רובי ריבלין, יושב ראש הכנסת: "יש לבצר את הדמוקרטיה בכלים טכנולוגיים"

"עידן האינטרנט הביא לשינוי סדרים חברתיים והציב בפני הפרלמנטים אתגרים חדשים, והכנסת מובילה בכמה פרויקטים בתחום זה", אמר ריבלין בכנס בנושא טכנולוגיה ואיתור מידע פרלמנטרי, שהחל הבוקר בכנסת בהשתתפות נציגים מבתי פרלמנט בעולם ● "הכנסת צועדת לעידן חדש של שירות לציבור ושקיפות מרבית, ואני מאמין שמהלכים אלה יגבירו את הזיקה בין הציבור לבין נבחריו", הוסיף ● ריבלין הביע תקווה שמהלכים אלה יובילו לחיזוק האמון של הציבור בכנסת

"הטכנולוגיה המודרנית מסייעת באופן משמעותי להליך הדמוקרטי. עידן האינטרנט הביא לשינוי סדרים חברתיים והציב בפני הפרלמנטים אתגרים חדשים. אנחנו מבקשים לבצר בעזרת הכלים הטכנולוגיים את הדמוקרטיה ואת מידת ההשתתפות והמעורבות האזרחית. הכנסת מצליחה להיות מובילה בכמה פרויקטים בתחום זה", אמר ח"כ רובי ריבלין, יושב ראש הכנסת, בכנס בינלאומי בנושא טכנולוגיה ואיתור מידע פרלמנטרי שהחל הבוקר (ד') בכנסת בהשתתפות נציגים מבתי פרלמנט במדינות שונות בעולם.

לדברי ריבלין, "הכנסת צועדת לעידן חדש של שירות לציבור ושקיפות מרבית, ואני מאמין שמהלכים אלה יגבירו את הזיקה בין הציבור לבין נבחריו". הוא הביע תקווה שמהלכים אלה יתרמו את חלקם להעלאת קרנו של הפרלמנט בציבור, שבישראל ובעולם סובל מירידה עקבית בדימויו ומשחיקה במעמדו. ריבלין אמר, כי המפגש עם נציגי בתי הפרלמנט הוא במה ל-"חשיבה משותפת והפריה הדדית, המהווה הזדמנות לניצול משותף של הידע שנצבר בפרלמנטים השונים, נוכח האתגר המשותף – לבצר את הדמוקרטיה".

הכנס, שיסתיים מחר, מתקיים בהשתתפות נציגים מ-20 מדינות בעולם, בהם נציגי הפרלמנט האירופי, בריטניה, הולנד, איטליה, גרמניה, שבדיה, אוגנדה, נמיביה ומדינות נוספות. מרבית הנציגים מכהנים כמנהלי טכנולוגיות מידע בפרלמנטים במדינות הללו. בולטת במיוחד הייתה המשלחת מספרד, שאליה הצטרפו גם חברי פרלמנט בכירים.

דן לנדאו, מנכ"ל הכנסתמספר המשתתפים בכנס השנה היה כפול מזה שהתקיים אשתקד, ומדובר באחד הכנסים הגדולים ביותר שהתקיימו עד כה בנושא. בראשונה, זומנו אליו השנה גם נציגים ממדינות אפריקה. הכנס הראשון התקיים ב-2006 ומאז הוא נערך בכל שנה בבירה אחרת בעולם. משתתפי הכנס חולקים דילמות משותפות כיצד לנצל את הכלים הטכנולוגיים שמאפשר האינטרנט כדי לקדם את הקשר של הפרלמנטים עם הציבור במדינות השונות. כמו כן, האורחים משתתפים בשורה של ביקורים, סיורים והרצאות ונחשפים לפרויקטים הייחודיים של הכנסת בתחום זה.

דן לנדאו, מנכ"ל הכנסת, פתח את הכנס ומנה את הפרויקטים הבולטים שהכנסת מקדמת בתחום טכנולוגיות המידע. אחד מהם הוא פרויקט "הפרוטוקול המצולם" (E-parliament), שמאפשר לציבור לאתר את דיוני המליאה באופן משולב של וידיאו וטקסט. "אין לפרויקט הזה אח ורע באירופה", אמר.

לנדאו סיפר בדבריו גם על מערכת למעקב אחרי הליכי חקיקה המתנהלים בפרלמנט שמפותחת בימים אלה על ידי הכנסת, מזכירות הממשלה ומשרד המשפטים. בנוסף, הודיע מנכ"ל הכנסת, כי בקרוב צפוי שדרוג משמעותי של אתר הכנסת.

"זוהי אחריותנו וחובתנו כמשרתי ציבור לקדם את ערכי הדמוקרטיה, ובעידן הנוכחי – לא יכול להיות קשר עם הציבור ללא הטכנולוגיה המודרנית ביותר שמגבה את המחויבות לדמוקרטיה", סיכם לנדאו. "הדמוקרטיה צריכה להיות זמינה ושקופה לכל מי שנמצא אונליין, לכל מי שמחזיק טלפון סלולרי. זו מחויבותנו למצוא את הדרכים היצירתיות להעביר המידע לציבור ולהנגיש אותו לכל אחד באופן הפתוח והידידותי ביותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח

    טעות בניסוח: יש לבער את השחיתות באמצעים דמוקרטיים... רק אחר כך לחשוב איך לבצר את הדמוקרטיה בלי לפגוע בפרטיות האזרחים... באמצעות הטכנולוגיה...

אירועים קרובים