5 השיגה גרסת הבטה של הדפדפן מבית גוגל ציון 288, בהשוואה לציון 255 של גרסת הבטה ה-11 של דפדפן פיירפוקס 4 (Firefox 4) וציון 130 בלבד לדפדפן מבית מיקרוסופט.

כיום זוכה הדפדפן של גוגל לנתח גבוה מ-10% בשוק הדפדפנים ברחבי העולם, בין השאר הודות לקידומו במנוע החיפוש הפופולרי של החברה. ייתכן שמציאות זו תשתנה לאחר שמיקרוסופט תשיק את הגרסה הרשמית של אינטרנט אקספלורר 9 – השקה שמתוכננת לחודש הבא – ולאחר שתושק הגרסה הרשמית של פיירפוקס 4, שגם היא צפויה בעתיד הקרוב. עם זאת, קצב השקת הגרסאות החדשות על ידי גוגל מהיר יותר, ואין ספק שכך או כך, המשתמשים יוצאים נשכרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. sur

    מומלץ לראות את התכניות של גלן בק" מפוקס ניוז , ועל הדברים שהוא אומר על גוגל. שווה ביותר

אירועים קרובים