תוכן שיווקי

פתרונות חומרה משולבי תוכנה לעולם הבנקאות הישראלית

21/02/2011 15:02

דודי זביב – סמנכ"ל מכירות תחום בנקאות בקבוצת יעל, המספקת פתרונות בנקאיים בתחומי ה-ATM ומייצגת את חברת DEIBOLD העולמית בשוק המקומי, אומר: "בשנים האחרונות מתפשטת בין הבנקים בעולם תפישת אימוץ טכנולוגיות מיצרנים שונים בעת יישום של פתרונות בשירות עצמי. תפישה זו חילחלה גם לשוק הישראלי וכיום מרבית הבנקים בישראל רוכשים ומפעילים מערכות ATM (כספומטים ועמדות מידע) של יותר מיצרן אחד".

DIEBOLD האמריקאית מתמחה בפיתוח פתרונות של עמדות שירות עצמי בבנקים, וגם סל מוצרי אמצעי אבטחה והגנת כספות. פתרונות DIEBOLD נמצאו כמתאימים גם לשוק הישראלי. השם הגנרי לעמדות שירות עצמי הוא ATM – Automatic Teller Machines – מסוף בנקאי המאפשר לבצע פעולות בנקאיות שונות באופן עצמאי: משיכת כספים, בדיקת מצב העו"ש, הפקדת מזומנים ,צ'קים ועוד. DIEBOLD, מהמובילות בעולם, לקחה תפישה זו צעד אחד קדימה ומספקת בנוסף לפתרונות החומרה, גם כלי תוכנה שיתאימו לסביבה מרובת יצרנים כזאת. תוכנת ההפעלה למערכות DIEBOLD, הנקראת AGILIS, מותקנת ועובדת גם על עמדות ATM של יצרנים אחרים. בהתחשב בעובדה שהבנקים רוכשים מערכות ATM משני יצרנים שונים, הרי שעלויות התפעול והאחזקה יורדות באופן משמעותי, עובדה המספקת ערך גבוה מאוד ללקוח.

מערכות התוכנה שפותחו ע"י DIEBOLD נשענות על תקן XFS – תקן סטנדרטי המקובל בעולם התוכנה הפיננסי. תוכנת DIEBOLD נמצאת דור שלם קדימה בהשוואה למתחרים בתחום משתי סיבות עיקריות:

1.    מערכת הפיתוח מתבצעת בסביבה פתוחה ומאפשרת שימוש בכלים מתקדמים כגון: HTML,XML,DOTNET ונעשית בסביבה גראפית קלה לשימוש.

2.    התוכנה כוללת שכבת ביניים נוספת בשם Involve שפותחה במקור ע"י חברת Nexsus ומציעה שיפורים לתקן XFS שאיננו תקן סגור ומושלם.


הפתרונות הבנקאיים של DIEBOLD אומצו ע"י בנקים רבים בעולם, ביניהם U.S.BANK, הבנק החמישי בגודלו בארה"ב עם למעלה מ-3000 סניפים ב-24 מדינות ועם כ-5300 עמדות ATM מסוגים שונים. הבנק החליט להשתמש בתוכנת הפיתוח EmPower AGILIS של DIEBOLD והיא מאפשרת לו לפתח ולתחזק תוכנה אחת שתופעל על כל סוגי הציוד.

יעל פתרונות משולביםהרחבת השימוש בפתרונות לשירות עצמי היא דרך מעשית ומושכת לחסוך כסף לארגון, להגדיל את זמינות השירותים, וליזום הזדמנויות עסקיות חדשות. כיום הולך ומתרחב השימוש בפתרונות אלה באופן מקוון או בעמדות פיזיות, אותן אנו מוצאים ביותר בנקים. בין היתר DIEBOLD שמה לה כיעד לתת מענה רחב לשימוש בפתרונות לשירות עצמי, החל ממכשירי כספומט צרים למשיכת מזומן, מכשירי כספומט רחבים עם מגוון אפשרויות להפקדת מזומנים, הפקדת שייקים, הנפקת מעות , תשלומי שוברים, כספומט עם יכולת למחזור כסף Recycler, מכשירים להפקת פנקסי שייקים, עמדות מידע ועוד. אחד היתרונות המשמעותיים בקו המוצרים של DIEBOLD בא לידי ביטוי באחידות בין עמדות המידע והכספומטים, הווה אומר חווית משתמש זהה. רכיבים זהים לעמדות המידע והכספומטים מאפשר הקטנת עלויות, פשטות תחזוקה ותפעול יומיומי.

DIEBOLD מאופיינת בוורסטיליות, פתרון המתאים לצרכי כל לקוח, ובכלל זה הישראלי. מוצריה מיוצרים ע"פ הסטנדרטים של תקני Rohs (תקנים בינלאומיים לסביבה ירוקה).לסדרת ה-OPTEVA של DIEBOLD קשת רחבה של מודלים המספקים פתרונות לצרכים שונים. סדרת מוצרים זו מאופיינת בקלות תחזוקה מחד ובחווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

בין המודלים:
OPTEVA 760/720 – עמדות Full Function Lobby/ TTW
OPTEVA 522/562 – עמדות צרות In – Lobby/TTW .
OPTEVA 328 – עמדה מתקדמת מהדור החדש של המוצרים הבנקאיים המאפשרת הפקדת מזומן ומשיכת מזומן בשיטת המחזור (Recycler).

חשוב לציין כי הבנקים המובילים בישראל משתמשים ומיישמים את סל הפתרונות ש-DIEBOLD מציעה לכלל לקוחותיה בעולם.

אירועים קרובים