יואב צור, נס: "ללא השקעות והיערכות ה-IT בארגונים – לא ניתן לממש את הרגולציות"

"מצד שני, ההשקעות ברגולציות מהוות הזדמנות לארגונים להשבחה ושדרוג טכנולוגי של מערך ה-IT", אמר צור, סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הפיננסי בנס ישראל, בכנס שערכה החברה ● לדבריו, "ההלימה לרגולציות וההיבט המיחשובי הולכים שלובי זרוע, והם בבחינת סיבה ומסובב"

"ללא השקעות והיערכות מתאימה של מערכי ה-IT בארגונים, לא ניתן לממש באופן מוכלל ומיטבי את הרגולציות. מצד שני, ההשקעות בהלימה לרגולציות מהוות הזדמנות עבור הארגונים לבצע פעילויות של השבחה ושדרוג טכנולוגי של מערך ה-IT", אמר יואב צור, סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הפיננסי בנס (Ness) ישראל.

צור דיבר בפתח כנס שערכה החברה, תחת הכותרת "כשרשתות חברתיות פוגשות פיננסים". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') במרכז הכנסים וואהל, מול אוניברסיטת בר-אילן. מנחת האירוע הייתה שרון קורן, סגנית נשיא פתרונות עסקיים ופריסייל למגזר הפיננסי בנס ישראל, והגיעו אליו יותר מ-200 מקצועני IT לתחום.

לדברי צור, "ההלימה לרגולציות וההיבט המיחשובי הולכים שלובי זרוע, והם בבחינת סיבה ומסובב. כך, לדוגמה, רפורמת ועדת בכר חייבה את הבנקים למכור קרנות נאמנות וקופות גמל לגופי השקעות, וכחלק מהסכמי התפעול, שדרגו גם הבנקים את מערכי ה-IT שלהם ופיתחו מערכות ייעודיות מתקדמות לתפעול קופות גמל". הוא ציין, כי בשלושה מהבנקים בארץ מוטמעת מערכת ייעודית של נס לנושא.

"דוגמה נוספת", אמר צור, "היא כל מערך הייעוץ הפנסיוני, שאליו נכנסים בנקים וסוכני הביטוח. כך, למשל, מבוצעות כיום השקעות גדולות בחברות הביטוח במערכות סימולציה והנמקה לסוכני הביטוח, על פי רגולציה עדכנית. בחברות כלל, מנורה ומגדל מותקנת ופועלת מערכת 'עושים חיים', פרי פיתוח של נס, המאפשרת לאלפי סוכנים בארץ לתת ייעוץ מקצועי ללקוחות".

הוא ציין, כי נס היא חברה גלובלית הנסחרת בבורסות תל אביב וניו-יורק, כאשר 3,000 מכלל 8,000 עובדיה מצויים בישראל ופעילותה בארץ מתמקדת בשירותי IT שמניבים ערך מוסף לארגונים. הפעילות בישראל, אמר צור, מהווה מעט יותר משליש מפעילות החברה. הוא תיאר את השינוי המבני שעברה נס ישראל לפני שנתיים, שבמסגרתו עברה החלוקה של הפעילות בחברה למבוססת מגזרים. הוא אמר, כי המגזר הפיננסי שבאחריותו פועל בשלושה תחומים: פתרונות ליבה וערוצי הפצה, שירותי ייעוץ מקצועי ופתרונות משלימים של NessPRO.

צור מנה כמה מפעילויות החברה בשנה החולפת במגזר זה, בהן הטמעת מערכת ERP של סאפ (SAP) בביטוח ישיר; המשך פיתוח ותחזוקת מערכת לאומי טרייד; הטמעת מערכת ייעוץ ומכירה לסוכנויות במגדל; העלאת פרויקט ניהול תביעות מבוסס סאפ בפניקס; ופיתוח והטמעת מערכת ליבה לניהול קופות גמל בתפיסה פתוחה בבנק מזרחי-טפחות.

"כמו שהכלכלה נראית כרגע – היא מתאפיינת בצמיחה המואצת ברבעון הרביעי של 2010 – אנחנו בנס מעריכים שהשנה תימשך מגמת ההשקעות של הגופים הפיננסיים בפתרונות ליבה, בערוצי הפצה ובמערכות תומכות החלטה, כגון BI ו-CRM. בהתאמה, תגדל הפעילות של נס בכלל ובמגזר הפיננסי בפרט. זאת, תוך מיקוד בנושא ערך מוסף ובפתרונות עסקיים המשרתים את הצרכים העסקיים של לקוחות מגזר זה".

לאחר דבריו של צור פוצל הכנס לשני מסלולים: מסלול ערוצי הפצה וחדשנות לתחום חיסכון ארוך טווח ומסלול מערכות ליבה וניהול פיננסי. בהמשך דיבר יואב אקר מדירקטור סינרג'י, חברה בת של נס, על הדור הבא של ניהול קשרי לקוחות במסגרת המדיה החברתית וכיצד ארגונים יכולים לנצל מדיה זו לתועלתם. האירוע נחתם בהרצאתו של העיתונאי דרור גלוברמן, שעסקה בהשפעתן של הרשתות החברתיות על השוק הפיננסי ועל הכלכלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים