שר התקשורת העניק רישיון לטמרס להקים תשתית כבל תת-ימי לשוק הישראלי

הענקת הרישיון נועדה לשבור את המונופול של מד-נאוטילוס ולפתוח את השוק לתחרותיות ● משה כחלון: "פריסת הקו תגדיל משמעותית את קיבולת ומהירות הגלישה ברשת, תוזיל את המחירים לחברות האינטרנט והתקשורת, ובעקבות זאת גם לצרכן" ● מטמרס נמסר: "העובדה שישראל לא תהיה תלויה בכבל בודד לשירותי אינטרנט ותקשורת, תאפשר לשוק הישראלי ביטחון ויתירות אספקה של תשתיות תקשורת בכל עת"

שר התקשורת, משה כחלון, הודיע היום (ג') על מתן רישיון לטמרס (Tamares), שבבעלות איש העסקים הבריטי פויו זבלודוביץ, לעבוד על הקמת תשתית כבל תקשורת תת-ימי נוסף לשוק הישראלי. זבלודוביץ הבטיח כי כבר בימים הקרובים תחל החברה בעבודות תשתית להקמת הכבל.

אחת הסיבות למחיר היקר לקישוריות לאינטרנט בארץ הוא המונופול שיש למד-נאוטילוס, שבבעלות טלקום איטליה (Telecom Italia), על הכבל התת-ימי המקשר את ישראל עם איטליה ומשם עם שדרת האינטרנט והטלפוניה הבינלאומית. לאחרונה הכריזה הממונה על ההגבלים העסקיים על מד-נאוטילוס כמונופול והטילה עליה מגבלות בהתאם.

הסיבים האופטיים הקיימים כיום הונחו לפני כ-15 שנה, בתקופת טרום הבועה, כאשר במיזם היו שותפות טלקום איטליה ועורק, שהחליפו כבלי טלפון בינלאומיים ותיקים. במהלך השנים הללו נרתעו משקיעים אחרים להיכנס לתחום, בין היתר, בשל התפוצצות בועת ההיי-טק בתחילת שנות האלפיים – וכך נוצר מונופול דה-פקטו. בחודשים האחרונים התברר לחברות המחזיקות תשתית אינטרנט – בזק, הוט (HOT), וחברות הסלולר – כי החיבוריות לחו"ל היא צוואר בקבוק יקר וצר.

בכנס איגוד האינטרנט שנערך אתמול (ב') אמרו שר התקשורת, משה כחלון, ומנכ"ל המשרד, עדן בר-טל, כי "יש כמה גופים המתעניינים בסלילת סיבים אופטיים בין ישראל לאיטליה, ומשם לשדרת האינטרנט, וכי אין מניעה לספק רישיון לכל מי שעומד בתנאי הסף".

לפני מספר שבועות הודיעה בזק בינלאומי, כי תסלול בעצמה סיבים אופטיים בינלאומיים במטרה לשפר את השירות ללקוחותיה. נודע, כי גם פרטנר מבקשת לעשות כן ולפי דברי כחלון גם חברת החשמל מבקשת לעשות זאת, ערב כניסתה לתחום תשתית האינטרנט.

באשר להענקת הרישיון לטמרס, אמר השר כחלון, כי "פריסת הקו תגדיל משמעותית את קיבולת ומהירות הגלישה ברשת, תוזיל את המחירים לחברות האינטרנט והתקשורת, ובעקבות זאת גם לצרכן".

בטמרס טלקום אמרו היום (ג'), כי "הנחת כבל תת ימי נוסף לשוק הישראלי תאפשר לספקיות התקשורת לרכוש שירותי תשתית במחירים תחרותיים שיוזילו באופן משמעותי את המחיר לצרכן הסופי, זאת לצד העובדה, כי כבל נוסף יאפשר להגדיל את מהירות ונפח הגלישה
הממוצעת בישראל בעשרות אחוזים".

עוד אמרו היום בטמרס, כי "העובדה שמדינת ישראל לא תהיה תלויה בכבל בודד לשירותי אינטרנט ותקשורת הינו יתרון אסטרטגי, שמאפשר לשוק הישראלי ביטחון ויתירות אספקה של תשתיות תקשורת בכל עת".

טמרס קפיטל, בבעלותו של פויו זבלודוביץ ובניהולה של יודפת הראל, פעילה בישראל במגוון רחב של השקעות נדל"ן, תיירות, ביו-טק והיי-טק. טמרס טלקום מנוהלת על ידי גיא כספי, לשעבר סגן נשיא קומברס, ושותפיו יונתן בס ושמיר שהרבני, מוותיקי ענף התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים