מחקר: ה-iPhone כבר לא בין חמשת הסמארטפונים הכי פופולריים

הסיבה העיקרית לכך, על פי דו"ח של uSwitch, הוא מחירו הגבוה משמעותית של ה-iPhone 4 לעומת מתחריו האנדרואידים ● המחקר מעלה, כי מכשירי HTC תופסים את שלושת המקומות הראשונים, הבלקברי Curve 8520 במקום הרביעי וה-Galaxy S של סמסונג במקום החמישי ● "בעוד כמה חודשים, כשאפל תציג את הדגם החדש שלה, הם לבטח יסללו בחזרה את הדרך לשליטה חוזרת בשוק הסמארטפונים", מעריכים בחברת המחקר

ה-iPhone של אפל (Apple) נשר מרשימת חמשת מכשירי הסלולר המובילים, כך לפי המחקר החודשי האחרון של uSwitch, העוקבת אחר המכשירים המובילים בהתאם למכירות ולתוצאות חיפוש. על פי הדו"ח, מכשירי HTC תופסים את שלושת המקומות הראשונים, הבלקברי Curve 8520 במקום הרביעי וה-Galaxy S של סמסונג (Samsung) במקום החמישי. רק אחריו, במקום השישי, מדורג ה-iPhone 4 של אפל.

אחת הסיבות לירידת הפופולריות של ה-iPhone, על פי החברה, היא תוכנת הקוד הפתוח אנדרואיד (Android), שזוכה לפיתוחי אפליקציות ולהיצע עשיר מיום ליום – מה שהיה בעבר תחום כמעט בלעדי לאפל. בנוסף, מסבירה uSwitch, כי מחירי המכשירים המתחרים המוצעים למשתמשים זולים יותר מחבילות ה-iPhone, ובמקרים רבים חבילות ההתחייבות אפילו כוללות מכשירים מתקדמים ללא תשלום.

על פי uSwitch, מכשירים מבוססי אנדרואיד תופסים כעת 50% מסך מכשירי הסלולר המובילים בשוק, מה שמציב לחץ גובר על אפל, שהמכשיר שלה תפס נתח עיקרי. מכשיר ה-iPhone 4, הדגם האחרון של אפל, סובל ממחיר גבוה משמעותית לעומת מתחריו האנדרואידים, אומרת החברה.

ארנסט דוקו, מומחה תקשורת ב-uSwitch, אמר עם פרסום המחקר, שלאפל יש סיבה לדאגה, כי "המתחרים נוגסים נתחים ענקיים בשוק של אפל. כרגע מוצעות בשוק למעלה מ-800 אלף עסקאות שכוללות סמארטפון ללא תשלום, וברור שהצרכנים מתפתים ומוסטים מה-iPhone. רבים מהצרכנים צריכים לשקול כל אגורה שהם מוציאים, אבל בו בזמן, הם לא רוצים להחמיץ את הגאדג'ט הכי מעודכן", הוא מציין.

מכל מקום, אמר דוקו, למרות שמכשירי אנדרואיד אכן מביסים כרגע את אפל, אי אפשר להגיד שהיא יצאה מהמירוץ. "בעוד כמה חודשים, כשאפל תציג את הדגם החדש שלה, היא לבטח תסלול בחזרה את הדרך לשליטה חוזרת בשוק הסמארטפונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים