תואר ראשון ב-IT: מרכז אקדמי חדש יתמחה בלימודים בתחום ההיי-טק

מרכז אקדמי דן הוקם בשיתוף פעולה בין גורמים בכירים מהאקדמיה והתעשייה ● המרכז קיבל לאחרונה היתר מן המועצה להשכלה גבוהה ללמד לתואר B.Sc במדעי המחשב ו-BA במערכות מידע ניהוליות ● בתפקיד נשיא המרכז האקדמי יכהן פרופ' ניב אחיטוב, המכהן כיום כמנהל אקדמי של המכון לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל-אביב

מוסד אקדמי חדש פותח את שעריו בפני סטודנטים בישראל: מרכז אקדמי דן, אשר יתמחה בלימודים אקדמיים לתואר ראשון בתחום ההיי-טק וטכנולוגיות המידע (IT). בימים אלו נפתח הרישום ללימודים במרכז, שיחלו באוקטובר 2011. המרכז קיבל לאחרונה היתר מן המועצה להשכלה גבוהה ללמד לתואר B.Sc במדעי המחשב ו-BA במערכות מידע ניהוליות. בימים אלו מגובשות שתי תכניות לימוד נוספות בתחום הניהול הטכנולוגי ותקשורת בדגש על האינטרנט.

מרכז אקדמי דן יפעל בעיר פ"ת בלב אזור התעשייה עתירת הטכנולוגיה קרית מטלון. זהו המוסד האקדמי הראשון אשר קבע את מרכזו בעיר פ"ת.

מרכז אקדמי דן הוקם בשיתוף פעולה בין גורמים בכירים מהאקדמיה ותעשיית ההיי-טק וה-IT ובתמיכתה. מטרותיו של המרכז האקדמי הן להגדיל את מספר מסיימי תואר בתחום מדעי המחשוב ומערכות המידע על מנת שישתלבו בארגוני היי-טק, סטארט-אפים ומחלקות IT וכן לקדם אקדמיזציה של העוסקים בתחום טכנולוגיות המידע ולא למדו לתואר אקדמי, קהל המוערך בעשרות אלפי אנשים.

בכירים מעשרות ארגוני היי-טק ו-IT הצטרפו כשותפים לדרך ומנהלים קשר הדוק עם האקדמיה ובעתיד הקרוב, עם התחלת הלימודים, גם עם הסטודנטים. נציגי חברות היי-טק, חברות שירותי IT ומנהלי IT בכירים בארגונים, נמנים על חברי הועדה המייעצת (Advisory Board) של מרכז אקדמי דן. בין החברות המיוצגות בועדה המייעצת: צ'ק פוינט, סיסקו, BMC Software, EMC, אורקל, אמדוקס, אורבוטק, קומברס, נטוויז'ן 013, מטריקס, סלקום, מי-עדן, תנובה, אלקטל לוסנט, שירותי בריאות כללית, דואר ישראל, בנק לאומי, גילת לווינים, מלם-תים, יעל תוכנה ועוד.

הועדה המייעצת תסייע בהתוויית הדרך ובהתאמת אופי הלימודים לדרישות האקדמיה מחד ולצרכי התעשייה העכשווית מאידך. במהלך הלימודים יוכלו הסטודנטים להיות בקשר עם חברות עתירות טכנולוגיית מידע בארץ, לבצע פרויקטים בארגוני טכנולוגיה, לזכות לייעוץ והנחיה וחלקם אף יוכל להשתלב במקומות העבודה.

במסגרת הקשר שבין האקדמיה לתעשייה ייערכו יוזמות לאירוח סטודנטים בחברות, שילוב מרצים אורחים מן התעשייה, שילוב עובדים בסטטוס של סטודנטים שלא מן המנין, קיום שולחנות עגולים, פאנלים וכנסים עם סטודנטים ואנשי תעשייה, שילוב סטודנטים בתעשייה ובפרוייקטים בארגונים ועוד.

בתפקיד נשיא המרכז האקדמי יכהן פרופ' ניב אחיטוב, העוסק בתחום טכנולוגיות מידע וניהול החל משנת 1965 ומכהן כיום כמנהל אקדמי של המכון לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל-אביב. ד"ר מיכאל חנני ישמש כסגן נשיא ודיקן ביה"ס למערכות מידע ניהוליות. פרופ' כתריאל בארי ישמש דיקן בית הספר למדעי המחשב.

פרופ' אחיטוב אמר באירוע ההשקה, כי "חברות ההיי-טק והטכנולוגיה זקוקות כיום לבוגרי מקצועות אקדמיים שמרכיבים את מחזור הפיתוח של המוצר הטכנולוגי ושירותי טכנולוגיות המידע, החל מבדיקת הצורך ואיפיונו, דרך פיתוח המוצר וניהול הפרויקט, וכלה בשיווק, הפצה, תחזוקה ושידרוג. הקשר ההדוק שיש למרכז אקדמי דן, כבר מיומו הראשון עם התעשייה, מאפשר לסטודנטים ולחברות להכשיר ולקלוט בוגרים בעלי תואר במקצועות המבוקשים. לשם כך אנו מאיישים את המרכז במרצים אקדמיים – מקצועיים, מהמובילים בישראל, המשלבים לימוד אקדמי איכותי עם קשר ישיר והדוק לתעשייה. ייחודו של מרכז אקדמי דן הוא במיקוד שלו בלימודים אקדמיים בעולם הטכנולוגיה וההתמחות בתחום זה".

פרופ' אחיטוב הוסיף, כי "למרות שההיי-טק הוא הקטר המוביל את הכלכלה הישראלית ונחשב לתחום מאתגר ומתגמל, כמות הנרשמים ללימודי מדעי המחשב – בירידה. מרכז אקדמי דן, אשר מתמחה אך ורק בתחום הטכנולוגיה, יפעל להעלות חזרה את מספר הנרשמים ללימודי מחשב וניהול טכנולוגיה באמצעות שילוב של אקדמיה איכותית, קשר הדוק לתעשייה והתמקדות בלימודי היי-טק וטכנולוגיה בלבד".

"כגוף אקדמי המלמד טכנולוגיה נשתמש בטכנולוגיה על מנת לממש את מטרות המרכז. בין היתר נשיק בקרוב מרחב וירטואלי, אשר יאפשר לבצע דיאלוג ישיר בין הסטודנט לבין התעשייה לכל אורך לימודיו עד לבניית יחסי עבודה והשתלבות עתידית בארגון", סיכם אחיטוב.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, מסר, כי "כמי שמעסיק אלפי עובדים ומגייס מאות עובדים בשנה, אני מייצג את חלומו של כל מעסיק בתחום, לייצר דור חדש של עובדים המוכשרים באופן מדויק לצרכים של הארגון. מרכז אקדמי דן יאפשר לנו ללמוד מקרוב ולעמוד על כישורי המועמד מעבר לקו"ח. אני מאמין שהסינרגיה בין התעשיה ובין האקדמיה תתרום לקידום פני שוק ההיי-טק וה-IT בארץ ובעולם. מדובר בהזדמנות מצוינת לסטודנטים ולמעסיקים להיכרות מקצועית ואישית כבר בתחילת הלימודים".

"הלימוד באווירה עתירת מידע והחשיפה לגופים שונים בתעשייה מאפשרים לסטודנטים ליצור נטוורקינג – אם באופן חופשי ואם על ידי מפגשי נטוורקינג קבוצתיים יזומים המאפשרים הכרות אישית, החלפת ידע מקצועי והגדלת חלון ההזדמנויות", ציין זיו מנדל, מנכ"ל משותף של ג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה של מטריקס. "בחברות היי-טק ומחלקות IT בארגונים מועסקים רבים בוגרי קורסים אשר אינם מחזיקים בתואר אקדמי. מרכז אקדמי דן מהווה פתרון גם עבור קהל זה, אשר יכול לשדרג את הידע, הקידום והמעמד בארגון באמצעות קבלת תואר אקדמי. חלק מן הקורסים שביצעו אותם סטודנטים בעבר יוכרו להם עבור קבלת פטור במהלך התואר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתמר

    נראה מבטיח מאוד! בתור סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת היי-טק אני אומר שאם מרכז אקדמי דן הוא מה שיקצר לי את משך תקופת ההכשרה של עובדים חדשים וצעירים אז כן ירבו.

אירועים קרובים