תוכן שיווקי

ניהול ואספקת שירותים במחשוב עננים

24/02/2011 14:51

מאת אופיר אבקסיס, CTO טרהסקיי

בימים בהם כולם מדברים ב-"שפת העננים", נדרשים מנהלי התשתיות הארגוניים לתרגם את השפה ליכולות טכנולוגיות. אם בעבר נדרשו מנהלי התשתיות לרכיבים וירטואליים תשתיתיים (יכולת עיבוד, כמות זיכרון וכדומה) עבור כל שרת וירטואלי, הרי שבעידן העננים הנגזרת היא הדרישה העסקית של האפליקציה ואיך האפליקציה כיחידה עסקית משתמשת במשאבים.

ההתפתחות הטכנולוגית והמעבר לסביבה וירטואלית מאפשרים למנהלי התשתיות להקים ביתר קלות שרתים ומערכות. דרישת הלקוחות והמעבר הטבעי לשלב ענן דורש ממנהלי התשתיות לבצע התאמות בניהול והקמה יעילה יותר של אפליקציות. בעבר על מנת להקים מערכת ללקוח הכוללת מספר רמות (Tiering), נדרש מנהל התשתיות להתקין ידנית מספר מערכות וירטואליות, אפליקציות שונות ולבצע התאמות והגדרות.

כיום קיימים בשוק מספר כלים המאפשרים לבצע בנייה של תבניות (Templates) ושל אפליקציות המורכבות ממספר רכיבים תשתיתיים – מערכות הפעלה, אחסון, אפליקציות, תקשורת אבטחת מידע ועוד. כלים אלו מאפשרים לבצע אספקה (Provisioning) בצורה אוטומטית של השירות מתבניות בזמן קצר ובהשקעה קטנה מאוד. אחד הכלים המובילים בתחום CA 3Tera Applogic – מוצר מבית CA המאפשר למנהלי מחשוב למכן את יצירתם ופריסתם של המשאבים הוירטואליים למשתמשי יישומים, כגון יחידות עסקיות פנימיות במקרים של ענן פרטי ושירותים אפליקטיביים תשתיתיים במקרה של ענן ציבורי.

מערכת ה-CA 3Tera Applogic מותקנת על חומרה פיזית נפוצה (ללא דרישות מיוחדות) ומתבססת על יכולות וירטואליזציה. המערכת מספקת מסך ניהול מרכזי המאפשר להרכיב וליצור אפליקציות ושירותים בצורת מאוד פשוטה ויעילה. ניהול התשתיות מתבצע ממקום מרכזי אחד הכולל ניהול אחסון, שרתים הפיזיים, המערכות הוירטואליות. למערכת מודול קיים המאפשר לבצע ניטור בזמן אמת של רכיבי האפליקציה ומאפשר למנהלי התשתיות לקבל תמונת מצב בזמן אמת של תשתיות המחשוב.

במקומות בהם הענן כבר חלק מתשתיות המחשוב נתקלים מנהלי התשתיות באתגרים רבים. לקוחות הקצה צורכים משאבים ממספר רכיבים בתשתיות המחשוב ומנהל התשתיות נדרש לקבוע את צריכת המשאבים של כל שירות. שינוי התפיסה הדורש להתייחס לכל שירות כיחידה עסקית דורשת מאיתנו לחשב סך כמות המשאבים הנדרשים עבור כל שירות ולספק אותו.

במקומות בהם מתבצעת הקמת נקייה (Fresh install) של מערכת ענן מתבצע תהליך Capacity Planning הנותן תמונת מצב של תשתית השרתים הקיימת ודרישה טכנולוגית לרכיבי חומרה. האתגר מגיע כאשר הסביבה כבר קיימת ויש להוסיף שירותים נוספים. על מנת לוודא שאנחנו בשליטה מלאה על כמות המשאבים שבצריכה אל מול כמות המשאבים הפנויה יש לבצע תהליך של Capacity Control באופן מתמיד.

כיום קיימים מספר כלים בשוק המאפשרים לקבוע בכל זמן נתון את כמות המשאבים שכל יחידה עסקית, אפליקציה צורכת וכמות המשאבים הנותרים עבור הוספת שירותים נוספים למערך הענן. בנוסף כלים אלו מאפשרים לבצע ניהול וניטור של כלל הרכיבים התשתיתיים והאפליקטיביים המרכיבים את הענן.

לסיכום, הענן היה כאן תמיד אך היום הוא מנוף עסקי וטכנולוגי המאפשר למנהלי התשתיות לחבר בין הדרישות העסקית של הארגון והדרישות הטכנולוגיות של השירות.

חברת TeraSky מתמחה בפתרונות מחשוב מתקדמים בסביבת ענן.

אירועים קרובים