דיווחים: מחלתו של סטיב ג'ובס עשויה להביא לפרסום "מדיניות לתכנון המשכיות" של אפל

אפל אמורה לקיים מחר את אסיפת בעלי המניות השנתית שלה, ולפי פרסומים, תאולץ ההנהלה להתייחס למצב בריאותו של ג'ובס ● אחת המשקיעות של אפל, קרן פנסיה גדולה מאילינוי, העלתה הצעה לסדר היום הדורשת מההנהלה לאמץ ולפרסם "מדיניות לתכנון המשכיות", שתציג, בין השאר, מועמדים מתאימים להחליף את ג'ובס ● מועצת המנהלים צפויה לדחות את ההצעה, בטענה, כי פרסום פומבי של יורשים פוטנציאליים יגרום למתחרים לגייס מנהלים חזקים מאפל

היה חבר. סטיב ג'ובס

אפל (Apple) אמורה לקיים מחר (ד') את אסיפת בעלי המניות השנתית שלה, ולפי פרסומים שונים, תאולץ ההנהלה להתייחס לנושא בריאותו של מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס. לפי ידיעות שפורסמו בוול סטריס ג'ורנל (Wall Street Journal), יצביעו מחזיקי המניות על הצעה לסדר שהעלתה קרן פנסיה גדולה מאילינוי שבארצות הברית, הדורשת מההנהלה לאמץ ולפרסם "מדיניות לתכנון המשכיות", שתציג מועמדים מתאימים להחליף את ג'ובס, כולל תוכנית חירום, שתדווח ותיסקר מדי שנה באופן פומבי.

לפי הפרסומים, צפוי, כי מועצת המנהלים תדחה את ההצעה, בטענה, כי פרסום פומבי של יורשים פוטנציאליים יגרום למתחרים לגייס מנהלים חזקים מאפל. אלה שתומכים בהצעה הכחישו כי הם דורשים מאפל לחשוף שמות של מועמדים לניהול החברה.

ג'ובס, הנמצא בחופשת מחלה מאז ינואר, צולם ב-8 בפברואר כשהוא יוצא ממרפאה לטיפול בסרטן בעמק הסיליקון. ג'ובס בן ה-55, שעבר בהצלחה ניתוח להסרת גידול סרטני בלבלב ב-2004, ובשנה שעברה עבר ניתוח להשתלת כבד, נראה בתמונות כחוש וקודר, אבל הוא השתתף בכל זאת במפגש של מנהיגי חברות טכנולוגיות עם נשיא ארצות הברית בסוף השבוע, אם כי, העיתונאים הורשו לצלמו רק מגבו.

מצבו הבריאותי של המנכ"ל הוא נקודה רגישה מאוד עבור אפל, שכן המשקיעים ובעלי המניות מאמינים, שרק חזונו של ג'ובס והיצירתיות המוקפדת עד פרטי הפרטים שלו, הם שעומדים במרכז תחייתה של החברה והצלחתה הגדולה בעשור האחרון, הממקמת אותה כחברת הטכנולוגיה בעלת הערך הגבוה ביותר בעולם. מניות החברה צנחו בשבוע האחרון בעקבות פרסום תמונות הפפראצ'י והרכילות שהופצה איתם על תוחלת החיים הקצרה של ג'ובס.

אפל מאז ומתמיד סירבה להתייחס לדרישות לשקיפות באשר למצבו הבריאותי של ג'ובס. כשנפוצו שמועות ראשונות בסוף 2008, אפל הכחישה בתחילה כל בעיה בריאותית רצינית, ואמרה שהוא סובל ממחלה נגיפית. אחר כך, בינואר 2009, הודיעה כי ג'ובס סובל מחוסר איזון הורמונלי, שדורש טיפול פשוט יחסית, ואז יצא ג'ובס לחופשת מחלה. מאוחר יותר ניתן אישור לכך שג'ובס עבר השתלת כבד באותם חודשים שנעדר.

כמו באותה היעדרות, גם בימים אלה משמש טים קוק כמנכ"ל בפועל של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים