אמזון תתחרה בנטפליקס; תשדר סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה

אמזון הודיעה כי לקוחות הפרימיום שלה - אשר משלמים 79 דולרים לשנה תמורת משלוח חינם תוך יומיים, יוכלו לבחור מבין 5,000 תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע, ובהם "סוריאנה", העונה הרביעית של "דוקטור הו" ו-"בואו נדבר על זה" ● התכנים ישודרו למחשב או למכשירים דוגמת Roku והשירות מוצע ללקוחות הפרימיום ללא תוספת מחיר

מנהלים את הבית. אמזון

חברת אמזון (Amazon) השיקה שירות חדש שבמסגרתו יוצעו סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה במתכונת שידור (Streaming) – בתחרות ישירה מול חברת נטפליקס (Netflix) שצומחת במהירות.

אמזון הודיעה כי לקוחות הפרימיום שלה – אשר משלמים 79 דולרים לשנה תמורת משלוח חינם תוך יומיים, יוכלו לבחור מבין 5,000 תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע, ובהם "סוריאנה", העונה הרביעית של "דוקטור הו" ו-"בואו נדבר על זה". התכנים ישודרו למחשב או למכשירים דוגמת Roku והשירות מוצע ללקוחות הפרימיום ללא תוספת מחיר.

"מזה זמן רב היה ברור לנו שבסופו של דבר מישהו יתחרה בנו", מסר דובר נטפליקס, סטיב סוויזי. "כשפועלים בקטגוריה שצומחת במהירות המתחרים מגיעים".

המהלך של אמזון מעצים את התחרות מול החברות נטפליקס, אפל (Apple), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft), שכולן מבקשות לשלוט בסלון הבית ולהציע לצפייה תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע דרך האינטרנט, למכשירי טלוויזיה ולמכשירים אחרים דוגמת מחשבי לוח. במקביל מנסות חברות אלה לגייס את ענקיות המדיה דוגמת החברות טיים וורנר, וולט דיסני, ניוז קורפ (News Corp), ויאקום (Viacom) ו-CBS.

בחברות המדיה חוששים להציע את התכנים במתכונת זו, שנתפסת כתחרות בחברות הכבלים, אשר משלמות סכומים גבוהים כדי שהתכנים ישודרו אצלן. בחברות הכבלים חוששים כי הלקוחות יבטלו את המנויים היקרים ויעברו לצפות בסרטים ובתוכניות באמצעות שירותים דוגמת אלה של נטפליקס ואמזון.

ביום ג' הכריזו החברות CBS ונטפליקס על הסכם לשנתיים, ללא בלעדיות, שבמסגרתו ישודרו למנויי נטפליקס תכנים מהספרייה של CBS ובכלל זה סדרות טלוויזיה פופולאריות דוגמת "פרייזר", "אזור הדמדומים" ו-"התוכנית של אנדי גריפית".

במקביל מציעה אמזון, במסגרת שירות של וידיאו דיגיטלי, למעלה מ-90 אלף סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה לרכישה או להשכרה בנפרד.

"לפחות בשלב ראשון, לא מדובר בתחרות של ממש לנטפליקס", העריך בן שכטר, אנליסט של Macquarie. "זו תוספת נחמדה לשירות אשר תעניק תמורה טובה יותר ללקוחות הפרימיום של אמזון".

בשירות נטפליקס, שבעבר הציע בעיקר סרטים ותוכניות טלוויזיה בתקליטורי DVD שנשלחו בדואר, עוברים כעת לשידור וידיאו במתכונת של Streaming. כיום עומד מספר המנויים לשירות על 20 מיליון ומרביתם צורכים את התכנים במגוון מכשירים. לא מכבר הושקה תוכנית מנויים לשידורי וידיאו בלבד, תמורת 7.99 דולרים לחודש. מנויים אלה נהנים ממבחר של למעלה מ-20 אלף סרטים ותוכניות טלוויזיה.

היחסים בין נטפליקס לבין אמזון מורכבים, שכן בנטפליקס משתמשים בשירותי האירוח של אמזון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מגדלור

    כיום יש שמועות שנטפליקס רוצים להכנס לארץ, אם זה יקרה כולנו רק נרוויח מזה

אירועים קרובים