מיקרוסופט שחררה את ערכת השירות Windows 7 SP1

מדובר בערכת שירות ראשונה למערכות ההפעלה חלונות 7 ו-Windows 2008 R2 ● היא כוללת את כל תיקוני הבאגים ששוחררו עד כה, אולם החידושים בה מעטים

מיקרוסופט (Microsoft) שחררה שלשום (ג') את ערכת השירות הראשונה (Service Pack 1) למערכות ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) ו-Windows 2008 R2.

ערכת השירות החדשה כוללת שיפורים רבים בתחומי היציבות, התמיכה והביצועים. עם זאת, מדובר בחידושים מעטים. הם כוללים, בין השאר: זמינות של טכנולוגיית DirectAccess; תמיכה טובה יותר בחשבונות לשירותים מנוהלים בסביבות אקסטרה-נט; ביצועים משופרים באימות זהות על ידי ספקיות של שירותי ענן; ותמיכה טובה יותר במעבר לגיבוי באשכולות איחסון.

ערכת השירות שוחררה רשמית בעקבות השקה של גרסת מבחן ציבורית של ערכת השירות הראשונה למערכת ההפעלה חלונות 7 ביולי האחרון. למעשה, כוללת הערכה החדשה את כל טלאי האבטחה ששוחררו עד כה.

"מיקרוסופט שחררה 796 תיקוני באגים וטלאי אבטחה לחלונות 7 ו-Windows 2008 R2", כתב צ'סטר ווישנייבסקי, יועץ אבטחה בכיר בחברת האבטחה סופוס (Sophos), בהודעה שפרסם בבלוג. רבים מתיקונים אלה כבר הופצו במנגנון העדכונים של מערכת ההפעלה, אך קיבוצם בערכת שירות אחת מקל על תהליך ההטלאה והשדרוג בארגונים רבים.

להערכת מיקרוסופט, תהליך העדכון נמשך כ-30 דקות, כולל אתחול באמצעו. נפח הקובץ להורדה נע בין 44 מגה-בייט ל-1 ג'יגה-בייט, בהתאם לשיטת ההתקנה שנבחרה. בכונן הקשיח יש לפנות נפח של 750 מגה-בייט עד 7.4 ג'יגה-בייט, בהתאם למערכת ההפעלה ושיטת ההתקנה.

ערכת השירות המיועדת לגרסת השרת, Windows 2008 R2, כוללת שני חידושים נוספים בתחום הווירטואליזציה – זיכרון דינמי למשתמשי Hyper-V ותפקוד RemoteFX. על פי מיקרוסופט, "הזיכרון הדינמי מאפשר להקצות מאגרי זיכרון במחשב המארח ולהפיץ אותם בצורה דינמית למחשבים הווירטואליים, לפי הצורך". תפקוד RemoteFX מבוסס על טכנולוגיה שרכשה מיקרוסופט מחברת Calista המאפשרת לספק חוויה שמזכירה מחשב שולחני בשידור וידיאו או אפקטים תלת ממדיים ברשתות LAN.

שחרור של ערכת שירות ראשונה נחשב לציון דרך בהיסטוריה של מערכת הפעלה, ובעקבותיו, מקובל לחשוב, משדרגות חברות עסקיות רבות למערכת החדשה. אולם מנתונים של חברת הניתוח NetApplications.com עולה, כי נכון לחודש שעבר, חלונות 7 כבר מחזיקה בנתח של 22% מכלל השוק של מערכות ההפעלה בעולם. לגרסה XP של חלונות (Windows XP) יש נתח של 55%, לחלונות ויסטה (Windows Vista) – של 12% ול-Mac OS X – של 4%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים