גוגל: אלגוריתם החיפוש שונה כדי להילחם בתופעת חוות התוכן
השינוי נועד לשפר את דירוגם של אתרים בעלי תוכן מקורי, וכן להוריד את דירוג האתרים שמציעים תוכן ירוד ● ענקית החיפוש ביצעה את השינוי לאחר ששחררה תוסף מיוחד לכרום שמאפשר חסימת אתרים ● לפי החברה, האלגוריתם החדש יכול להשפיע על הדירוג של כ-11.8% מהאתרים שהיא משלבת באינדקס החיפושים שלה ● האלגוריתם נגיש רק באתר החיפוש של החברה בארצות הברית, אך הוא ישוחרר בהדרגה לשאר האתרים ברחבי העולם במהלך החודש הקרוב
גוגל (Google) ביצעה שינוי אלגוריתם גדול במנוע החיפוש שלה במטרה להילחם במה שהיא מכנה "חוות תוכן". זאת, כעשרה ימים לאחר ששחררה תוסף מיוחד לדפדפן כרום (Chrome) שמאפשר חסימת אתרים. מדובר בניסיון של ענקית החיפוש להוריד את דירוג האתרים שמציעים תוכן ירוד, כלומר אתרים שמציעים חומרים רבים שאינם תורמים למשתמש הקצה, אתרים שבעיקר מעתיקים תכנים מאתרים אחרים ו/או אתרים שאינם שימושיים כלל. יחד עם זאת, שינוי האלגוריתם עשוי לשפר את דירוגם של אתרים בעלי תוכן מקורי ושימושי, החל במחקרים וכלה בניתוחי שוק מעמיקים.
לפי גוגל, שינוי האלגוריתם שביצעה בסוף השבוע יכול להשפיע על הדירוג של כ-11.8% מהאתרים שהיא משלבת באינדקס החיפושים שלה. זו אמנם לא הפעם הראשונה שהחברה משנה את האלגוריתם, אך בדרך כלל מדובר בשינוי קטן. הפעם, לעומת זאת, מדובר בשינוי שניתן להגדירו כענק.
עם זאת, מכיוון שמדובר באלגוריתם חדש, גוגל אינה יכולה לקבוע לחלוטין אלו אתרים יעלו בדירוג ואלו ירדו, והאם היא אכן תצליח מצד אחד, לפגוע באתרים שהיא רוצה להוריד את הדירוג שלהם ומצד שני למנוע פגיעה באתרים אחרים. לפי הבלוג הרשמי של החברה, "מדובר בצעד משמעותי בכיוון הנכון".
בינתיים השתמשו מהנדסי גוגל במידע שהתאסף בעקבות השימוש בתוסף חסימת האתרים לצורך בדיקת איכות הפעולה של האלגוריתם החדש. לפי גורמים בחברה, כבר בהרצות הראשונות, פגע מנוע הדירוג החדש בדירוג של 84% מהאתרים שנחסמים על ידי המשתמשים באופן ידני.
האלגוריתם החדש נגיש בינתיים רק באתר החיפוש של החברה בארצות הברית, אך הכוונה היא לשחרר אותו בהדרגה לשאר האתרים שלה ברחבי העולם במהלך החודש הקרוב.
תגובות
(0)