הסיפור שאינו נגמר: אורקל תובעת מסאפ עוד חצי מיליארד דולרים

אורקל טוענת, כי סכום הפיצויים שקבע בית המשפט, 1.3 מיליארד דולרים, אינו הוגן ולא כולל את מלוא הנזק שנגרם לה בגין פרויקטים עתידיים ומכירות שנפגעו בשל הפרת הקניין הרוחני ● מנגד, סאפ הגישה ערעור על החלטתו של בית המשפט וטענה שיש להפחית את הסכום לכ-400 מיליון, לכל היותר

המאבק בין שתי ענקיות היישומים הארגוניים, סאפ (SAP) ואורקל (Oracle), אינו נגמר: סאפ מבקשת מבית המשפט להפחית מאות מיליוני דולרים מסכום הפיצוי שנקבע שעליה לשלם לאורקל, ואילו אורקל, מנגד, תובעת חצי מיליארד דולרים נוספים לפיצוי שנקבע.

"סכום הפיצוי שנקבע שנשלם לאורקל בגין הפרת קניין רוחני, בסך 1.3 מיליארד דולרים, הוא גדול באופן מוגזם, מהווה הפרה של תנאי ההגנה מן הצדק ומקעקע את יסודות העניין", כך טענה סאפ בערעור להפחתת סכום הפיצויים שעליה לשלם ליריבתה. הערעור הוגשה בסוף השבוע האחרון ונטען בו, כי על סאפ לשלם לאורקל לכל היותר 408.7 מיליון דולרים. החברה מבקשת מבית המשפט, לחילופין, להורות על עריכת משפט חוזר.

"קביעת חבר המושבעים, כי על סאפ לשלם את הסכום של יותר ממיליארד דולרים בגין רישיונות 'היפותטיים' שלא נמכרו ואולי היו נמכרים – היא בלתי הגיונית", כתבה סאפ בערעור. "הסכום הוא הרבה מעבר לפיצוי שראוי לשלם לאורקל. הסכום, הגבוה בצורה דמיונית, אינו משקף הלכה למעשה את הנזק שנגרם לאורקל. היא לא נפגעה בצורה כה קשה בשל הפרת זכויות היוצרים שסאפ הודתה בה. החוק להגנה על זכויות יוצרים אינו מתיר קביעה של סכום שכזה".

אורקל התנגדה לבקשה, ובמקביל תבעה חצי מיליארד דולרים נוספים מסאפ. טענתה היא, כי הסכום שקבע בית המשפט אינו הוגן ולא כולל את מלוא הנזק שנגרם לה בגין פרויקטים עתידיים ומכירות שנפגעו בשל הפרת הקניין הרוחני. לטענת אורקל, "על חבר המושבעים לערוך תחשיב מחודש של הנזק שנגרם. אורקל מכבדת את הפסיקה, אולם טוענת, כי לצד קביעת הפיצוי, יש לפצות אותה בסכום נוסף, לאור היקפי הרישוי שלא נמכרו בשל הגניבה ופרויקטים עתידיים שהיו יכולים להתבצע אילולא הגניבה. הסכום שנקבע בסופו של דבר, נמוך מהנזק האמיתי שנגרם לה, בשל רווחים שהיו מתקבלים מרישוי ומתמיכה עתידיים".

בנובמבר האחרון קבע בית המשפט, כי סאפ הפרה זכויות יוצרים וגנבה את הקניין הרוחני של אורקל. חבר מושבעים בבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, הורה לסאפ לשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולרים. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים. הפסיקה ניתנה לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה.

בחודש שעבר אושרר פסק הדין והפך לסופי, ובמסגרתו הותר לסאפ להגיש ערעור על גובה הסכום האמור – ערעור שאותו הגישה, כאמור, בשבוע שעבר. "קיבלנו אחריות על מעשי טומורואונאו והבענו נכונות לפצות את אורקל", מסר דובר מטעם סאפ, "אך אנחנו מאמינים כי הסכום שנקבע כפיצוי הוא לא פרופורציונלי".

הדיון בבית המשפט התמקד בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. סאפ כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, טען בעדותו במשפט, כי אילו הייתה החברה שבראשותו מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו, היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם בלפחות 1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם החברה הגרמנית טען, כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים