ה-FBI: בראש רשימת עבירות האינטרנט – גניבת זהויות ותרמיות פיננסיות

מספר התלונות שהתקבלו במרכז לתלונות על עבירות אינטרנט של ה-FBI עמד ב-2010 על 303,809 - שהן כ-25 אלף תלונות בממוצע לחודש ● ההפסד הכולל של אלה שנפלו קורבן לעבירות הללו מסתכם, על פי המרכז, במאות מיליוני דולרים

מכירת מוצרים מבלי לספק אותם, תרמיות שמבוססות על התחזות ל-FBI וגניבת זהות הובילו ברשימת התלונות שהתקבלו בשנה שעברה במרכז לתלונות על עבירות אינטרנט של ה-FBI / המרכז לעבירות צווארון לבן. ההפסד הכולל של אלה שנפלו קורבן לעבירות הללו מסתכם, על פי המרכז, במאות מיליוני דולרים.

במרכז מתעדים תלונות על עבירות שבוצעו באינטרנט מזה 10 שנים, והדו"ח לשנת 2010 פורסם בשבוע שעבר. מספר התלונות שהתקבלו במרכז אשתקד עומד, לפי הדו"ח, על 303,809 – שהן כ-25 אלף תלונות בממוצע לחודש. פשעי מחשב והונאות מסוגים שונים – ובכלל זה תשלום מראש, דואר זבל, מכרזים, כרטיסי אשראי, תשלומי יתר והונאות כלליות – משלימים את רשימת עשרת התלונות המובילות שהתקבלו במרכז ב-2010. בסך הכול, מאז שהוקם, נרשמו במרכז למעלה משני מיליון תלונות על הונאות וניסיונות הונאה.

המתלוננים הם בדרך כלל גברים בגילאים 40-59, שמתגוררים במדינות קליפורניה, פלורידה, טקסס או ניו-יורק. עם זאת, שיעורן של הנשים הולך ועולה. אם בעבר היה שיעור התלונות שהגישו גברים למרכז גדול פי 2.5 משיעור התלונות שהגישו נשים, הרי שכיום היחס כמעט שווה. בשיעורם של הקשישים בין מגישי התלונות נרשמה בשנה שעברה העלייה הגדולה ביותר בכל 10 השנים שבהן פועל המרכז.

לא כל התלונות שמתקבלות נחקרות על ידי ה-FBI. מבין התלונות שהוגשו ב-2010 הובילו 121,710 תלונות לחקירה, ובחלק מהמקרים זו התמקדה באופי הפיננסי של העבירה. במקרים אלה מעבירים אנשי ה-FBI את החקירה לרשות המתאימה – בדרג פדרלי, מדינה או רשות מקומית.

בשנים האחרונות גובר השימוש בטכנולוגיה מתקדמת לצורך חקירה של עבירות שבוצעו באינטרנט. תהליך החיפוש מתבצע באופן אוטומטי, כדי להקל על האנליסטים לאתר דפוסים שמאפיינים את התיקים. רשויות אכיפה שחוקרות אותם מקרים בתחומי שיפוט שונים נהנות כיום מכלים יעילים יותר לשיתוף מידע, נמסר מה-FBI.

מלבד התלונות שהתקבלו מתושבים בארצות הברית, מקבלים במרכז גם תלונות מתושבים בקנדה, בריטניה, אוסטרליה והודו. בין התלונות שמוזכרות בדו"ח: תרמית שקשורה להשכרה של דירות ובתים דרך האינטרנט, מתקפה למניעת שירות על מכשירי סלולר וגישה לחשבונות בנק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים