גרטנר: עד סוף 2012 – מחצית מהחברות ינסו לחסום גישת העובדים לחלק מהרשתות החברתיות

מחקר חדש שפרסמה גרטנר מעלה, כי השימוש ברשתות חברתיות בקרב ארגונים וחברות נמצא במגמת עליה, אך, למרות זאת, לרבים מהארגונים חסרים קווי מדיניות לגבי אופן השימוש בהן ● על פי החברה, עד סוף 2013 יתבקשו מחצית מהארגונים להציג חומרים מאתרי רשתות חברתיות לצרכים משפטיים

תכני שיתוף ומדיה חברתית עולים במסגרת בקשות רבות לגילוי מסמכים אלקטרוניים, ובעקבות כך צופה חברת המחקר גרטנר (Gartner), כי עד סוף 2012 ינסו מחצית מהחברות לחסום את גישת העובדים לפחות לחלק מאתרי הרשתות החברתיות.

מחקר חדש שפרסמה החברה מעלה, כי השימוש ברשתות חברתיות בקרב ארגונים וחברות נמצא במגמת עליה, אך, למרות זאת, לרבים מהארגונים חסרים קווי מדיניות לגבי אופן השימוש בהן. על פי גרטנר, עד 2013, מחצית מכל הארגונים והחברות יתבקשו להציג חומרים מרשתות חברתיות לצורכי גילוי מסמכים אלקטרוניים (e-discovery) מטעמים משפטיים. לפיכך, ממליצים בחברת המחקר לארגונים להתוות קווי אסטרטגיה עבור כל היישומים והמידע, ועליהם לכלול תוכן שנוצר ברשתות החברתיות.

"תוכן המצוי ברשתות חברתיות הוא כמו כל תוכן אחר שנוצר על ידי חברות ויחידים, והוא כפוף לאותם חוקים ומנהגים", אמרה דברה לוגאן, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בגרטנר. לדבריה, "על קובעי המדיניות לחוקק חוקים פשוטים להבנה בכל הנוגע לדברים שמותר או אסור לעשות ברשתות חברתיות". לוגאן הוסיפה, כי "כלל אצבע טוב הוא שכל אופן התנהגות שנכון למפגשים בינאישיים וכל חוק שתופס לגבי התנהגות כללית טובה והגיונית יהיה תקף גם בעולם המקוון".

היא אמרה, כי השדה המשפטי סביב המדיה החברתית עשוי בשלב זה טלאים טלאים, וכולל חוקים ותקנות חופפים, מתנגשים ואף סותרים, בנוסף על כללים המופצים על ידי גופי חקיקה ורגולציה לאומיים ובינלאומיים. לדבריה, כיוון שאין ערבות לביטחון כולל, האפשרות הבטוחה ביותר היא לכונן מדיניות עקבית וליישם אותה באופן עקבי.

"אף על פי שקיימים כמה חוקים ורגולציות שמכוונים לשווקים מגזריים, הרי שעבור מרבית העסקים לא קיימים חוקים ברורים, ומוטל על כל ארגון להחליט כיצד להשתמש במדיה החברתית", ציינה לוגאן. היא הוסיפה, כי גרטנר לא צופה שתהיה הכוונה ברורה מטעם בתי משפט או גופי רגולציה בעתיד הקרוב.

לדבריה, "בתחום גילוי המסמכים האלקטרוניים אין כל הבדל בין מדיה חברתית ואלקטרונית למסמכים מודפסים. הביטוי שיש לזכור הוא 'האם זה קיים ובר גילוי'". היא הסבירה, כי "המפתח להימנע או לגשר על בעיות משפטיות בעת השימוש במדיה החברתית למטרות עסקיות, הוא להקים מבעוד מועד מסגרת של מדיניות".

לוגאן הוסיפה, כי תכני שיתוף ומדיה חברתית עולים במסגרת בקשות רבות לגילוי מסמכים אלקטרוניים ואמרה, כי במקרים מסוימים יהיה נכון יותר לאסור על גישה למדיה החברתית במקום העבודה. "אם, למשל, טכנולוגיה זו או אחרת מייצרת תכנים שאינם ניתנים ללכידה ארכיונית המחויבת על פי חוק, על הארגון לומר לעובדיו שלא לעשות שימוש בטכנולוגיה זו, גם לא באופן בלתי רשמי. הדבר נכון בעיקר לגבי בנקאים, ברוקרים, רופאים ורואי חשבון", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים