באפל בוחנים מנגנון אבטחה שמבוסס על תנועות אצבע

המנגנון מבוסס על תשע נקודות שביניהן יש להעביר את האצבע לפי דפוס מסוים, כתחליף לסיסמה ● הוא שולב ביישום פנימי של אפל למערכת ההפעלה iOS

מצילומי מסכים שדלפו לרשת עולה, כי בחברת אפל (Apple) בוחנים מנגנון לנעילת מכשירים שמבוסס על תשע נקודות שביניהן יש להעביר את האצבע לפי דפוס מסוים, כתחליף לסיסמה. המנגנון שולב ביישום פנימי של אפל למערכת ההפעלה iOS שמכונה AppleConnect.

מנגנון דומה מוצע כבר למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ומאפשר למשתמשים לקבוע קוד אישי לשחרור הנעילה של המכשיר לפי דפוס העברת האצבע בין תשע הנקודות. בגרסה של אפל מופיע פס שמציין את חוזקו של הקוד שנקבע ובסיום ההזנה של הקוד יש ללחוץ Done (בניגוד למכשירי אנדרואיד, שבהם ברגע שמשלימים את הזנת הקוד משוחררת נעילת המכשיר באופן אוטומטי).

במכשירי iPhone המוצעים כיום לציבור הרחב ניתן לקבוע סיסמה שמבוססת על רצף תווים. ספק אם המנגנון שמבוסס על העברת האצבע יגיע למכשירים אלה, שכן הפטנט רשום על שמה של גוגל. עם זאת, במכשירים המצוידים במצלמה קדמית, דוגמת iPhone 4, ניתן לשלב בקלות יחסית מנגנון נעילה שמבוסס על זיהוי פנים. במנגנון שכזה משוחררת נעילת המכשיר באופן אוטומטי, ברגע שמזוהים הפנים של המשתמש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים