פרטנר: ההכנסות גדלו ב-12%; הרווח הנקי עלה ב-3%

הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2010 עמדו על 1.76 מיליארד שקלים ● הרווח הנקי הגיע ל-304 מיליון ● בחישוב שנתי, גדלו ההכנסות של פרטנר ב-10% והרווח הנקי עלה ב-9%

רבעון של עליות לפרטנר: מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה לרבעון האחרון של 2010 עולה, כי ההכנסות שלה עלו ב-11.6% ל-1.76 מיליארד שקלים לעומת 1.58 מיליארד, וכי הרווח הנקי גדל ב-3.4% ל-304 מיליון שקלים בהשוואה ל-294 מיליון ברבעון האחרון של 2009.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של פרטנר גדלו ב-12.34% ל-1.12 מיליארד שקלים בהשוואה ל-997 מיליון. הרווח הגולמי עמד על 641 מיליון שקלים – גידול של 10.33% אל מול 581 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-36.4% לעומת 36.82%.

פרטנר רשמה במהלך הרבעון עליות גם בסעיפים התפעוליים. ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו ב-26.38%, ועמדו על 206 מיליון שקלים בהשוואה ל-163 מיליון. הרווח התפעולי עלה ב-6.3% ל-459 מיליון שקלים אל מול 432 מיליון.

ה-EBITDA המאוחד לרבעון האחרון של 2010 גדל ב-9.2% והסתכם ב-664 מיליון שקלים, או 187 מיליון דולרים, לעומת 608 מיליון שקלים ברבעון האחרון של 2009. בשוק הטלפונים הנייחים, הסתכם ה-EBITDA של פרטנר ב-13 מיליון שקלים, או ארבעה מיליון דולרים, בהשוואה להפסד של 20 מיליון.

במקביל לדו"חות הרבעוניים, פרסמה פרטנר גם את התוצאות שהשיגה בכל 2010. הרווח הנקי השנתי של החברה גדל ב-8.9%, ועמד על 1.24 מיליארד שקלים לעומת 1.14 מיליארד ב-2009. הכנסות החברה עלו בשנה החולפת ב-9.8% ל-6.67 מיליארד שקלים אל מול 6.08 מיליארד.

מספר המנויים הפעילים של פרטנר עמד בסוף 2010 על 3.16 מיליון.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, אמר, כי "התוצאות הכספיות של 2010 מצביעות פעם נוספת על היתכנותה הכספית והתפעולית של פרטנר. הן משקפות צמיחה משמעותית ברווחיות והמשך צמיחה של בסיס המנויים וההכנסות, מה שמעיד על חוזק המותג שלנו בסביבה המאופיינת ברמת תחרותיות גבוהה ורגולציה מאתגרת". לדבריו, "מחויבותנו לכל בעלי העניין בחברה מחייבת אותנו לחזק את נכסינו ביצירת פלטפורמה לצמיחה ארוכת טווח".

ביחס לרכישה של 012-סמייל, שצפויה להסתיים בתוך כשבועיים, אמר גלברד, כי היא "צעד חשוב במעבר האסטרטגי של פרטנר לקבוצת תקשורת כוללת. עסקה זו תגדיל את התחרות בשוק ותאפשר לפרטנר להמשיך להתמקד בעסקי הליבה הסלולריים שלה, בעוד ש-012 סמייל תמשיך להתמקד בשירותי תקשורת נייחים פנים ארציים ובינלאומיים ובשירותי פס רחב".

"השנה שלפנינו מציבה אתגר מיוחד בכל הנוגע להכנסות ולשולי הרווח, וזאת בשל ההפחתה התלולה בתעריפי קישור הגומלין החל מינואר 2011", סיכם גלברד. "בתגובה לכך, נקטנו בשורה של צעדי התייעלות ואכפנו פיקוח הדוק יותר על ההוצאות. אמצעים אלה, בשילוב המשך הצמיחה בהכנסות ובבסיס המנויים, ישמשו למיתון ההשפעה של ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין, בה בשעה שאותם אמצעים יאפשרו לנו להמשיך ולבנות את העסק לעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים