פטריק רוג'רס, נט-אפ: "מהנדסי התוכנה שלנו יעילים יותר, כי עליהם לפתח כל תכונה רק פעם אחת"

"מערכת ההפעלה שלנו אחידה לכל רוחב מוצרינו. כשאנחנו רוצים לפתח תכונה חדשה, אנו פשוט עושים זאת, בעוד שהמתחרים צריכים לפתח את אותן תכונות חדשות לכל אחת ממערכות ההפעלה שלהם בנפרד", אומר רוג'רס, מנהל פתרונות ובריתות בנט-אפ, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, מערכות הפעלה שונות בתחום האחסון הן פשוט חסרון

27/02/2011 17:34

פטריק רוג'רס הוא מנהל פתרונות ובריתות בנט-אפ (NetApp). רוג'רס, בעל ניסיון עשיר וידע רחב באחסון, עובד בחברה מזה שבע שנים. בעבר ניהל חברת הזנק בתחום ועבד כ-17 ב-HP – בתחומי האחסון, כמובן.

נט-אפ עורכת מדי שנה כמה סמינרים בשם SAP on NetApp Summit, במסגרתם מנהלים של שתי החברות חולקים מניסיונם שלהם ושל לקוחותיהם בעולם, את היתרונות הייחודיים של שימוש במערכות האחסון של נט-אפ למשתמשי תוכנות של סאפ (SAP). את הראיון עם רוג'רס קיימנו בסמינר האחרון, שנערך מוקדם יותר החודש בהיידלברג שבגרמניה, בהשתתפות קרוב לשמונים לקוחות מרחבי העולם. מישראל השתתף בסמינר מוטי לנדס – מנהל מערך תשתיות, אבטחת מידע ומערכות מידע בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים. סמינר במתכונת דומה יערך בתל אביב ב-13 במרץ, בהשתתפות מרצים מומחים מחו"ל ומנהלי שותפים, כמו טלדור וגם אותו מוטי לנדס.

מה גרם לפריצת הדרך של נט-אפ בשנים האחרונות, שהצליחה לעבור את רוב מתחרותיה ולהתחרות ראש-בראש ב-EMC הגדולה יותר?
"מתחילת דרכה בשוק האחסון, דבקה נט-אפ במטרתה: להציע מערכת הפעלה אחידה לכל רוחב מוצריה – מהמערכת הקטנה ביותר ועד לגדולה ביותר. כך, Data ONTAP משמשת פלטפורמה לניהול הנתונים ממערכת הכניסה מדגמי FAS2000 למיניהם, דרך מערכת הביניים – FAS3000, וגם כמובן במערכת-העל FAS6000. אותם כלי הניהול המשותפים יכולים לנהל נתונים גם במערכות של מתחרים כמו HP, יבמ (IBM) ו-EMC, המצויות באותו מתקן, שזה למעשה המקרה השכיח.

כיצד מערכת ההפעלה הזו מעניקה לנט-אפ יתרון תחרותי? החברות המתחרות מציעות מערכות הפעלה שונות למערכות לפי גודלן. אולי יש בכך התמחות?
"לא, אין כאן יתרון של מערכת הפעלה מתמחה לכל מערכת אחסון לפי גודלה. להיפך. מערכות הפעלה שונות הן חסרון, כי כל פיתוח של תכונות חדשניות שאמורות להשתלב במערכת ההפעלה, כמו דה-דופלקציה, יש לפתח לכל מערכת הפעלה בנפרד ומחדש. כלומר, שמהנדסי התוכנה של נט-אפ יעילים יותר בהשוואה לחברות המתחרות, כי הם מפתחים כל תכונה רק פעם אחת בלבד לכל המערכות שלנו, בעוד שהמתחרים צריכים לפתח את אותן תכונות חדשות לכל מערכת הפעלה בנפרד".

מניות חברות האחסון, כמו גם אלו של נט-אפ, המריאו בשנה האחרונה לשמיים, כשהן מבטאות את הציפיות של האנליסטים להמשך צמיחה אקספוננציאלית בנתונים שייוצרו, יאוחסנו, יישמרו ויגובו. מהם ממצאי נתחי השוק שמבליטים את פריצת הדרך של נט-אפ?
"קצב המכירות השנתי של נט-אפ עובר השנה את רף 5 מיליארד הדולרים. נכון שזה בתנאי שוק צומח, אך הממצא העיקרי הוא נתח השוק שלנו לעומת זה של EMC, המתחרה העיקרית שלנו. בתוך חמש שנים הכפלנו את נתח השוק שלנו מ-8% לכ-17%, בעוד שהנתח של EMC נשאר פחות או יותר באותו היקף, ועלה מ-28% לכ-30%.

הלקוחות מצביעים בתקציביהם על הפתרון שלנו, המבוסס על מערכת הפעלה יחידה, פשוטה ואחודה לכל מערכות האחסון שלנו בכל גודל. כלומר שהלקוח יודע שגם כשיגדל, הוא לא יאלץ ללמוד מחדש מערכת הפעלה חדשה, עם כל הכאב וההוצאות הכרוכות בכך".

פרט בקצרה את היתרונות הייחודיים של נט-אפ במערכותיה התואמות לאורך כל קו המוצרים.
"נתחיל דווקא בחומרה. יתרון חשוב של נט-אפ הוא חיסכון של 50% בנפח החומרה שתופסות מערכות האחסון שלנו: חיסכון של 50% בצריכת הכוח ובהתאם בעומס הקירור הנמדדים בטרה-בייטים בארונות אחסון, לפי סקר של אוליבר ויידמן שהשווה מערכות אחסון שלנו עם קלריון של EMC ו-EVA של HP.

יתרונות היעילות בתוכנה שלנו הנובעים כאמור ממערכת ההפעלה האחידה, הם למשל העתקי Snapshot הרושמים בנקודות זמן שנקבעות רק את השינויים בבלוקים, כמעט בלי להוריד ביצועים, ומביאים לחיסכון עד 80% לעומת עותקי גיבוי אחרים. יתרון אחר הם העותקים הווירטואליים FlexClone, שאינם צורכים כמעט מקום פיזי ומייצרים עותקים וירטואליים לפי צורך כשרק השינויים מהעותק הקודם נרשמים, מה שמביא לחסכון של עד 90% בנפח האחסון הנדרש. מערכת הדה-דופליקציה שלנו חוסכת עד 95% מנפח הנתונים הכפולים באחסון הראשי והמשני. ניפוק רזה (thin provisioning), הקרוי FlexVol, מקצה שטחי אחסון לגודל הנדרש על ידי היישום אף בפועל נתפס שטח קטן בהרבה וכך נחסכים עד 33%. גם בהעתקי גיבוי להתאוששות אנו חוסכים עד 95% משטח האחסון על ידי שכפול רזה SnapVault ו-SnapMirror שלנו המקצים לכך שטח אחסון מינימלי בפועל. יש עוד תכונות ויתרונות רבים, אך בקשת בקיצור".

ברבעון האחרון, שתוצאותיו התפרסמו במהלך הסמינר, בלטה התוצאה של הגברת המכירות באמצעות השותפים שלכם. יש לכם מדיניות ייחודית בניהול השותפים?
"כן, בהחלט. באותה מידה בה אנו שומרים על מדיניות הפיתוח של מערכת הפעלה יחידה ואחידה לכל מערכי האחסון שלנו, כך אנו גם מקפידים על שמירת מדיניות השיווק שלנו ואנו הולכים ללקוחות אך ורק עם השותפים שלנו. זאת, למעט מקרים בודדים של לקוחות שחייבים שאנו נהיה 'החזית' בהסכם, וגם אז אנו עובדים עם שותפינו.

בשנים האחרונות, תוך כדי עיצוב המדיניות הזו, הרחבנו במקביל את מעגל שותפינו. לפני שתשאל, מה ההבדל לעומת מתחרנו, אני כבר משיב לך שמתחרנו אינם פועלים כך ולמעשה הם גם מפעילים את שותפיהם וגם מתחרים בהם במקומות שהם מוצאים לנכון. כך גוברת הנאמנות של שותפינו לעבוד איתנו. אמנם אנו מחלקים יותר רווח עם שותפינו, אבל כך הם עובדים איתנו יותר וגם לקוחותינו נהנים מהנאמנות של נט-אפ הספקית ושותפיה העובדים איתה".

ללא מיחשוב ענן אי אפשר לסיים ראיון בימינו אלה. האם נט-אפ תציע ענני מיחשוב משל עצמה ללקוחותיה?
"אנו חברת פתרונות המציעה מערכות לניהול יעיל של האחסון במרכזי נתונים המשמשים ענני מיחשוב. לכן, נציע את הפתרונות שלנו לכל הגורמים המציעים שירותי מיחשוב ענן ויישומים בענן, כמו ספקי התקשורת הגדולים בעולם.

יחד עם שותפינו, כמו סיסקו (Cisco) ו-VMware, אנו מציעיםאת IVA – Imagine Virtually Anywhere, שהוא הפתרון להקמת ענני מיחשוב ציבוריים, פרטיים והיברידיים. אנו מציעים גם מערכי אחסון למרכזי הנתונים של המיחשוב המעונן שישולבו בשרתים ובמערכות הפעלה של ספקים אחרים. אנו מאמינים בפתרון בגישת best of breed, בעוד שמתחרנו מקדמים את הפתרון הכולל הכול מתוצרתם בלבד: שרתים, אחסון, רישות וכלי ניהול.

דוגמה חשובה שהזכרתי בהרצאתי בסמינר הוא החיסכון האדיר של חברת התקשורת הגלובלית בריטיש טלקום (British Telecom), שהצליחה לעבור למודל החדש של מרכזי הנתונים רזים ומאוחדים כשמתוצאות מראות בין היתר: איחוד מ-700 ארונות ב-8 מתקנים ל-40 בלבד ב-5 מתקנים; ההוצאה לחשמל ירדה ב-2.4 מיליון דולרים לשנה ל-110,000 בלבד; במקום 9,309 פורטים של רישות הם ירדו ל-840; במקום שבועות של המתנה לניפוק של אחסון, הוא מונפק ב-12 דקות; במקום חלון גיבוי של 4 ימים, הם ירדו לחצי שעה בלבד ובמקום ניהול כל מתקן פיזית במתקן עצמו, יש כעת ניהול מלא מרחוק. כלומר, שמודל מרכז הנתונים החדש מוכיח עצמו ללקוחות שעברו אליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים