ארצות הברית: פייסבוק וטוויטר משחקים תפקיד בקבלה ללימודים גבוהים

מראיינים בוועדות הקבלה באוניברסיטאות וקולג'ים בודקים מידע על המועמדים באינטרנט, ובפרט ברשתות חברתיות, והנתונים שהם מגלים עלולים לקלקל את הרושם ולהוביל לדחייה ● מראיינת מועמדים ללימודים באוניברסיטת הארווארד אמרה להם ש-"רשלנות בקשר לנתונים עליכם ברשת תהיה פשוט טיפשית"

אם בדרך כלל, הפרמטרים שמשפיעים על קבלה ללימודים גבוהים הם ממוצע ציונים ובחינה פסיכומטרית – באחרונה יש איתותים ברורים לכך שזה לא הכול: גם מה שהמועמד מספר על עצמו בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר (Twitter) נכנס למערכת השיקולים.

אתר StudentAdvisor מדווח לפחות על מקרה אחד שבו נדחה מועמד בגלל משהו שכתב בפרופיל שלו ברשת חברתית, ומראיינת אחת סיפרה שהיא מושפעת לחלוטין ממה שהיא רואה ברשת על מועמדים. "אני חושבת שעדיף ללכת על בטוח מאשר להצטער", אמרה אליסון אוטיס, המובילה את נושא הראיונות של מועמדים ללימודים באוניברסיטת הארווארד, באחד הפורומים באתר Quora. "כאשר אתם מנסים להתקבל, אתם מבלים כל כך הרבה זמן ביצירת תמונה חיובית שלכם בטפסי הבקשה ובעבודות שלכם, אז רשלנות בקשר לנתונים עליכם ברשת תהיה פשוט טיפשית". אוטיס ציינה שבאופן עקבי, היא מחפשת בגוגל (Google) שמות של סטודנטים ובודקת גם את הפרופילים שלהם בפייסבוק ובטוויטר.

דין טסובאלאס, עורך StudentAdvisor, המליץ לסטודנטים באחד הפרסומים בבלוג שלו לנצל את המדיה החברתית לטובתם – למשל, ללחוץ Like בעמוד הפייסבוק של המוסד האקדמי, לעקוב אחר ההודעות מטעמו בטוויטר, לפרסם וידיאו הכולל את קורות החיים שלהם ביו-טיוב (YouTube) או בלוג שמספר על פעילויות מיוחדות כמו התנדבות ולציין קישורים בטפסי הבקשות שלהם. באחרונה אף פורסמה כתבה ב-CBS שכותרתה הייתה "שימוש במדיה חברתית כדי להתקבל לקולג'".

גם סמנתה קורין מ-StudentAdvisor פרסמה בלוג המספק הדרכה איך להתאים ולכוון את נושאי הפרטיות בפייסבוק כדי לשלוט על מידת החשיפה של פרטים אישיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים