פיני כהן, STKI: "השלב הבא בעולם הווירטואליזציה – תחנות הקצה"

"וירטואליזציה של תחנות הקצה מאפשרת ליישומים לעבוד כמו שצריך, בלי שנדרשת התאמה", אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI ● לדבריו, "הווירטואליזציה לתחנות העבודה תצמח בשנתיים הקרובות" ● כהן אמר, כי "היתרונות הטכנולוגיים מאוד מבטיחים, והשנה - יותר לקוחות ייכנסו לטכנולוגיה מבטיחה זו"

"הווירטואליזציה בתחום השרתים עשתה מהפכה של ממש בעולם המיחשוב והביאה לשינויים מהותיים. התחום ה-'חם' הבא הוא וירטואליזציה של תחנות הקצה והוא צפוי לתפוס תאוצה בשנתיים הקרובות", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI.

כהן פתח את כנס VIRTUALIZATION 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני IT בתחום. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי כהן, וירטואליזציה של תחנות הקצה "מאפשרת ליישומים לעבוד כמו שצריך, בלי שנדרשת התאמה". הוא אמר, כי עלות הטיפול בתחנת קצה וירטואלית אמנם יקרה יותר, אולם "למרות זאת, בסיכום הכולל, הטכנולוגיה תשתפר ותהפוך בשנתיים הקרובות למשמעותית יותר, בין השאר בהיבטי אבטחת מידע ועדכוני הפצה".

"מי חשב לפני שש-שבע שנים לעבוד בתצורה זו?", שאל. "הווירטואליזציה בתחום השרתים היא טכנולוגיה ש-'תפסה' בצורה משמעותית וגרמה לנו לעבוד בצורה שונה. יש ארגונים שכבר 70% או יותר מהשרתים שלהם הם וירטואליים". הוא ציין את VMware כמובילה בתחום. "מה שהם עשו זה ממש מדהים", אמר. "EMC ראו את הנולד כאשר רכשו אותם". שחקנית פעילה נוספת בתחום היא, לדברי כהן, מיקרוסופט (Microsoft), שמגדילה את היקף הפעילות שלה בעולם זה. עם זאת, הוא אמר שהענקית מרדמונד "לא עושה זאת על חשבון VMware, כי ארגונים לא נוטים לעבור מסביבה וירטואלית אחת לאחרת". עוד ציין כהן את רד-האט (RedHat), בשל רכישתה את קומראנט הישראלית, ואת סיטריקס (Citrix), בשל רכישתה את Xen.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

השלב הבא, לאחר מימוש הווירטואליזציה, אמר כהן, הוא שיפור התשתית וניצול טוב ויעיל יותר שלה, בין היתר ברמת שירות המערכת ולא ברמת שירות השרת. "בתחום זה אנחנו רק בתחילת הדרך, ונראה פעילות רבה של מערכי מיחשוב בארגונים בעולם מיחשוב הענן הפנימי מבוסס הווירטוליזציה", ציין. כהן הוסיף, כי בתחום הוספת היעילות והניצול הטוב יותר ישנם תתי-תחומים שטרם בשלו, ולכן – נדרשים עבורם פתרונות צד ג'. לדבריו, "אנחנו מצפים שבעתיד יהיו טכנולוגיות שיאפשרו עוד יכולות. וירטואליזציה נותנת המון, אבל לקוחות רוצים עוד".

לגבי מיחשוב הענן אמר כהן, כי "הוא אמור לשפר לנו את הנצילות במגוון היבטים מעבר לשרתים, לתת שירותים עצמיים ולהעלות את הזמינות והביצועים. זאת, לצד יכולת גידול מיכון". לכן, לדבריו, מה שנדרש הוא שכל ארגון יגדיר מראש מה הוא רוצה להשיג בעבודה במיחשוב ענן. "ארגוני היי-טק כבר הולכים לענן, ותופעת הענן משפיעה רבות ותשפיע עוד, כמו שהופעת ה-PC עשתה כך לפני עשרים שנים", אמר. "בסופו של דבר, הענן, גם החיצוני, יגיע לארגונים וייעשה בו שימוש בעולמות הבדיקות, חישובי סוף החודש וחישובי העומסים". עוד הוא אמר, כי "כבר כיום אנחנו רואים פרויקטים של ענן פנימי. הענן יביא לשינויים בדרך שבה מערכי מיחשוב ארגוניים מתנהלים".

"העולם הולך ליותר ויותר וירטואליזציה", סיכם כהן. "על הלקוחות להתמקד ולהחליט מהם יעדי הפרויקט בטרם הוא ממומש, אילו תהליכים הם רוצים לשפר. הווירטואליזציה בעולם השרתים חוסכת רבות בהיבט החומרה. הווירטואליזציה לתחנות העבודה תצמח בשנתיים הקרובות. היתרונות הטכנולוגיים מאוד מבטיחים, והשנה – יותר לקוחות ייכנסו לטכנולוגיה מבטיחה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים