אריאל לס, אורקל: "האיחסון צורך 40% מהאנרגיה במרכזי המיחשוב – וגדל מדי שנה"

"הנתון צפוי לגדול מדי שנה ב-20% עד שיגיע תוך שנים ספורות לכדי צריכה של 75% מכלל האנרגיה במרכזי המיחשוב", אמר לס, מנהל תחום איחסון בחטיבת החומרה של אורקל ישראל ● לדבריו, "לצורך כך, מנהלי תשתיות נדרשים לפתרונות איחסון חכמים, הכוללים תעדוף הנתונים המאוחסנים, יכולות ניהול ושינוע מידע ואיתור בעיות עומסים וביצועים"

"מערכי האיחסון במרכזי המיחשוב הארגוניים צורכים 40% מכלל האנרגיה שלהם. נתון זה – לא רק שהוא דרמטי, אלא אף צפוי לגדול מדי שנה ב-20% עד שיגיע תוך שנים ספורות לכדי צריכה של 75% מכלל האנרגיה במרכזי המיחשוב. לצורך כך, מנהלי תשתיות נדרשים לפתרונות איחסון חכמים, הכוללים תעדוף הנתונים המאוחסנים, יכולות ניהול ושינוע מידע ואיתור בעיות עומסים וביצועים", כך אמר אריאל לס, מנהל תחום איחסון בחטיבת החומרה של אורקל (Oracle) ישראל.

לס דיבר בכנס שערכה החברה למנהלי תשתיות, מנהלי איחסון, מנהלי בסיסי נתונים ומנמ"רים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') בפיצ'ר הרצליה.

לדברי לס, מנהלי תשתיות ניצבים בפני כמה אתגרים: הגידול הבלתי פוסק בכמויות המידע המאוחסנות; עלויות תחזוקת האיחסון, לרבות כוח אדם, אנרגיה ונדל"ן; בעיות ביצועים, עומסים וצווארי בקבוק; הצורך בהלימה לרגולציות המחמירות, המביא לכך שיש נתונים שנדרש לשמור אותם שנים רבות; וכן הצורך בניהול איחסון, לרבות שילוב סביבות וסוגי איחסון שונים.

הוא אמר, כי פתרונות האיחסון של אורקל עובדים בצורה המיטבית בסביבת בסיסי הנתונים והיישומים של החברה, וחלק ממאמצי המכירה שלה מופנים לכיוון זה. לס הוסיף, כי בדרך זו, לקוחות אורקל יכולים לקבל ביצועים טובים יותר בסביבת בסיסי הנתונים שלה לצד יכולות תאימות של מערכות החומרה עם התוכנה.

לדבריו, פתרונות החברה עונים על הדרישות המרובות המגיעות מצד מנהלי התשתיות, שכן "הם עונים לבעיות הניהול והביצועים, תוך שמירה על פשטות וקלות תפעול". שילוב "הערימה המוכללת" של אורקל, אמר, הכוללת בסיס נתונים, שרתי איחסון, רכיבי תקשורת ואבטחת מידע, מביא לאינטגרציה מובנית מראש – מה שמקל על ההטמעה והתחזוקה. לדבריו, בדרך זו מציעה החברה ללקוחות איחסון זול, חכם וקל לתפעול.

הוא ציין את משפחות מוצרי האיחסון – סדרת 6000 (SAN) וסדרת 7000 – ZFS Unified Storage. לס אמר, כי מדובר במערכי איחסון חכמים, ש-"יודעים" לנייד את המידע המאוחסן על פי תעדוף ורמת הקריטיות של המידע. הדבר נעשה, הסביר, תוך הבטחת ביצועים גבוהים, ניתוח של המידע וניהולו, באופן המאפשר לנטר בזמן אמת את הרשת, היישומים והמשתמשים ולהעלות את זמינות מערך האיחסון תוך פתרון מוקדם של בעיות. הוא אף ציין מאיצי פלאש (Flash) מבוססי PCIE, או שרת ייעודי. לס הסביר, כי הם אגנוסטיים ועובדים עם ומול כל סביבות האיחסון. פתרונות נוספים שעליהם דיבר לס הם גיבוי מבוסס קלטות, על בסיס רכישת סאן (Sun) את סטורג'טק לפני כמה שנים.

עוד אמר לס, כי פתרונות האיחסון של אורקל מיועדים לארגונים גדולים ובינוניים. "אנחנו מכוונים לארגונים מוטי אורקל, אך לא רק". "השנה", סיכם לס, "נתמקד בהיצע פתרונות עבור יצרניות שבבים ומעבדים, הדורשים פתרונות איחסון חזקים. בנוסף, נפנה למגזר הבנקאות. אני מעריך שיהיה השנה גידול במכירות שלנו ".

"האיחסון – מנוע הצמיחה החזק של אורקל"

דן טולדנו, מנהל תחום חומרה באורקל ישראל, אמר, כי "החברה משקיעה במחקר ופיתוח בתוך עולם החומרה, הכי הרבה עבור פתרונות האיחסון שלה". לדבריו, המניע של אורקל הוא הרצון לחסוך בעלויות של הלקוחות. הדבר נעשה, הסביר, באמצעות יישום מתודולוגיה של איחסון מבוסס שכבות לצד יכולות למטב את הביצועים. זאת, בשל הגעת רכיבי התוכנה והחומרה של אורקל לאחר שהם עברו תצורה ואינטגרציה מובנות מראש. "אורקל רואה בתחום האיחסון את מנוע הצמיחה החזק ביותר שלה", סיכם טולדנו. "יש לנו היצע מבוסס טכנולוגיה משובחת בעולם האיחסון".

גרישה סוקולובסקי, מנהל פריסייל, חטיבת החומרה של אורקל ישראל, אמר ש-"החברה חיברה יחידה כוללת, המספקת פתרון כולל מהיישום עד הדיסק". לדבריו, "אנחנו מציעים מערכות איחסון כוללות ומשולבות. יש לנו איחסון בכל התצורות ולארגונים בכל הגדלים. מערכות האיחסון שלנו בנויות על סטנדרטים פתוחים, ובדרך זו ניתן להשתלב בכל סביבת איחסון וסביבת IT קיימת והטרוגנית".

סוקולובסקי ציין, כי חשיבות ניהול המידע המאוחסן גדלה בימים אלה, בשל מחקרים שמצביעים על כך שהמשתמשים צורכים רק 20% מהמידע המאוחסן בשלושת החודשים הראשונים לאיחסונו, ולאחר מכן – רק 10% ממנו.

הוא הוסיף, כי התחום, שאותו אורקל מובילה, הוא שילוב של איי איחסון לטובת צמצום הניהול הידני, ניהול האיחסון בצורה ממוכנת וכן איחסון חכם המתעדף את המידע.

"העתיד", סיכם סוקולובסקי, "הוא במערכות איחסון שיודעות להתאים את עצמן לדרישות היישומים והמשתמשים וכאלה שיודעות לדבר אחת עם רעותה. נספק פתרונות לכל סוגי וסביבות האיחסון ללקוחות, כך שהן תוכלנה להשתלב עם סביבות האיחסון, התקשורת והשרתים של ספקים שונים. יש לנו היסטוריה מוכחת של יכולת לחסוך בהוצאות המנמ"רים בעלויות החומרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים