רונן זרצקי, ישראכרט: המטרה היא להיות ספק פתרונות IT המביא ערך מוסף לאירגון

"אם מתקבלת בקשה מהשיווק לקבל מוצר מסויים בעוד X ימים, אנו נעמוד במשימה ויהי מה", הסביר זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט, שאירח במשרדי החברה את את משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריו, אחת המטרות שהעמיד ליחידת ה-IT שלו, הינה לדבר בשפה עסקית - ולא טכנולוגית

רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט, אירח את משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים, בבניין ישראכרט בתל אביב. זאת, במסגרת התכנית שכבר הפכה למסורת בקורס, במסגרתה יוצאים המשתתפים אל השטח ונפגשים עם אנשים בתעשייה במקום העבודה שלהם.

במהלך הרצאתו, סקר זרקצי את הסביבה העסקית, הדינאמית והתחרותית בה פועלת ישראכרט, אשר לדבריו מאלצת את יחידת ה-IT לפעול בקצב המהיר של השוק והמתחרים. הוא פרס בפני המשתתפים את מאפייני הפעילות העיקריים של ה-IT ואת אסטרטגיית ה-IT בחברה, שהינה פועל יוצא של האסטרטגיה העיסקית של הארגון.

"אם מתקבלת בקשה מהשיווק לקבל מוצר מסויים בעוד X ימים, אנו נעמוד במשימה ויהי מה", הסביר זרצקי. כסמנכ"ל מערכות המידע של הארגון, אמר, הוא שם לו למטרה להיות ספק פתרונות IT המביא ערך מוסף לאירגון, תוך שותפות מלאה ותאימות עם היעדים העיסקיים של הארגון. האתגר המרכזי, ציין זרצקי, הינו להתאים את זמני אספקת הפתרונות במהירות, כפי שנידרש על ידי האירגון, תוך הבטחת פתרונות רובסטיים אך גמישים המאפשרים גידול לאורך זמן.

אחת המטרות שהעמיד זרצקי ליחידת ה-IT הינה לדבר בשפה עסקית, ולא טכנולוגית. לדבריו, אין ספק שהעובדים הטמיעו זאת, כך שכל פעילות המבוצעת ביחידת ה-IT, מנותחת על פי התרומה לעסק – החל מתשתיות וכלה בכל האפליקציות הקיימות.

הוא תאר בפני המשתתפים את ה-"אני מאמין" שלו לגבי תפיסת ניהול ארגונית-מנהיגותית-איטגרטיבית, הבאה לידי ביטוי מעשי בעשרה צעדים/נושאים שעל המנהל לנקוט. הנושאים, הסביר, מתייחסים בין השאר לערכים ודוגמא אישית, הכרה בלקוח כמרכז קיום הארגון, ניהול המשאב האנושי, תקשורית פנימית וחיצונית ועוד .

מרצה נוסף שחלק מניסיונו במפגש היה עופר קריצמן, מנהל התשתיות בישראכרט, שרוצה שהתשתיות תהינה "שקופות" עד כמה שאפשר לארגון. "אחת המטרות העיקריות הינה לאפשר לארגון לנוע קדימה, כך שהתשתיות לא תהיינה מכשול טכנולוגי – ונוכל לממש כל רעיון עסקי", אמר. קריצמן תאר את התשתיות הקיימות, והסביר כי הקו המנחה הוא, לספק כמה שיותר אינטגרציה יישומית למפתחים, כך שהם יוכלו להתעמק בביזנס, ולא בג'אווה או בדוט.נט.

הביקור, העידו המשתתפים, פתח בפניהם צוהר לעולם חדש, אשר נתן דוגמה להקמה וניהול של מערכות מידע באופן שונה – עם חשיבה עסקית – כאשר למאמץ תורמים ההנהלה, מסירות העובדים והבנת הצרכים המיוחדים של הארגון.

לדברי בנצי שפירא, הרכז האקדמי של הקורס, "קורס מערכות המידע של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים כולל הרצאות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה – מנמ"רים ותיקים החולקים מניסיונם, מנכ"לים של חברות מובילות וביקורים בארגונים שונים. כך אנחנו שומרים על הקשר עם השטח ומעניקים לתלמידים שלנו אפשרות לבדוק כיצד התכנים הנלמדים בכיתה מיושמים במציאות".

את הקורס מנחה בנצי שפירא, מנכ"ל BIM ובעל ניסיון רב בתחום ניהול מערכות המידע.

המחזור הבא של הקורס ייפתח ב-23 בפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים