מחקר: עליה בהשקעה של חברות בפעילות ברשתות החברתיות

יותר חברות משתמשות במדיה החברתית, בבלוג שלהן וביו-טיוב, במטרה להישמע לצרכי הלקוחות ולמנף את המותגים שלהן - כך עולה ממחקר של Burson-Marsteller ● על פי התוצאות, רבע מחברות הפורצ'ן 100 משתמשות בכל ארבע הפלטפורמות הפופולריות ביותר ברשת: טוויטר, פייסבוק, יו-טיוב ובלוג החברה ● בנוסף, חלה השנה עליה של 115% במספר ה-"לייקים" שמקבלים דפי החברות בפייסבוק

רבע מהחברות הגלובליות המובילות בעולם משתמשות בכל ארבע הפלטפורמות הפופולריות ביותר ברשת: טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook), יו-טיוב (YouTube) ובלוג החברה – כך עולה ממחקר חדש של פירמת שירותי המדיה Burson-Marsteller. על פי המחקר של החברה, המיוצגת בישראל על ידי MS תקשורת עסקית, המדיה החברתית הפכה בתוך זמן קצר מטרנד חדש לחלק משמעותי בנוף התקשורתי, והחברות מגיבות גם הן לשינוי.

המחקר, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, ביקש לבדוק מה אופן ומידת השימוש הפעיל שעושות החברות הכלולות במדד הפורצ'ן 100 (Fortune 100) במדיה החברתית. מהתוצאות עולה, כי 84% מהחברות שנמדדו עושות שימוש בפלטפורמה חברתית אחת לפחות מהארבע המדוברות. מדובר בעליה לעומת הממצאים 2010, שהעלו, כי 79% מהחברות השתמשו בהן באותה השנה.

על פי המחקר, טוויטר הוא הפלטפורמה הפופולרית ביותר בקרב החברות המשתתפות, כאשר 77% מהן עושות שימוש פעיל באתר המיקרו-בלוגינג – עליה של 18% לעומת 65% מהחברות שעשו זאת ב-2010. יבשת אסיה מובילה את מגמת הגידול בשימוש באתר. ל-61% מהחברות המשתתפות יש דפים פעילים בפייסבוק, לעומת 54% אשתקד. 57% הן בעלות נוכחות ביו-טיוב, לעומת 50%.

לעומת זאת, כמות ה-"לייקים" שחברות מקבלות בפייסבוק (87,979 בממוצע) גדולה יותר מכמות ה-"עוקבים" אחרי הדפים שלהן בטוויטר (5,076 בממוצע). מספר ה-"לייקים" עלה השנה ב-115% לעומת 2010, אז הוא עמד על 40,884 בממוצע לדף חברה .

הבדל שניכר בין הממצאים השנה לעומת אשתקד הוא בגישתן של החברות לשימוש במדיה החברתית. מהתוצאות עולה, כי ב-2011, יותר חברות יוצרות קשר ישיר עם קהל הגולשים ברשתות החברתיות, משתמשות באפשרויות טוויטר לריטרוט – 57% ב-2011 לעומת 32% ב-2010 – ול-@ – פנייה ישירה לחשבון טוויטר של משתמש מסוים, 67% לעומת 38% ב-2010. בנוסף, חלה עליה בתגובות של חברות לפוסטים בדפי הפייסבוק שלהן.

ממצאים אלה משקפים באופן ברור את העובדה, כי חברות וארגונים מקדישות יותר ויותר משאבים ליצירת תקשורת דו צדדית במדיה החברתית, שעשויה למנף את המותגים שלהן ולקרב אותן ללקוחות ולבעלי המניות. מדובר בפעילות אינטראקטיבית שכוללת התייחסות לצרכים של אוכלוסיות שונות באמצעות ריבוי חשבונות בכל סוג מדיה חברתית. כל זאת, במקום להשתמש במדיה החברתית על מנת "לדחוף" את המסרים שלהן – מגמה שאפיינה את פעילות החברות ברשת בשנה שעברה. עם זאת, טוענים ב-Burson Marsteller, כי החברות צריכות לעבור עוד דרך ארוכה כדי להביא את ההקשבה לקהלים שלהן למידה האופטימלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים