iPad 2 – למה לצפות?

בעוד שבאפל מתכננים את מסיבת ההשקה לדור השני של ה-iPad, ישנן כמה תוספות שלדעתנו הוא חייב לכלול ● החל מהתקנת שתי מצלמות, דרך גירסה עדכנית לבלוטות' וכלה בתמיכה טובה יותר בעזרים ואביזרים ● המכשיר יושק ככל הנראה תוך ימים ספורים, אך לא סביר שיכלול את כל התוספות שלדעתנו נחוצות ● האם אפל תפתיע אותנו?

לפני קצת יותר משנה הושק הדור הראשון של ה-iPad, ורבים הופתעו לאו דווקא ממה שהוא הציע, אלא דווקא ממה שלא הציע. כמה תכונות תוקנו על ידי אפל (Apple) בגירסה 4.2 של מערכת ההפעלה iOS, כמו למשל ריבוי משימות, או למעשה מעבר מהיר בין יישומים, אך רוב החוסרים נותרו בעיניהם. מלבד לקויים בתוכנה, יהיה טוב אם אפל תכלול בחומרה של הדור הבא של המכשיר שיושק כנראה תוך ימים ספורים, כמה עדכונים חשובים.

הנה חמשת הדברים החשובים ביותר, שרצוי שיהיו במכשיר החדש:

שתי מצלמות
כדי שה-iPad יוכל למלא את ייעודו כמכונת שיחות וידיאו, ולאור מחשבי הלוח האנדרואידים המושקים בימים אלה והכוללים שתי מצלמות – הגיע הזמן שגם אפל תתעדכן. חשוב שה-iPad 2 יכלול שתי מצלמות, שהעיקרית תהיה לפחות של 3 מגה-פיקסל, אם כי עדיף 5 כמובן, שיכלול נורית פלאש ואת האפשרות לצלם גם וידיאו. איכות וידיאו ב-HD תהיה דבר נחמד, אבל זו בוודאי ציפייה מוגזמת. המצלמה הקדמית חייבת להיות לפחות של 1 מגה-פיקסל. מתחרים רבים של מכשיר ה-iPad כבר נענים לצורך הזה וכוללים שתי מצלמות. אנחנו כולנו תקווה שאפל לא תתקמץ ותשיק מכשיר חדש עם מצלמות נחותות.

דור-4
רשתות סלולר דור-4 נפרסות במהירות בארצות הברית ובמדינות נוספות בתצורות שונות החל מ-LTE, דרך WiMax, וכלה ב-+HSPA. הדור הבא של ה-iPad חייב את קפיצת המדרגה הזאת מרשתות דור-3 לדור החדש. אולי זו תקוות שווא, אבל אפל חייבת לצפות קדימה ולדאוג לכך שבמהלך השנה הקרובה יוכל המכשיר החדש להתמודד עם רשתות דור-4 העיקריות, או לפחות חלקן.

בלוטות' 3.0/4.0
התקנים החדשים של בלוטות' כבר מוכנים ומאושרים. סמסונג (Samsung), אחת המתחרות הרציניות של אפל בתחום המכשירים הניידים, כבר משתמשת בבלוטות' 3.0 ברבים ממכשיריה, אם כי בכל זאת בלוטות' 3.0 או 4.0 עדיין לא נפוץ. ובכל זאת – התקנים החדשים מאפשרים תמיכה בהעברת נתונים מהירה ברשתות Wi-Fi וגם צריכת אנרגיה נמוכה. האם זה הכרחי? לא ממש. רעיון טוב? ממש כן.

NFC (ר"ת Near Field Communication)
נכון שה-iPad הוא לא בדיוק המכשיר שעולה בדעתנו כאשר חושבים על "תשלומים ניידים", אבל הוא עשוי להיות פתיח טוב. גוגל (Google) כבר הוסיפה תמיכה ברכיב NFC לגירסת אנדרואיד 2.3 המכונה Gingerbread, וגם אם לא, פירטה תוכניות באשר לתכונות אלה בגירסה אנדרואיד 3.0, שנקראת Honeycomb, למחשבי טאבלט. עם זאת, העובדה שגוגל עומדת מאחורי ה-NFC היא ניצחון חשוב לנושא התשלום הנייד. הכללת רכיבי NFC במכשירים ניידים מכל הסוגים תסייע לדחוף קדימה את נושא ה-NFC והאקו-סיסטם של תשלומים ניידים. אפל תיטיב לעשות אם תכלול רכיב זה ב-iPad הבא שלה.

תמיכה טובה יותר בעזרים ואביזרים
נראה שהדגם הראשון של ה-iPad לוקה בחסר במה שנוגע לתמיכה באביזרים מצד שלישי. ראשית, שקע ה-30 פינים של אפל חייב לזוז למקום אחר, או להיות משוכפל לצד נוסף של ה-iPad. הדבר יכול לסייע בתפקוד המכשיר לצד אביזרים נוספים ולאפשר למשתמשים להשתמש בו גם במצב אופקי כאשר הוא ממוקם בתוך תחנת עגינה. שנית, חריץ לכרטיס זיכרון יכול להוות אפשרות נוספת לאחסון, לייבוא תמונות או סרטים, או פשוט להוריד חומר מה-iPad. ובכלל, לא יזיק אם המכשיר יכלול יציאות USB, מיקרו USB, או HDMI. למה לא?

אם לדבר בכנות, לא סביר שכל הרשימה הזאת תתממש במכשיר החדש, אבל יהיה נחמד אם לפחות יהיו שלושה פריטים מתוך החמישה. קדימה, אפל, אולי תפתיעי אותנו?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים